Kobieta, która potrzebowała pomocy pracownika pomocniczego, musiała zostać umyta wilgotnymi chusteczkami i wrzątkiem, podczas gdy jej oddział był pozbawiony ciepłej wody przez dwa tygodnie w środku zimy.
Otrzymała teraz 250 dolarów po złożeniu skargi dotyczącej problemu z hydrauliką do Sądu Najmu.
W niedawnej decyzji sądu sędzia Ruth Lee stwierdziła, że chociaż właściciele, których nazwiska utajniono, „działali w dobrych intencjach”, nie zareagowali wystarczająco szybko.
reklama
Sąd usłyszał, że najemca, którego nazwisko również zostało zatajone, mieszkał przez kilka lat w jednym z dwóch mieszkań na tyłach domu właściciela i przez wynajmujących był uważany za członka rodziny, obecnie po 80. roku życia.
Najemca odkryła, że nie ma ciepłej wody na początku lipca ubiegłego roku i tego samego dnia powiadomiła wynajmującego.
Ale minęło osiem dni, zanim hydraulik przybył do jej jednostki, aby zbadać sprawę.
Inżynier geotermalny przeprowadził „szeroko zakrojone badania” problemu i przedstawił swoje ustalenia hydraulikowi.
reklama
Hydraulik wrócił 15 dni po pierwotnej reklamacji i naprawił problem.
Lee opisał brak ciepłej wody jako „poważne zakłócenie w codziennym życiu”.
W decyzji wskazano, że najemczyni miała opiekunkę, która pomagała jej przy prysznicach i innych potrzebach, jednak z powodu covidu była bez wsparcia przez trzy dni.
Kiedy pracownica pomocy mogła ją odwiedzić, gotowała czajnik, a za pomocą wiadra i szmatki pomagała lokatorce „umyć flanelę”.
Kiedy opiekunka nie była obecna, lokatorka do mycia się używała wilgotnych chusteczek.
Właściciele twierdzili, że zareagowali szybko i „zrobili wszystko, co mogli”, aby jak najszybciej zatrudnić hydraulika na posesji, a ponieważ znali inżyniera zajmującego się geotermią, przyjechał on szybciej.
Wydali prawie 1400 dolarów na naprawy instalacji wodno-kanalizacyjnej, ale ponieważ problemu nie udało się szybko rozwiązać, Lee stwierdził, że złamali ustawę o najmie lokali mieszkalnych.
„Chociaż przyznaję, że właściciele działali w dobrej wierze, nie jestem przekonany, czy działali wystarczająco szybko i pilnie, aby zdiagnozować i naprawić problem z ciepłą wodą.
„Mam dla nich pewną sympatię [the landlord’s] okolicznościach, ale obowiązki właściciela pozostają bez względu na zły stan zdrowia.
Lee zostaje obciążony kwotą 350 dolarów odszkodowania z tytułu kolejnej cotygodniowej płatności czynszu najemcy.
reklama
Hazel Osborne jest korespondentką Open Justice dla NZME z siedzibą w Te Wanganui Tara w Wellington. Do zespołu Open Justice dołączyła na początku 2022 roku, a wcześniej pracowała w Whakatāne jako reporter sądowy i reporter kryminalny we wschodniej części Zatoki Obfitości.
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Badania pokazują, że bogaci ludzie płacą mniej podatków w Nowej Zelandii niż w podobnych stanach
Indyjscy turyści przybywają do Nowej Zelandii, ale odsetek odmów wydania wiz pozostaje wysoki
Australijski zakaz fotografowania na siłowni wywołuje globalną kampanię przeciwko nagrywaniu treningów