Nowa płatna droga o wartości 830 milionów dolarów na północ od Auckland, łącząca State Highway 1 z półwyspem Whangaparaawa, będzie płatna.
Rzeczy Rozumie się, że sekretarz transportu Michael Wood ogłosi, że użytkownik zapłaci opłatę drogową O Mahurangi-Penlink w poniedziałek rano.
Następuje to po konsultacjach społecznych w sprawie możliwych opłat, od 3 do 4 USD za podróż w zależności od pory dnia i „ciężkich” pojazdów, które potencjalnie muszą zapłacić do 8 USD.
Biuro Wooda nie odpowiedziało bezpośrednio na pytania Rzeczy Zgłosił opłatę drogową, zamiast tego powiedział, że ogłoszenie zaplanowano na poniedziałek rano.
Reżyseria: Waka Kotahi (Agencja Transportu Nowej Zelandii) Rzeczy Zapytania do biura sekretarza Wooda.
Czytaj więcej:
* Mieszkańcy Auckland nie będą mieli nic do powiedzenia w sprawie ogromnej umowy transportowej z rządem
* Łzy płyną po Coast Hibiscus z powodu ogłoszenia finansowania Penlink
* New Highway Throttle Project Alliance zdobywa nagrodę Diversity Award
Podpisując kontrakt w czerwcu, Wood powiedział, że „bardzo agresywnie rozważa” malowanie drogi, zwracając uwagę na społeczne poparcie dla tego pomysłu.
Konsultacje społeczne przeprowadzone w 2006 roku przez byłą Radę Okręgu Rodney wykazały, że 90% społeczeństwa popiera system Penlink. Jednak wyniki drugiej konsultacji w zeszłym roku nie zostały upublicznione Na stronie Waka Kotahi.
Mieszkańcy Półwyspu Whangaparawa powiedzieli już wcześniej Rzeczy Uważali, że to niesprawiedliwe, że musieliby dodatkowo płacić regionalny podatek paliwowy, podczas gdy inne projekty infrastrukturalne w całym kraju nie były pobierane.
W tamtym czasie Wood powiedział, że autostrada O Mahurangi-Penlink miała kosztować 760 milionów dolarów.
Ale, Najnowsze szacunki Waka Kotahi pokazują, że koszt wzrósł do 830 milionów dolarów.
Wood powiedział, że projekt ma skrócić dojazdy kierowców Wangaparawa do miasta o 20 minut i zapewnić wystarczającą przepustowość na 20 lat wzrostu.
Członkowie zarządu okręgu Albany, John Watson i Wayne Walker, powiedzieli wcześniej, że nastroje społeczne w sprawie opłaty zmieniły się od czasu wprowadzenia regionalnego podatku paliwowego w 2018 r., nazywając to „podwójną opłatą”.
Watson powiedział, że rozmowy w ramach władz lokalnych i centralnych powinny zamiast tego odejść od podatków i opłat drogowych do nakładania opłat za wjazd.
Główne prace na nowej autostradzie mają się rozpocząć w październiku, a zakończenie spodziewane jest pod koniec 2026 roku.
Kontrakt na budowę przyznano konsorcjum składającemu się z firm Fulton Hogan, Heap Construction, Oricon oraz Tonkin & Taylor.
Dawniej znana jako „Penlink”, autostrada została nazwana O Mahurangi przez Mana whenua Partners Ngāti Manuhiri Settlement Trust, prezesa Mooka Hohnecka i Te Kawerau, prezesa Maki Te Warena Taua.
Odnosi się do historycznej masy ziemi Mahorangi Maori o powierzchni 90 000 akrów, która rozciągała się od Takapuna do Wellesford.
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Obietnice wyborcze Kamali Harris przypominają obietnice Jacindy Ardern
Wybory w USA: Joe Biden mógł pomóc Trumpowi w jego „śmieciowych” gafach.
Wydarzenie Trumpa w Madison Square Garden zostało zakłócone prymitywnymi uwagami wstępnymi