„Bez rządowych zachęt fiskalnych nie ma powodu, aby konsumenci mieli się zmieniać”.
Stwierdzenie to powtórzył dyrektor generalny SMMT Mike Hawes, który stwierdził, że „rządowi zależało na zapewnieniu konkurencyjności brytyjskiego przemysłu samochodowego”, ale „niewiele jest w stanie pomóc popytowi konsumentów”.
Hawes zasugerował, że obniżenie podatku VAT na nowe pojazdy elektryczne i dostosowanie stawek podatkowych również byłoby mile widzianym krokiem.
Niedawno Alex Smith, dyrektor zarządzający Volkswagen Group UK, powiedział, że dotacje byłyby „bardzo rozsądnym” sposobem zasygnalizowania, „że to jest kierunek podróży”.
„W pełni poparlibyśmy konkretne, realistyczne i dobrze ukierunkowane zachęty, aby zasygnalizować, że celem jest dekarbonizacja transportu drogowego i że pojazdy elektryczne zasilane akumulatorami są bardzo ważnym narzędziem do osiągnięcia tego celu” – dodał Smith.
W swoim raporcie dotyczącym pojazdów elektrycznych Komisja ds. Środowiska i Zmian Klimatu sugeruje, że „rząd powinien zbadać możliwości udzielania ukierunkowanych dotacji w celu stymulowania zakupu pojazdów elektrycznych w celu ułatwienia cen katalogowych poniżej odpowiedniego progu”.
Mówi, że „pobudziłoby to rynek przystępnych cenowo”, ułatwiając jednocześnie przejście na pojazdy elektryczne, które osiągają parytet cenowy z samochodami spalinowymi, i „pomogłoby przeciwstawić się trendowi w kierunku SUV-ów, które charakteryzują się większymi kosztami środowiskowymi”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa