Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rząd wyciąga wtyczkę z pozostałej dotacji na samochody elektryczne w Wielkiej Brytanii | Przemysł samochodowy

Rząd Wielkiej Brytanii kończy ostatnie pozostałe dotacje na samochody elektryczne, argumentując, że zapewni środki na rozbudowę sieci ładowania i wsparcie innych pojazdów zasilanych bateriami.

W kontrowersyjnym posunięciu rząd zamknął we wtorek dodatkowy program dotacji na samochody o wartości 300 milionów funtów na nowe zamówienia, Ministerstwo Transportu powiedziało.

Główny organ branży powiedział, że posunięcie pozostawi Wielką Brytanię jako jedyny duży kraj europejski bez żadnych zachęt dla samochodów elektrycznych. Producenci samochodów powiedzieli, że decyzja nie była niespodzianką, ale „bardzo rozczarowującą”.

Rząd powiedział, że dotacje stworzyły dojrzały rynek pojazdów o bardzo niskiej emisji, pomagając zwiększyć sprzedaż pojazdów całkowicie elektrycznych z mniej niż 1000 w 2011 roku do prawie 100 000 w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 roku.

Hybrydowe i akumulatorowe pojazdy elektryczne (EV) stanowią obecnie ponad połowę wszystkich sprzedawanych nowych samochodów, a sprzedaż pojazdów całkowicie elektrycznych wzrosła w ubiegłym roku o 70% i stanowi co szósty nowy samochód wjeżdżający na brytyjskie drogi.

DfT powiedział, że chce skoncentrować finansowanie na rozbudowie publicznej sieci elektrycznej Chargepoint, a dotacja w wysokości 300 milionów funtów zostanie skierowana na rozszerzenie dotacji, aby zachęcić do sprzedaży taksówek elektrycznych, furgonetek, motocykli i pojazdów przystosowanych do wózków inwalidzkich. w zeszłym roku Oświadczenie jesienne.

Rząd argumentuje, że poprzednie cięcia dotacji miały niewielki wpływ na szybko rosnący popyt na pojazdy elektryczne, wskazując, że nadszedł czas, aby przenieść zasoby na infrastrukturę ładowania i sprzedaż innych typów pojazdów.

Jednak Stowarzyszenie Producentów i Handlowców Samochodowych (SMMT) stwierdziło, że decyzja o cofnięciu dodatkowego grantu na samochód stanowiła „złą wiadomość dla kierowców i branży, która pozostaje zaangażowana w realizację ambicji netto rządu” w czasie, gdy sprzedaż nowych samochodów była spadkowy.

Mike Howes, dyrektor generalny grupy branżowej, powiedział: „Chociaż z zadowoleniem przyjmujemy ciągłe wsparcie rządowe dla nabywców nowych samochodów elektrycznych, taksówek i zmodyfikowanych pojazdów, jesteśmy obecnie jedynym dużym rynkiem europejskim bez zachęt do zakupu z góry dla nabywców samochodów elektrycznych. ambitne plany dostosowania.

„Ponieważ sektor jeszcze się nie ożywił, a wszyscy producenci są bliscy zadania, że ​​sprzedają znacznie więcej pojazdów elektrycznych, niż wskazuje obecny popyt, decyzja ta pojawia się w najgorszym możliwym momencie. Jeśli mamy jakąkolwiek szansę na osiągnięcie celów, rząd powinien wykorzystać te oszczędności i wymuszają ogromne inwestycje w sieć żeglugową, w szybkim tempie i na skalę, która przekracza wszystko, co do tej pory ogłoszono.”

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

„To bardzo rozczarowujące, że nie robi się więcej, aby zachęcić i wesprzeć rodziny o niskich dochodach w przejściu na pojazdy elektryczne” – powiedział Mike Colton, doradca ds. pojazdów elektrycznych w Volkswagen Financial Services, ramieniu finansowania i leasingu niemieckiego producenta samochodów.

Dodał: „Utrzymanie lub nawet zwiększenie dodatkowej dotacji na samochody dla tańszych pojazdów elektrycznych, aby były one bardziej przystępne cenowo, oraz zachęcanie producentów do produkcji samochodów elektrycznych po niższych cenach, byłoby silnym bodźcem do pomocy w przyjęciu tego segmentu rynku. pomogłoby w usuwaniu starszych i brudniejszych pojazdów (silnik spalinowy) w taki sam sposób, w jaki programy złomowania odniosły sukces w przeszłości.”

Dotacja była ostatnią pozostałą zachętą dostępną dla społeczeństwa, chociaż firmy nadal mogą oferować swoim pracownikom ulgi podatkowe w zakresie podatku dochodowego.