Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rząd potwierdza dopuszczenie sprzedaży nowych samochodów hybrydowych do 2035 roku w Wielkiej Brytanii Przemysł motoryzacyjny

Rząd potwierdza dopuszczenie sprzedaży nowych samochodów hybrydowych do 2035 roku w Wielkiej Brytanii Przemysł motoryzacyjny

Rząd powiedział, że sprzedaż niektórych nowych samochodów hybrydowych będzie dozwolona do 2035 r., ale zaprzeczył, że stanowi to zmianę manifestu wyborczego, w którym zawarto zobowiązanie do wprowadzenia zakazu samochodów benzynowych i wysokoprężnych od 2030 r.

Ministrowie planują ponowne nałożenie zakazu na rok 2030 na nowe samochody z silnikiem benzynowym i olejem napędowym, który został zniesiony przez Rishi Sunaka rok temu, wraz z podjęciem decyzji, które samochody hybrydowe będą dozwolone. Ostateczna decyzja zostanie podjęta po konsultacjach z producentami samochodów i innymi zainteresowanymi stronami.

Oświadczenie to jest następstwem doniesienia opublikowanego w weekend w Daily Telegraph, że rząd zamierza „wycofać” całkowity zakaz w 2030 r.

Rzecznik Departamentu Transportu powiedział: „To niepoprawne, ponieważ zawsze dążyliśmy do przywrócenia pierwotnej daty 2030, w której przewidziano wycofywanie sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi.

„Pierwotna data wycofywania obejmowała przeznaczenie części sprzedaży pojazdów hybrydowych w latach 2030–2035. Wiemy, że ważne jest zapewnienie kierowcom pewności i stabilności, dlatego w odpowiednim czasie przedstawimy dalsze szczegóły”.

Producenci samochodów mocno naciskają na zwiększenie sprzedaży benzyny, ponieważ wzrost popytu na pojazdy elektryczne spowalnia po gwałtownym wzroście w ostatnich latach. Zmusiło ich to do obniżenia cen, co odbiło się na zyskach. W sierpniu 22,6% sprzedaży samochodów elektrycznych w Wielkiej Brytanii stanowiło najwyższy miesięczny odsetek od grudnia 2022 r., a niektórzy analitycy spodziewają się wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych w miarę wyścigu producentów samochodów w celu spełnienia odrębnych zasad, znanych jako obowiązek pojazdów o zerowej emisji (ZEV).

W swoim manifeście wyborczym Partia Pracy zobowiązała się „zapewnić producentom pewność poprzez przywrócenie daty wycofywania nowych samochodów z silnikiem spalinowym do roku 2030”.

Manifest wyborczy Partii Pracy nie podał żadnych dalszych szczegółów na temat uwzględnienia w programie samochodów hybrydowych, ale wszystkie samochody hybrydowe są wyposażone w silniki spalinowe, które współpracują z mniejszym akumulatorem. Wśród tych samochodów znajdują się zarówno łagodne hybrydy, które zasadniczo korzystają z akumulatora, aby zwiększyć wydajność samochodu, jak i zwykłe hybrydy, które mogą wykorzystywać silnik elektryczny do pokonywania krótkich dystansów, oraz hybrydy typu plug-in, których akumulator można ładować za pomocą kabla.

READ  Kraje europejskie kończą ewakuacje w Kabulu, gdy Stany Zjednoczone walczą

Kiedy samochody częściej korzystają z akumulatorów, emisja dwutlenku węgla ma tendencję do zmniejszania się. Jednak samochody elektryczne zasilane wyłącznie akumulatorami są bardziej energooszczędne niż samochody hybrydowe, a przy średnim użytkowaniu są znacznie korzystniejsze dla środowiska w całym cyklu życia.

Pomiń promocję newslettera

W praktyce bardziej szczegółowe informacje na temat dozwolonych pojazdów hybrydowych będą miały wpływ jedynie na mniejszość kierowców, przy czym Partia Pracy już wskazała, że ​​zachowa mandat ZEV, co oznacza, że ​​do 2030 r. cztery piąte samochodów producentów musi być w pełni elektryczne.

Jednak możliwość dalszej sprzedaży samochodów hybrydowych miałaby ogromną wartość dla producentów samochodów posiadających fabryki w Wielkiej Brytanii. Co ważniejsze, zakazowi wprowadzenia wszystkich samochodów hybrydowych w 2030 r. zdecydowanie sprzeciwia się japoński producent Toyota, który około 2027 r. będzie musiał zdecydować, czy zmodernizować swoją fabrykę samochodów w Derbyshire do fabryki samochodów elektrycznych.