Wraz z rozpoczęciem największego strajku kolejowego od czterech dekad sekretarz generalny związku RMT zaatakował to, co, jak mówi, jest rządowymi planami kolejowymi.
Mick Lynch twierdzi, że ministrowie planują zamknąć wszystkie kasy biletowe w Wielkiej Brytanii i usunąć strażników z pociągów.
Szef związku kolejowego powiedział: „Nie możemy wracać do pociągów niestrzeżonych, bo… [former transport secretary] Zadzwonił do niej Grant Shapps.
Nie możemy zaakceptować zamknięcia wszystkich kas biletowych w Wielkiej Brytanii. To jest na stole. Nie będzie kasy biletowej w krajowej sieci kolejowej, jeśli plan Grant Shapps zostanie zrealizowany.
Departament Transportu nalegał: „Nie podjęto ostatecznej decyzji w sprawie kas biletowych”.
Pan Lynch przemawiał w pikiecie na stacji Euston w Londynie, która została zamknięta z powodu strajku przemysłowego czterech związków.
Kierowcy pociągów związkowych Asleef i członkowie związków TSSA i Unite koordynowały przystanki, które zdaniem RMT „skutecznie zatrzymają kolej”.
W rzeczywistości kursuje około jeden na dziewięć pociągów – głównie na połączeniach międzymiastowych między Londynem a miastami takimi jak Leeds, Sheffield, Bristol i Southampton.
„Firmy będą próbowały prowadzić ustrukturyzowaną usługę, ale z tego, co widzimy, nie będzie to nic, na czym może polegać opinia publiczna” – powiedział sekretarz generalny.
Przywódcy związkowi spotkali się z nową sekretarz ds. transportu, Anne-Marie Trevelyan, na tym, co Lynch określił jako „dobre i pozytywne spotkanie”.
Pani Trevelyan powiedziała: Wieczorny Standard: „Mam nadzieję, że moje spojrzenie na świat i umiejętność zjednoczenia wszystkich to coś, co sprawi, że wszyscy zgodzą się, że możemy znaleźć strefę lądowania, z którą wszyscy będziemy mogli żyć”.
Rzecznik Train Delivery Group, reprezentujący przewoźników kolejowych, powiedział: „Nie podjęto ostatecznej decyzji w sprawie kas biletowych.
„Zastanawiamy się, jak przenieść personel zza szklanych okien w kasach biletowych, aby zapewnić bezpośrednią pomoc w innym miejscu terminalu, gdzie są bliżej klientów i mają lepszą pozycję, aby im pomóc.
Dziś tylko 13 procent biletów kupowanych jest obecnie w kasie – a liczba ta stale spada. Kiedy branża została sprywatyzowana, 82 procent biletów kupowano w kasach – dziś technologia znacznie się posunęła i mniej niż jeden na osiem biletów jest obecnie kupowany w kasach.
„Personel zawsze będzie świadczyć usługi twarzą w twarz na kolei, co może mieć kluczowe znaczenie dla tych, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia i nie mogą lub nie chcą korzystać z biletów mobilnych lub zbliżeniowych. Prawda jest taka, że kasy biletowe odnotowały znaczny spadek wykorzystanie pasażerów w ciągu ostatniego dziesięciolecia.
„Zmiany znacznie poprawią naszą zdolność do zapewnienia personelu we właściwym miejscu i czasie, aby pomagać klientom na różne sposoby, a nie tylko sprzedawać bilety. Poziomy personelu będą nadal uwzględniać bezpieczeństwo i ochronę klientów i pracowników. ”
Sekretarz generalny RMT powiedział, że będzie również szukał znacznych podwyżek płac.
„Nie jesteśmy w [the point of addressing] powiedział pan Lynch. „Nie dostajesz podwyżki, jeśli nie masz pracy, to takie proste. A jeśli pracujesz 24/7, warunki są bardzo ważne.
„Kiedy nad tym pracujemy, przechodzimy do tego, czym jest umowa płacowa. Wszyscy wiemy, że inflacja jest bardzo wysoka. Ci członkowie pochodzą z więcej niż jednej firmy, która nie otrzymała wynagrodzenia od trzech lat. I co pokazano w sieci Kolej tego nie rozwiąże, to 8 procent w ciągu trzech lat.
Kto wie, czym jest inflacja? Za kilka tygodni będziemy mieli numer, ale będzie to jego nastolatek i może wzrosnąć. Tak więc za wynagrodzeniem jest dużo pracy, ale jeszcze nie doszliśmy do punktu, w którym to omawiamy”.
W porównaniu z sytuacją sprzed pandemii koronawirusa przychody z biletów kolejowych spadły o około 20 procent – prawie 2 miliardy funtów rocznie.
Tim Schoeeffler, główny negocjator Network Rail Radio Times: „Koleje ponoszą ogromne straty finansowe.”
Sobotni strajk przemysłowy, powiedział, „ma na celu jedynie zapewnienie, że nasi pracownicy niepotrzebnie zrezygnują z większej ilości swoich pensji, jak również spowodowanie większych zakłóceń dla naszych pasażerów i dalsze niszczenie linii kolejowych po pandemii”.
Premier powiedział słońce„Będziemy utrzymywać żelazny uścisk nad finansami krajowymi”, podczas gdy sojusznik Liz Truss – podnoszący rangę sekretarza Simona Clarka – powiedział, że administracja Whitehall powinna „odciąć tłuszcz”.
Ministerstwo Transportu powiedziało: „Nie zapadła ostateczna decyzja w sprawie kas biletowych. Personel stacji ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa pasażerów, a pasażerowie zawsze będą korzystać z bezpośredniej pomocy na stacjach kolejowych.
„W rzeczywistości kasy biletowe odnotowały ogromny spadek wykorzystania w ciągu ostatniej dekady, a dzięki zwiększeniu elastyczności personelu stacji będziemy mieli lepszą linię kolejową dla osób dojeżdżających do pracy i podatników”.
Rok temu pani Trevelyan prowadziła kampanię przeciwko proponowanym zmniejszeniu godzin pracy kas biletowych na stacji obsługującej jej okręg wyborczy w Berwick-upon-Tweed.
Powiedziała wyborcom, że napisała do LNER, państwowego przewoźnika kolejowego, i powiedziała: „Mam nadzieję, że wysłuchają obaw, jakie pasażerowie z nimi zgłosili, i zastanowią się, w jaki sposób możemy zapewnić tym, którzy chcą kupić bilet od kogoś na stacji są w stanie to zrobić”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa