Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ryanair zaprzecza, jakoby pasażerowie musieli płacić za pobranie karty pokładowej

Ryanair zaprzecza, jakoby pasażerowie musieli płacić za pobranie karty pokładowej

  • Napisane przez Lucy Hooker i Katie Austin
  • wiadomości BBC

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Ryanair stwierdził, że doniesienia o zmianach w polityce pobierania opłat są błędne i że pasażerowie nigdy nie byli proszeni o płacenie za pobranie kart pokładowych.

W ciągu ostatnich kilku dni podróżni skarżyli się w mediach społecznościowych, że muszą płacić „skandaliczne” nowe opłaty za dostęp do internetowych kart pokładowych.

Powiedzieli, że będą mogli pobrać e-kartę tylko wtedy, gdy najpierw zapłacą do 21 funtów za miejsce.

Alternatywą było stanie w kolejce po papierową kartę pokładową na lotnisku.

Rzecznik Ryanair powiedział: „Wszyscy pasażerowie Ryanair mogą, jeśli chcą, zapłacić za zarezerwowane miejsce, a jeśli pasażerowie chcą uniknąć opłat za miejsce, mogą wybrać losowo przydzielone miejsce całkowicie bezpłatnie”.

Wielu pasażerów skarżyło się jednak w mediach społecznościowych, że jeśli wybiorą opcję losowego przydziału miejsc, dowiedzą się, że będą musieli uzyskać na lotnisku papierową kartę pokładową, co po raz pierwszy zgłoszono w Poczta w niedzielę Dwa dni temu.

Seria gniewnych postów na X, dawniej Twitterze, skierowana była bezpośrednio przeciwko Ryanairowi.

„Kiedy i dlaczego zaczęła się ta podróż? Teraz muszę stać w kolejce po kartę pokładową na lotnisku?” powiedział jeden z pasażerów podróżujących z Londynu do Belfastu w poniedziałek wczesnym rankiem.

Inny pasażer powiedział: „Nie mogę uwierzyć w waszą nową politykę zakazującą pasażerom tworzenia kart pokładowych (na telefonie komórkowym lub w wersji drukowanej), chyba że wykupili miejsce, co zmusza ich do dołączenia do kolejki do odprawy (co najmniej 30 metrów) .” „Robić to tylko po to, by zarobić kilka funtów. To skandal”.

„Z pewnością przydarzyło mi się to” – powiedział Neil Buckley, który w weekend poleciał Ryanairem do Rygi i stwierdził, że czuje się zmuszony zapłacić 15,50 funta za zarezerwowane miejsca, co stanowi równowartość 10% ceny biletu.

„Aplikacja mówi, że jeśli wybiorę losowo wolne miejsce, będę musiał udać się do odprawy, aby otrzymać papierową kartę pokładową, czego nigdy wcześniej nie widziałem.

„Jeśli chcesz cyfrową kartę pokładową, powiedziano mi, że musisz zapłacić za zarezerwowane miejsce. Bardzo się zdenerwowałem, ponieważ musiałem zapłacić, aby uniknąć niedogodności związanych ze staniem w kolejce do odprawy” – powiedział.

Inny podróżny powiedział, że personel stanowiska odprawy na lotnisku poinformował go, że nowa polityka obejmuje odprawę tylko ostatnich 20 pasażerów, a opłata jest naliczana od kilku dni.

Większość linii lotniczych wymaga od podróżnych dokonania odprawy online w celu potwierdzenia zamiaru podróży. Zazwyczaj można jednocześnie pobrać elektroniczną kopię karty pokładowej. Niektórzy pasażerowie zamiast tego decydują się na wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku. Za każdą z tych opcji zazwyczaj nie są pobierane żadne opłaty.

Pasażerowie Ryanair twierdzą jednak, że muszą zarezerwować miejsce, co zwykle kosztuje od 7 do 21 funtów, zanim będą mogli pobrać kartę pokładową. Powiedzieli, że jedyną alternatywą, jeśli zdecydują się nie płacić za miejsce, będzie stanie w kolejce po kartę pokładową na lotnisku.

Tanie linie lotnicze, takie jak Ryanair, zyskały reputację tych, które dodają opłaty, takie jak umieszczenie bagażu w luku bagażowym, rezerwacja miejsca i prośba o miejsce z dodatkową przestrzenią na nogi.

Przewoźnicy budżetowi argumentują, że w ten sposób utrzymują ceny podstawowe niższe niż tradycyjni przewoźnicy, którzy zazwyczaj obejmują posiłki, bagaż i inne dodatki wliczone w cenę całkowitą.

Dodanie dodatkowych opcjonalnych opłat nazywa się „kroplowymi cenami” i może znacznie zwiększyć ogólną cenę.

Niedawne badania rządowe dotyczące tej kwestii wykazały, że te ukryte opłaty były powszechne nie tylko wśród linii lotniczych, ale także w innych biurach podróży, siłowniach, restauracjach, kinach i teatrach. Ponad połowa firm z branży rekreacyjnej i hotelarsko-gastronomicznej stosuje jakiś rodzaj cen obniżonych Znaleziono badania.

Rząd przeprowadził niedawno konsultacje społeczne w sprawie cen podstępnych oraz tego, czy konsumentom należy przekazywać jaśniejsze informacje.

Konsultacje zakończyły się w październiku, ale rząd nie określił, kiedy udzieli odpowiedzi.

O strategii cenowej Ryanaira było już głośno w ostatnich miesiącach, kiedy to małżeństwo pobierało 110 funtów od starszego małżeństwa za wydrukowanie biletów na lotnisku. Przez pomyłkę pobrali bilety powrotne zamiast biletów wylotowych.

W drugim przypadku, który trafił na pierwsze strony gazet, Ryanair pobrał od rodziny opłatę w wysokości 165 funtów za odprawę na lotnisku po tym, jak stwierdził, że „odprawili się” pomimo przybycia na lotnisko z wydrukowanymi kartami pokładowymi.

Ekspert ds. praw konsumentów Martyn James powiedział, że najnowsze raporty mogą wskazywać na błąd w komputerze lub systemach rezerwacji Ryanair.

„Jeśli ta nowa opłata jest prawdziwa, jest to fałszywa oszczędność dla Ryanaira, ponieważ będzie potrzebował znacznie większej liczby pracowników przy stanowiskach odprawy, którzy będą drukować wszystkie karty pokładowe” – stwierdził.

„Jednak najnowsze wiadomości uwypuklają rażąco niesprawiedliwy scenariusz, który mógł trwać zdecydowanie zbyt długo. Pasażerowie nie powinni w ogóle płacić za rezerwację „standardowego” miejsca. Szybsze wejście na pokład, więcej miejsca na nogi, premium – dobrze „Ale nie powinieneś płacić ceny siedzenia obok ukochanej osoby.”

Czy pobrano opłatę za otrzymanie karty pokładowej Ryanair online? Podziel się swoimi doświadczeniami za pośrednictwem poczty elektronicznej [email protected].

Jeśli chcesz porozmawiać z dziennikarzem BBC, podaj numer kontaktowy. Możesz także skontaktować się w następujący sposób:

Jeśli czytasz tę stronę i nie widzisz formularza, musisz odwiedzić mobilną wersję witryny BBC, aby przesłać swoje pytanie lub komentarz. Możesz też wysłać do nas e-mail na adres [email protected]. W każdym zgłoszeniu proszę podać swoje imię i nazwisko, wiek i lokalizację.