Grupa technologiczna Wärtsilä została zakontraktowana przez stocznię Remontowa w Polsce na dostawę silników, magazynowania paliwa i systemów zasilania dla trzech nowych statków RoPax, pierwszych statków RoPax zasilanych LNG, które zostaną zbudowane dla polskiego sektora offshore. Statki będą obsługiwane przez firmy promowe Unity Line i Polferries. Umowa z Wärtsilä została podpisana w styczniu 2022 roku.
Każdy statek będzie napędzany czterema wysokowydajnymi silnikami dwupaliwowymi Wärtsilä 31DF. Silniki napędzane LNG mogą wykorzystywać bio-LNG, samodzielnie lub zmieszany z konwencjonalnym LNG, w celu dalszej redukcji emisji dwutlenku węgla. Operatorzy zamierzają w pełni obsługiwać statki z bioskroplonym gazem ziemnym do 2025 roku.
Wydajność silnika Wärtsilä 31DF była głównym czynnikiem decydującym o przyznaniu tego zamówienia. Wersja silnika wysokoprężnego została uznana w Księdze Rekordów Guinnessa jako najbardziej wydajny czterosuwowy silnik wysokoprężny na świecie. Wärtsilä zaoferuje również system magazynowania, zasilania i kontroli paliwa LNGPac.
„Wysoka wydajność i zrównoważony rozwój są kluczowe w dzisiejszym środowisku operacyjnym, szczególnie na Morzu Bałtyckim, które jest regionem kontroli emisji. Silnik Wärtsilä 31 reprezentuje najnowszą dostępną technologię silników, a to, wraz z bogatym doświadczeniem Wärtsilä w rozwiązaniach LNG, sprawiło, że wybór był łatwy dla nas”, jak mówi Grzegorz Wardzy? ski, dyrektor techniczny Polsteam, spółki-matki Unity Line.
„Dekarbonizacja jest główną i centralną kwestią dla sektora morskiego, a skupienie to znajduje odzwierciedlenie w doborze silników Wärtsilä dla tych promów. Optymalna wydajność silnika jest niezbędna do zwiększenia efektywności paliwowej i zmniejszenia emisji spalin. Te nowe statki staną się ważną częścią infrastruktury transportowej Polski i jesteśmy dumni, że jesteśmy partnerem w tym projekcie – mówi Matthias Becker, General Manager Sales, Wärtsilä Marine Power.
Wärtsilä jest pionierem w rozwoju technologii dekarbonizacji operacji żeglugowych. Firma postrzega LNG jako ważne przejściowe paliwo morskie, wypełniające lukę między konwencjonalnymi olejami napędowymi a przyszłymi alternatywami neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla.
Statki będą miały łączną długość 195 metrów i będą mogły przewozić 400 pasażerów, a 4100 metrów dla pojazdów. Będzie operował między Świnoujściem w Polsce a szwedzkimi portami Ystad i Trelleborg.
Produkty i usługi opisane w niniejszym komunikacie prasowym nie są zatwierdzone przez Zarząd Morski.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu