Poniedziałek 13 listopada 2023 o 07:49, Wielka Brytania
Organ regulacyjny branżowy ukarał Royal Mail grzywną w wysokości 5,6 miliona funtów za brakujące cele obejmujące dostawy pierwszej i drugiej klasy.
Ofcom powiedział, że w roku budżetowym 2022–23 – okresie, w którym przez 18 dni strajkowali pracownicy pierwszej linii – Poczta KrólewskaZgłoszone wyniki wydajności wykazały, że dostarczała ona w terminie jedynie 73,7% przesyłek pierwszej klasy.
Dodała, że jedynie 90,7% przesyłek drugiej kategorii docierało w terminie. Zrealizowała także 89,35% tras dostaw na każdy dzień, w którym wymagana była dostawa.
Zgodnie z przepisami każdego roku Royal Mail ma obowiązek doręczyć 93% przesyłek pierwszej klasy w ciągu jednego dnia roboczego i 98,5% przesyłek drugiej klasy w ciągu trzech dni roboczych.
Docelowy poziom realizacji tras dostaw wynosi 99,9%.
„Ofcom może rozważyć dowody dostarczone przez Royal Mail dotyczące wszelkich wyjątkowych okoliczności, które mogą wyjaśnić, dlaczego nie udało się osiągnąć swoich celów” – stwierdzono w oświadczeniu organu nadzoru.
„Nawet po skorygowaniu wyników Royal Mail o skutki akcji protestacyjnych, trudnych warunków pogodowych i zamknięcia pasa startowego lotniska Stansted, wyniki pierwszej i drugiej klasy pozostały odpowiednio na poziomie 82% i 95,5%.
„Oznacza to, że Royal Mail naruszyła swoje obowiązki, nie osiągając swoich celów w sposób znaczny i nieuzasadniony. Wyrządziło to znaczną szkodę klientom, a Royal Mail nie podjęła wystarczających kroków, aby zapobiec temu niepowodzeniu”.
Kara została obniżona o 30%, aby odzwierciedlić przyjęcie przez firmę odpowiedzialności i współpracy.
W tym czasie akcje protestacyjne zorganizowane przez ponad 112 000 pracowników dostaw skupiały się na płacach i sprzeciwie wobec zmian w produkcji, które firma chciała narzucić.
Zaciekły spór, który trwał prawie rok i zakończył się odejściem dyrektora generalnego Simona Thompsona, ostatecznie się zakończył. Rozliczone w kwietniu Oficjalnie zakończyła się w lipcu.
Ian Strawhorn, dyrektor ds. egzekwowania prawa Ofcom, powiedział o karze: „Rola Royal Mail w naszym życiu wiąże się z ogromną odpowiedzialnością, a z naszych badań wiemy, że klienci cenią niezawodność i spójność.
„Bez wątpienia pandemia miała znaczący wpływ na działalność Royal Mail w poprzednich latach. Ostrzegaliśmy jednak firmę, że nie może już używać tego jako wymówki i od tego czasu sprawy nie wróciły na właściwe tory.
„Firma zawiodła konsumentów i nałożona dzisiaj grzywna powinna pobudzić ją do działania – musi poważnie podejść do swoich obowiązków.
„Będziemy nadal rozliczać Royal Mail, aby zapewnić poprawę poziomu usług”.
Rzecznik odpowiedział: „Jesteśmy bardzo rozczarowani wynikami jakości naszych usług w latach 2022–2023 i dziś potwierdzamy decyzję Ofcom.
„Ubiegły rok był dla Royal Mail wyjątkowym wyzwaniem. Na jakość usług istotny wpływ miał długotrwały spór pracowniczy, który obejmował 18-dniowy strajk.
„Cieszymy się, że Ofcom przyznał, że elementy pozostające poza kontrolą Royal Mail miały znaczący wpływ na poziom usług i skorygował te dane do 82% w przypadku przesyłek pierwszej klasy i 95,5% w przypadku przesyłek drugiej klasy.
„Jakość usług jest dla nas niezwykle ważna. Bardzo poważnie podchodzimy do naszego zaangażowania w świadczenie wysokiego poziomu usług i podejmujemy działania mające na celu wprowadzenie działań mających na celu przywrócenie jakości usług do poziomu, jakiego oczekują nasi klienci. „
Ta najświeższa wiadomość jest obecnie aktualizowana i więcej szczegółów zostanie opublikowanych wkrótce.
Aby uzyskać pełną wersję, odśwież stronę.
Możesz otrzymywać powiadomienia o najświeższych wiadomościach na swoim smartfonie lub tablecie za pośrednictwem Aplikacja Sky News. Możesz także podążać dalej @Sky News na X Lub zapisz się na naszą stronę internetową Kanał Youtube Aby być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji