British Airways planuje odwołać loty do Pekinu od października, odczuwając skutki zakazu wlotu w rosyjską przestrzeń powietrzną.
Zachodnim liniom lotniczym zakazano latania nad Rosją od czasu inwazji na Ukrainę w 2022 roku.
Zmusiło ich to do latania na dłuższych trasach, co skutkowało dłuższym czasem lotu i wyższymi kosztami, w tym paliwem i załogą.
Chińskie linie lotnicze nadal mogą latać nad Rosją, co zapewnia im przewagę handlową.
Kiedy w zeszłym roku linie British Airways wznowiły loty po uziemieniu z powodu pandemii Covid-19, stwierdziły, że trasa z Heathrow do Pekinu jest „jedną z naszych najważniejszych tras”.
Jednakże Nicholas Cadbury, dyrektor finansowy IAG, spółki-matki British Airways, powiedział w zeszłym miesiącu w rozmowie z inwestorami, że spółka boryka się z „słaby popytem” w Chinach.
Linia lotnicza poinformowała obecnie, że loty do Pekinu zostaną zawieszone do listopada 2025 r., ale rozkłady lotów będą nadal sprawdzane.
Linie British Airways również zdecydowały się odwołać jeden ze swoich dwóch codziennych lotów do Hongkongu, ale nadal będą obsługiwać loty do Szanghaju.
Od wybuchu pandemii ożywienie ruchu lotniczego między Europą a Chinami przebiega powoli, a większość rynku zajmują chińskie linie lotnicze.
W zeszłym miesiącu Virgin Atlantic ogłosiła również plany odwołania od października lotów z Szanghaju, jedynego kierunku w Chinach.
Firma stwierdziła: „Ogromne wyzwania i złożoność na tej trasie przyczyniły się do komercyjnej decyzji o zawieszeniu lotów do Szanghaju”.
Powiedziała, że czas lotu do Szanghaju był o około godzinę dłuższy, a w drodze powrotnej do Londynu o dwie godziny dłuższy.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa