Lubi Kasety I Płyty winylowe (A nawet głupie telefony), fotografia filmowa powraca. Jednak łatwiej jest kupić nowy gramofon lub kasetę niż nowy aparat na kliszę 35 mm, chyba że chcesz Zabawkowy aparat Lub Dalmierz Leica, 5600 dolarów. Nowy Pentax 17 zaczął ostatnio fotografować z uzupełnieniami, które wymagają doskonałego połączenia obsługi ręcznej i wydajności fotografowania w kompaktowej obudowie.
Chociaż znalezienie używanego aparatu jest łatwe, Pomysł na Pentax 17 wart 500 dolarów Ma dać szansę tym, którzy dopiero zaczynają przygodę z fotografią filmową, bez martwienia się o stan aparatu czy obiektywu. Funkcje aparatu są o krok powyżej 400 dolarów LOMO LC-SZEROK I dużo poza tym Bare Bones 45 USD Kodak Ektar H35. Jest to aparat półklatkowy 35 mm, więc na klatkę 35 mm można uzyskać dwa zdjęcia 24 x 17 mm. Ceny filmów są bardzo wysokie, podobnie jak ma to miejsce w przypadku developmentu, więc zdobycie 72 ujęć z listy 36 zdecydowanie pomaga. Dodatkowo pionowe ramki bardziej nawiązują do fotografii wykonanej telefonem.
Pentax 17 wykorzystuje wizjer Albada z jasną ramką i kompozytowymi ramkami zarówno do zdjęć normalnych, jak i zbliżeń. Posiada obiektyw 37 mm f3,5 (odpowiednik 35 mm) oparty na optyce Pentaxa Espio Mini, który został przeprojektowany dla formatu półklatkowego. W rzeczywistości wiele cech konstrukcyjnych zostało zapożyczonych z poprzednich aparatów Pentax, w tym ręczne przesuwanie kliszy i dźwignia spustu migawki, kombinacja ręcznego przewijania kliszy i wbudowana lampa błyskowa.
Zamiast ręcznego lub pełnego autofokusa aparat wykorzystuje system ogniskowania obszarowego z sześcioma strefami: 0,8, 1,7, 4, 5,6, 10 stóp i nieskończoność (0,25, 0,5, 1,2, 1,7, 3 metry i nieskończoność). Wystarczy przekręcić pokrętło wokół obiektywu, aby uzyskać obraz przedstawiający fotografowany obiekt i gotowe. Jeśli nie pamiętasz odległości docelowej dla każdego obszaru, zostanie ona oznaczona pod obiektywem, a diagram będzie można zobaczyć w wizjerze, aby ponownie sprawdzić ustawienie.
Czasy otwarcia migawki wahają się od 1/350 do 4 sekund. Dostępna jest także opcjonalna regulacja żarówki i przełącznik na kablu, które można nabyć osobno, aby uniknąć przypadkowego potrząśnięcia aparatem, gdy migawka jest otwarta. Istnieją dwa zestawy trybów fotografowania – z lampą błyskową i bez – a pomiędzy nimi na pokrętle znajduje się tryb pełnej automatyki, który wykorzystuje wbudowany pomiar do wyzwalania lampy błyskowej.
Oprócz trybu pełnej automatyki dostępny jest standardowy program, długi czas otwarcia migawki i bokeh (priorytet maksymalnej przysłony) bez lampy błyskowej. W przypadku lampy błyskowej dostępny jest program (synchronizacja światła dziennego) i program o wolnej prędkości. Po przeciwnej stronie wizjera niż pokrętło trybu znajduje się również pokrętło kompensacji ekspozycji ±2EV.
Ręczne sterowanie — od ładowania kliszy po wcześniejsze kadrowanie — nadaje filmowi styl, którego brakuje prostym aparatom na kliszę typu „wyceluj i zrób zdjęcie”, takim jak wspomniany wcześniej Kodak. Zdecydowanie brakuje go w fotografowaniu telefonem. Korpus jest stosunkowo lekki (290 gramów) i choć nie jest smukły (częściowo ze względu na prawy uchwyt, w którym mieści się pojedyncza bateria litowa CR2), trzymanie go w kieszeni plecaka lub kurtki nie stanowi problemu. Pentax 17 wykonany jest w większości z plastiku, ale góra i dół wykonane są ze stopu magnezu, co nadaje mu ładniejszy wygląd i wygodę. Chciałbym, aby w pokrętłach, dźwigni przesuwu filmu i zwolnieniu migawki zastosowano metal, ale zrównoważenie kosztów (i masy, jeśli o to chodzi) nie może być łatwe.
Aparat obsługuje dziewięć czułości ISO: 50, 100, 125, 160, 200, 400, 800, 1600 i 3200. Poręczna nawijarka na górze otwiera tył, umożliwiając szybkie zrzucenie rolki. Po około czterech lub pięciu obrotach dźwigni przesuwu jesteś gotowy do rozpoczęcia strzelania. Uchwyt na notatki na tylnej okładce umożliwia wyjęcie zakładki z opakowania filmu, dzięki czemu wiesz, jaki film kręcisz.
Nie kręciłem żadnego filmu od około dziesięciu lat, poza tym Natychmiastowy aparat. Nie mogę się doczekać efektów mojej pracy z Pentaxem 17. (No cóż, z wyjątkiem kilku pierwszych zdjęć, podczas których zapomniałem zdjąć pokrywkę obiektywu; po prawej stronie wizjera znajduje się lampka ostrzegawcza, która również ma temu zapobiec .) Podobnie jak wady płyt i kaset, obrazy filmowe wyglądają bardziej realistycznie niż zdjęcia cyfrowe. Zachowanie wykonanego wydruku bez możliwości magicznego usunięcia skaz jest czymś wyjątkowym. I chociaż aparat, klisza i obróbka nie są tanie, fotografia filmowa może zmienić sposób, w jaki myślisz o fotografii i robieniu zdjęć swoim przyjaciołom, rodzinie i doświadczeniom.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów