Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rewolucjonizuje scenę gamingową w Polsce

Rewolucjonizuje scenę gamingową w Polsce

Twórca gier CD Projekt RED skupił się na nowym, przełomowym projekcie w ukochanym uniwersum Wiedźmina. Wraz z nadejściem wyczekiwanego projektu Polaris zespół CD Projekt powiększył się do ponad 400 programistów i przygotowuje się do uruchomienia produkcji na pełną skalę jeszcze w tym roku.

Rzut oka na przyszły projekt:
Polaris symbolizuje uosobienie naszych twórczych wysiłków. „Przygotowując się do produkcji w drugiej połowie roku, naszym celem jest zaprezentowanie nowej trylogii, która zagłębi się w świat Wiedźmina” – powiedział Michał Nowakowski, współzarządzający CD Projekt.

W ramach strategicznego posunięcia firma wprowadziła nowy zespół ds. usług wspólnych, którego celem jest wypełnienie luki pomiędzy zespołami programistycznymi a innowacyjnymi kompetencjami napędzanymi przez najnowocześniejszy silnik Unreal Engine 5. Obecnie połowa tego zespołu jest zaangażowana w kierowanie potrzebami projektu Polaris, a elastyczność jest zaplanowana tak, aby sprostać innym bieżącym przedsięwzięciom.

Ponadto CD Projekt ujawnił, że sprzedaż Cyberpunka 2077 na różnych platformach przekroczyła 750 milionów dolarów, co podkreśla sukces Phantom Liberty.

Lider w polskim sektorze gier wideo

Polska branża gier wideo jest prężnie rozwijającą się siłą gospodarczą. Według Polskiego Instytutu Gospodarki Cyfrowej wartość rynku gier wideo w Polsce wzrosła w 2020 roku do około 2,5 miliarda złotych. Prognozy wskazują na kontynuację trendu wzrostowego w nadchodzących latach.

Przewidywanie przyszłości rynku gier wideo

Prognozy wskazują, że do 2025 r. wartość światowego rynku gier wideo przekroczy 300 miliardów dolarów. Czynniki takie jak rosnąca popularność platform mobilnych i e-sportu, rozwój technologii rzeczywistości wirtualnej oraz wzrost liczby gier na żądanie są siłą napędową rozwój sektora.

Wyzwania stojące przed branżą gier wideo

Pomimo szybkiego rozwoju, polska branża gier wideo boryka się z przeszkodami. Wśród tych wyzwań znajduje się niewystarczające wsparcie finansowe dla polskich deweloperów, zwłaszcza mniejszych podmiotów, niedobór specjalistów w dziedzinie tworzenia gier oraz krajobraz konkurencyjny ze światowymi gigantami.

READ  Polska osiągnie 30 gigawatów energii słonecznej do 2030 r. - pv Magazine International

Relacja trafności:
Wieczór CD Project
Raport Polskiego Instytutu Gospodarki Cyfrowej

Obejrzyj film w sekcji Branża gier: Brak

Instrukcje