Twórca gier CD Projekt RED skupił się na nowym, przełomowym projekcie w ukochanym uniwersum Wiedźmina. Wraz z nadejściem wyczekiwanego projektu Polaris zespół CD Projekt powiększył się do ponad 400 programistów i przygotowuje się do uruchomienia produkcji na pełną skalę jeszcze w tym roku.
Rzut oka na przyszły projekt:
Polaris symbolizuje uosobienie naszych twórczych wysiłków. „Przygotowując się do produkcji w drugiej połowie roku, naszym celem jest zaprezentowanie nowej trylogii, która zagłębi się w świat Wiedźmina” – powiedział Michał Nowakowski, współzarządzający CD Projekt.
W ramach strategicznego posunięcia firma wprowadziła nowy zespół ds. usług wspólnych, którego celem jest wypełnienie luki pomiędzy zespołami programistycznymi a innowacyjnymi kompetencjami napędzanymi przez najnowocześniejszy silnik Unreal Engine 5. Obecnie połowa tego zespołu jest zaangażowana w kierowanie potrzebami projektu Polaris, a elastyczność jest zaplanowana tak, aby sprostać innym bieżącym przedsięwzięciom.
Ponadto CD Projekt ujawnił, że sprzedaż Cyberpunka 2077 na różnych platformach przekroczyła 750 milionów dolarów, co podkreśla sukces Phantom Liberty.
Lider w polskim sektorze gier wideo
Polska branża gier wideo jest prężnie rozwijającą się siłą gospodarczą. Według Polskiego Instytutu Gospodarki Cyfrowej wartość rynku gier wideo w Polsce wzrosła w 2020 roku do około 2,5 miliarda złotych. Prognozy wskazują na kontynuację trendu wzrostowego w nadchodzących latach.
Przewidywanie przyszłości rynku gier wideo
Prognozy wskazują, że do 2025 r. wartość światowego rynku gier wideo przekroczy 300 miliardów dolarów. Czynniki takie jak rosnąca popularność platform mobilnych i e-sportu, rozwój technologii rzeczywistości wirtualnej oraz wzrost liczby gier na żądanie są siłą napędową rozwój sektora.
Wyzwania stojące przed branżą gier wideo
Pomimo szybkiego rozwoju, polska branża gier wideo boryka się z przeszkodami. Wśród tych wyzwań znajduje się niewystarczające wsparcie finansowe dla polskich deweloperów, zwłaszcza mniejszych podmiotów, niedobór specjalistów w dziedzinie tworzenia gier oraz krajobraz konkurencyjny ze światowymi gigantami.
Relacja trafności:
– Wieczór CD Project
– Raport Polskiego Instytutu Gospodarki Cyfrowej
Obejrzyj film w sekcji Branża gier: Brak
Instrukcje
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu