Motocykle Tamarit mają W katalogu jest wystarczająco dużo części, aby przy minimalnym wysiłku zamienić standardowego Triumpha Thruxtona w przejezdnego cafe racera. Ale hiszpański warsztat produkuje nie tylko stylowe części zamienne. Co roku produkują także ogromną liczbę niestandardowych, nowoczesnych klasyków Triumph – niektóre z nich wymagają bardziej wyrafinowanego podejścia, niż zapewnia wiele opcji typu plug-and-play.
Ten atrakcyjny cafe racer Triumph Thruxton to najnowsza, jednorazowa edycja specjalna firmy Tamarit. Zwykłym czytelnikom Bike EXIF może wyglądać dziwnie znajomo, ponieważ odzwierciedla niektóre z najlepszych projektów sklepu. Klient Tamarit wymienił kawiarnie „Jade”, „Helios” i „Gullwing” jako swoje ulubione, więc wyzwaniem dla zespołu było wybranie z każdej z nich najlepszych elementów i zremiksowanie ich, aby stworzyć coś nowego.
Jako podstawę projektu Tamarit wykorzystał gaźnikowy Triumph Thruxton 900, ale jedynymi rozpoznawalnymi częściami są zbiornik paliwa i silnik, a nawet te zostały zmodyfikowane.
Wiele pracy włożono w odpowiednie ustawienie i wymiary Thruxtona, co oznaczało zmiany w ramie, zawieszeniu i kołach. Tamarit obniżył przedni widelec Thruxton i zamontował sprężynowe „nakładki” górnego widelca. Obrabiane CNC jarzma utrzymują widły na miejscu, ze skróconą zapadką na dole.
Z tyłu Thruxton porzucił tradycyjne zawieszenie z podwójnym amortyzatorem na rzecz sprawdzonego zawieszenia z pojedynczym amortyzatorem Tamarit. Modyfikacje obejmują przedłużenie wahacza i duże wsparcie na ramie. Ustawiony centralnie amortyzator tylny jest połączony z ramą główną za pomocą pary płytek, które spełniają podwójną rolę jako rama pomocnicza.
Tamarit utknął w 18-calowym przednim kole Thruxton, ale zamontował 16-calową tylną felgę. Tarcze hamulcowe i zaciski pochodzą od Beringera, a opony wykonane są ze starych bieżników Shinko.
Przechodząc do karoserii, Tamarit zainspirowała się swoim poprzednim projektem, Jade, polegającym na wyrzeźbieniu deski rozdzielczej i brzucha z włókna szklanego. Pajęczynowy wspornik zabezpiecza owiewkę, a nowszy reflektor wyposażony w technologię LED Thruxton znajduje się z przodu. Specjalnie zaprojektowana przednia szyba i stożek przedni dodają klasycznego, eleganckiego akcentu.
Poniżej miska brzuszna otacza silnik Triumph z wytłoczonymi częściami wyznaczającymi pokrywy silnika. To stylowy element z siateczkowymi otworami ułatwiającymi przepływ powietrza.
Dużo ciekawsza jest owiewka od strony pasażera. Tamarit zaprojektowała ten element z wbudowaną deską rozdzielczą, która zawiera również Motogadżet Speedo. W kokpicie znajdują się także nowe zaciski, dźwignie Kustom Tech, przełączniki Motogadget, kierunkowskazy i lusterka.
Pod maską Tamarit ponownie okablował cały rower wokół konsoli Motogadget. Bateria jest teraz umieszczona w specjalnie wykonanym pudełku, bezpośrednio pod osią wahacza.
W części ogonowej Tamarit odtworzył projekt Gullwinga, ale w bardziej kompaktowej obudowie. Został on wkomponowany w przedni zbiornik paliwa, aby uzyskać efekt unibody. Siedzisko pokryte jest morskim winylem z kontrastowymi czerwonymi szwami.
Pasujący pasek materiału rozciąga się nad górną częścią zbiornika paliwa i jest utrzymywany na miejscu za pomocą chromowanego „paska” zbiornika. Z tyłu dwa tylne światła LED są głęboko wpuszczone w tył i otaczają wykonany na zamówienie panel z nazwą motocykla „Thunderbird 1”.
Wreszcie Tamarit użył Helios Cafe Racer jako modelu wydechu. Podwójne głowice poruszają się wzdłuż silnika, a następnie wyskakują spod siedzenia ze skośnymi, pokrytymi siatką końcówkami. Ręcznie wykonane mosiężne grille zapobiegają pieczeniu nóg jeźdźca.
Wykończenie jest subtelne, ale skuteczne. Skrzynię powietrzną zastąpiono parą filtrów K&N, a chłodnicę oleju zastąpiono zintegrowaną konstrukcją wykorzystującą dolne rury ramy. Wspornik zmiany biegów w Joker Machine przesuwa przełącznik na prawą stronę motocykla.
Wyrafinowana czerwono-srebrna farba pokrywa Thruxtona w kolorze Tamarit, wykonana z metalicznym wykończeniem i akcentowana subtelnymi złotymi liniami. Kolory są ukłonem w stronę klasycznych barw Triumph, podobnie jak projekt zbiornika. Nadwozie uzupełnia rozsądna mieszanka części chromowanych, niklowanych i mosiężnych.
Ten stylowy cafe racer Thruxton jest nie tylko hołdem dla motocykli, które pojawiły się wcześniej, ale także świadectwem ewolucji stylu Tamarit.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów