NASAspryt Mars Helikopter osiąga całkowitą wysokość 30 minut
z kolejnym 17tak W locie wirujący samolot Czerwonej Planety osiąga krytyczny etap w atmosferze, którego zespół nie uznał za osiągalny.
17tak Lot 5 grudnia innowacyjnego śmigłowca Marsa NASA przekroczył całkowity czas lotu poza granicę 30 minut. 117-sekundowy lot sprawił, że pierwszy samolot w historii operował z powierzchni innego świata bliżej swojego macierzystego lotniska, Wright Brothers Field, gdzie będzie oczekiwał na przybycie łazika Mars Perseverance agencji, który obecnie bada „South Sittah”. ” region marsjańskiego krateru Jezero. .
W połączeniu z 30 minutami i 48 sekundami czasu lotu pilot śmigłowca przeleciał nad powierzchnią 2,2 mili (3592 m), lecąc na wysokości 40 stóp (12 metrów) i z prędkością do 10 mil na godzinę ( 5 metrów każdy). Po drugie).
Status śmigłowca po locie 5 grudnia był wcześniej niepewny ze względu na niespodziewane odłączenie Wbudowany strumień danych Kiedy helikopter opadł na powierzchnię pod koniec swojego lotu. Perseverance służy jako stacja komunikacyjna dla bazy śmigłowców z kontrolerami na ziemi. Kilka pakietów danych radiowych otrzymanych później przez statek sugerowało zdrowy helikopter na powierzchni, ale nie dostarczyło wystarczających informacji, aby zespół mógł uznać lot za udany.
Ale dane związane z inżynierami misji z NASA Jet Propulsion Laboratory w południowej Kalifornii w piątek, 10 grudnia, wskazują, że lot 17 odniósł sukces, a kreatywność jest w doskonałej formie.
30-minutowy znak znacznie przekracza pierwotne plany śmigłowca o wadze 4 funtów (1,8 kg). Zaprojektowany jako demonstracja technologii do pięciu lotów testowych, Ingenuity poleciał po raz pierwszy 19 kwietnia 2021 r., wykonując krótki skok w górę iw dół, aby zademonstrować, że na Marsie możliwy jest lot z napędem i kontrolowany. Kolejne cztery loty testowe poszerzyły zakres lotu wiropłatu, wydłużając loty z bardziej złożonymi manewrami, pomagając inżynierom w Laboratorium Napędów Odrzutowych Lepsze zrozumienie ich wydajności.
Wraz z szóstym lotem helikopter rozpoczął nowy etap demonstracji operacyjnej, aby zbadać, w jaki sposób można wykorzystać eksplorację atmosfery i inne funkcje do przyszłej eksploracji Marsa i innych światów. W tym nowym rozdziale helikopter pracował z lotnisk na południe od Wright Brothers Field, badając wychodnie skalne i inne cechy geologiczne interesujące dla zespołu naukowego Perseverance Vehicle.
„Niewiele osób myślało, że dotrzemy do lotu numer jeden, a jeszcze mniej do piątego. Nikt nie sądził, że zajdziemy tak daleko”, powiedział dyrektor kreatywny JPL Teddy Zanitos. Na dużej wysokości Creative przetrwał osiem miesięcy przenikliwego zimna i był obsługiwany z dziewięciu unikalnych lotnisk marsjańskich. Bieżące operacje samolotu świadczą o determinacji, pracowitości i pasji naszego małego zespołu operacyjnego”.
Lot 18
Lot ma pokonywać kolejne 230 metrów (18 754 stóp) z prędkością 5,6 mph (2,5 metra na sekundę) w 125 sekund. Nowe lotnisko, w pobliżu północnej granicy Sitah, będzie nowym lotniskiem składającym się z 10 śmigłowcówtak Na Marsie.
Podobnie jak w przypadku poprzednich wysiłków, Flight 18 przesunie granice zasięgu i wydajności radia Ingenuity. Aby dać mu największą szansę na utrzymanie połączenia podczas opadania, zespół Mars Helicopter zmodyfikował sekwencję lotu, aby komunikować się w trybie niskiej szybkości transmisji danych, co zapewni dodatkowy wzrost siły sygnału dla łącza bezprzewodowego.
„Jeśli stracimy łączność radiową podczas lądowania, może minąć kilka dni lub tygodni, zanim linia wzroku między kreatywnością a wytrwałością poprawi się na tyle, aby spróbować sesji komunikacyjnej” – powiedział Tzanitos. „Chociaż opóźnienie w analizie danych po locie jest denerwujące, nie jest nieoczekiwane i stało się nową normą, ponieważ w nadchodzących tygodniach nadal pracujemy w trudnym terenie”.
Więcej o kreatywności
Śmigłowiec Ingenuity Mars został zbudowany przez Laboratorium Napędu Odrzutowego JPL, które prowadzi również ten projekt demonstracyjny technologii dla Kwatery Głównej NASA. Jest wspierany przez Dyrekcje Misji Naukowych, Aeronautyki i Technologii Kosmicznych NASA. Ames Research Center NASA w Dolinie Krzemowej w Kalifornii i Langley Research Center w Hampton w Wirginii dostarczyły krytyczną analizę osiągów lotu i zapewniły pomoc techniczną podczas opracowywania Ingenuity. AeroVironment Inc. Qualcomm i SolAero pomagają również w projektowaniu i kluczowych komponentach pojazdu. Zaprojektowany i wyprodukowany przez Lockheed Space System dostarczania śmigłowca na Marsa.
W siedzibie NASA Dave Lavery jest dyrektorem wykonawczym programu Ingenuity Mars Helicopter Program.
Więcej o wytrwałości
Głównym celem misji Wytrwaj na Marsie jest: astrobiologiaW tym poszukiwanie śladów dawnego życia mikrobiologicznego. Łazik będzie charakteryzował geologię planety i przeszły klimat, utoruje drogę do eksploracji Czerwonej Planety przez ludzi i będzie pierwszą misją, która zbierze marsjańskie skały i regolit (spękane skały i pył) i przechowa je w skrytce.
Kolejne misje NASA, we współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną (ESA), wyślą statek kosmiczny na Marsa w celu zebrania tych zapieczętowanych próbek z powierzchni i zwrócenia ich na Ziemię w celu przeprowadzenia głębokiej analizy.
Misja Mars 2020 Perseverance jest częścią podejścia NASA do eksploracji Księżyca na Marsa, które obejmuje Misje Artemidy Na księżyc, który pomoże przygotować się do ludzkiej eksploracji czerwonej planety.
Laboratorium napędu odrzutowego, obsługiwane przez administrowany przez NASA Kalifornijski Instytut Technologiczny w Pasadenie w Kalifornii, zbudowało i zarządzało operacjami łazika.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków