W rzeczywistości wydaje się, że program Netflix w ogóle nie ma niczego. Pakiet z reklamami będzie kosztował 4,99 GBP w porównaniu do 6,99 GBP za najtańszy pakiet bez reklam. To oszczędność poniżej 2 funtów miesięcznie, a nie do końca duża kwota.
Co gorsza, ograniczenia licencyjne oznaczają, że nie całe to samo oprogramowanie będzie dostępne dla subskrybentów warstwy reklamowej. Dla osób, które kupują reklamy, po prostu nie staje się to bardziej atrakcyjne. Według raportów branżowych automaty będą droższe dla reklamodawców niż konkurencyjne usługi przesyłania strumieniowego, takie jak ITV Hub, chociaż agencje nie mają pojęcia, ile są warte, czy ludzie będą nimi zainteresowani, a nawet ile osób. Udział.
Plan Disneya wygląda na bałagan, chociaż przynajmniej podniósł cenę pakietu bez reklam, aby stworzyć nieco większą różnicę cen między dwoma producentami. Ale nawet to jest ryzykowne. Wielu subskrybentów może zdecydować, że mogą żyć bez kolejnego programu Star Wars i całkowicie go anulować.
Jedna kwestia jest jasna. Najwyraźniej żadna firma tak naprawdę nie wierzy w ten model. Wyszli więc z całkowicie letnią propozycją, która nikomu nie zadowoli.
Gdyby naprawdę chcieli zrobić coś odważnego, mogliby przyjąć bardziej radykalne podejście. Netflix lub Disney mogli uruchomić całkowicie darmowy poziom reklam. To zablokowałoby wszystkich z łączem szerokopasmowym i telewizorem dla obu firm.
I obaj mogliby uruchomić ambitną platformę reklamową, która osłabiłaby tradycyjnych nadawców, pozwalając markom dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców po znacznie niższych kosztach i wykorzystać ich głębokie kieszenie do wypchnięcia konkurentów z branży.
Mogą też oferować reklamy telewizyjne na małą skalę, aby konkurować z niszowymi możliwościami dla małych firm, które sprawiają, że Facebook jest tak potężną platformą. Zamiast tego wybrali coś, czego po dodaniu jednej lub drugiej rzeczy nie było. To jest całkiem meh.
To nie tak, że niczego nie potrzebują. Akcje Netflixa spadły w tym roku o ponad 50 procent i wygląda to coraz bardziej jak kuszący cel dla jednego z gigantów technologicznych — Krok naprzód firmy Apple – Z każdym mijającym miesiącem.
Disney stracił 35 procent od stycznia. Inwestorzy doszli do wniosku, że do utrzymania serwisu potrzebne są ogromne budżety programowe i choć było to w porządku, gdy liczba abonamentów rosła, to po ich zatrzymaniu nie wyglądają już tak dobrze.
Potrzebowali czegoś, co przekona następne 100 milionów ludzi do zarejestrowania się. Problem w tym, że reklamy nie są odpowiedzią. Może nie być tam w przypadku Cowboy BeBop, programu Netflix, który został natychmiast odwołany w ciągu pierwszej minuty, w którym ktokolwiek go obejrzał. Jednak zaczyna to wyglądać na niepowodzenie firmy w zawieraniu kontraktów – i bardzo zaszkodzi reputacji obu firm.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa