Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Regeneracja mieszana kolei w Polsce

Regeneracja mieszana kolei w Polsce

Ruch pasażerski w 2021 r. nie powróci do poziomów sprzed pandemii.

W 2021 r. na polskich kolejach podróżowało łącznie 245,1 mln pasażerów, wynika z corocznego raportu statystycznego wydawanego przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK).

To o 35,7 mln, czyli 17%, więcej niż w 2020 r., ale stanowiło 73% liczby przewiezionych pasażerów w 2019 r., który według UTK był najintensywniejszym 12-miesięcznym okresem w ciągu ostatnich 10 lat. .

W październiku 2021 r. podróżowało łącznie 27 milionów pasażerów, prawie dwukrotnie więcej niż na początku roku, co UTK przypisuje studentom powracającym do zajęć w pełnym wymiarze po roku nauki na odległość podczas pandemii Covid-19.

UTK twierdzi, że dane o sprzedaży biletów pokazują, że pasażerowie coraz częściej kupują bilety online. W 2021 r. kanały internetowe stanowiły 27,9% sprzedaży biletów, w porównaniu z 18,2% rok wcześniej. Zakupy w kasach stanowiły 35,1% sprzedaży w 2021 r., roczny spadek o 4,2 pkt. proc., natomiast odsetek pasażerów kupujących bilety w pociągu wzrósł z 17,6% w 2020 r. do 21,5% w 2021 r.

Segment przewozów towarowych odnotował silny wzrost w 2021 r., przy czym zarówno tonaż, jak i wydajność przekroczyły poziomy sprzed pandemii.

Przewoźnicy towarowi przetransportowali 243,6 mln ton w 2021 r., co oznacza wzrost o ponad 20 mln ton w 2020 r. io ponad 7 mln ton więcej niż w 2019 r.

Ruch intermodalny osiągnął 26,5 miliona ton w 2021 roku, co oznacza wzrost o 2,7 miliona ton lub 11,6% w stosunku do 23,8 miliona ton w 2020 roku.

Odsetek całkowitego tonażu towarów przewożonych usługami intermodalnymi wyniósł 10,9% w 2021 r., wobec 10,7% w 2020 r. i 8,3% w 2019 r.

READ  Ambasador RP mówi, że Polska była „w pełni świadoma” konsekwencji propozycji przekazania samolotów Stanom Zjednoczonym na prezentację na Ukrainie

– W statystyce rok 2021 jest lepszy niż wymagający rok 2020 – mówi prezes UTK dr Ignacy Góra. „To pozytywna tendencja, zwłaszcza że w ubiegłym roku transport kolejowy nie osiągnął we wszystkich krajach Europy lepszych wyników niż w 2020 roku”.