The Times zobowiązuje się do recenzowania filmów kinowych w okresie covid-19 pandemia. Ponieważ chodzenie do kina niesie ze sobą ryzyko w tym czasie, przypominamy czytelnikom o przestrzeganiu zasad BHP zidentyfikowane przez Centers for Disease Control and Prevention I lokalni urzędnicy ds. zdrowia.
Wciągający dramat historyczny „Raport z Oświęcimia”, zgłoszenie Słowacji do międzynarodowego filmu „Oscar” w 2020 roku, opowiada kolejną opowieść o odwadze i odwadze z czasów Holokaustu, z szokującymi i głęboko poruszającymi konsekwencjami.
Reżyser Peter Bibjak, który napisał pełen napięcia i impulsywny scenariusz filmu z Josefem Pasticą i Thomasem Bombeck, obrazowo odtwarza kilka tygodni kwietnia 1944 r., w których słowaccy żydowscy więźniowie Alfred Wetzler (Noel Czoczor) i Walter Rosenberg (Peter Ondrijica) knują i wykonują śmierć. przeciwstawiając się ucieczce z obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.
Celem bohaterskiego duetu było nie tylko wyrwanie się ze szponów bezwzględnych oficerów obozu, ale także publiczne ujawnienie przerażających, niezgłaszanych i niewiarygodnych okrucieństw, jakie miały miejsce w ramach master planu III Rzeszy.
Pierwsze dwa filmy śledzą Wetzlera i Rosenberga, gdy znikają z pola widzenia i ukrywają się na kilka dni w wykopie z drewna, czekając na najlepszą szansę wydostania się z obozu.
Tymczasem coraz bardziej sfrustrowani i zakłopotani dowódcy poddali zdesperowanych baraków Weitzlera i Rosenberga makabrycznym nadużyciom, próbując wydobyć od nich informacje o zaginionych więźniach. Te momenty są trudne do oglądania, ale smutno powiedzieć, że widzieliśmy w filmie wiele gorszych przykładów brutalnego zachowania nazistów – i jego przerażających skutków.
Wątłe tempo filmu nieco przyspiesza, ale nie mniej, gdy Wetzler i Rosenberg wydostają się z Auschwitz i przetrwają wyjątkowo dobrze, gdy przedzierają się przez góry i lasy w kierunku granicy polsko-słowackiej, wspierani przez członków ruchu oporu, których spotkanie na torze.
Występy są genialne i żywe, a szkocki aktor John Hannah („Sliding Doors”) pojawia się pod koniec jako przedstawiciel Czerwonego Krzyża, którego muszą przekonać Wetzler i Rosenberg (który zmienił nazwisko na Rudolf Vrba po ucieczce z Auschwitz), używając szczegółowych notatek, które zachowali, dla systematycznych okrucieństw mających miejsce w hitlerowskich obozach zagłady.
Publikacja z czerwca 1944 r. części Raportu Vrba-Wetzlera, 33-stronicowego raportu, relacji z pierwszej ręki o życiu i śmierci w Auschwitz i Birkenau (który stał się częścią większego dokumentu znanego jako Protokoły Auschwitz), przypisuje się uratowanie ponad 100 000 węgierskich Żydów przed deportacją do Auschwitz. To wszystko składa się na niesamowitą i istotną historię.
Szczególną sławę zdobyła innowacyjna kamera Martina Ziarana, czasami zakręcona, a nawet do góry nogami, co daje poczucie, że jesteś w i tak już dręczącym nerwy filmie. Jest magistrem sztuki operatorskiej.
Sprawozdanie z Auschwitz
W językach niemieckim, angielskim, czeskim, polskim i słowackim z angielskimi napisami
niesklasyfikowany
czas trwania: 1 godzina i 34 minuty
bawić się: Centrum miasta Laemmle 5, Encino; Również na VOD
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”