Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Recenzja: paliwo Trek 2023 EX-e jest lekkie i prawie całkowicie ciche

Recenzja: paliwo Trek 2023 EX-e jest lekkie i prawie całkowicie ciche

Raport techniczny

Silnik TQ HPR50: Wiesz, że Trek i TQ mają coś wyjątkowego, gdy patrzysz, jak ktoś o wysokich standardach i niskich oczekiwaniach wskakuje na ten motocykl i wraca z podziwem, jak cichy będzie silnik. Czapki z głów dla dwóch zespołów, które zbudowały ten rower. To dobrze nasmarowana maszyna i niczego nie przegapiłeś, nawet podczas ulewnego deszczu i częstego mycia roweru bez podejmowania środków ostrożności. Dokładnie wiesz, czego się spodziewać, gdy wejdziesz na pedały lub odpuścisz. Ta mała jednostka z pierścieniem harmonicznym to złota gęś wśród silników do rowerów elektrycznych.

Opony Bontrager SE5 Team Edition: Jednak opony Bontrager SE5 tłumią gwiezdny, monokokowy umysł paliwa EX-e. Przyzwoicie sprawdzają się w suchym błocie, ale podczas deszczowego lata spędzonego w Squamish szybko wyruszyły na wypolerowane korzenie i lśniące skały. Zaokrąglony profil linii o szerokości 30 mm oznacza oparcie się o boczne klocki dla zaangażowania i czasu na dotarcie. Wcześnie zastąpiłem je czymś bardziej kreatywnym, aby odblokować to, do czego naprawdę był zdolny motocykl.

Kierownice do lustrzanek Bontrager Raceshop: Kopię monokularowy wygląd jednoczęściowego pręta i mostka – na szczęście nie ma integralnych kabli. 6 i 7 w górę i w tył może nie są najczęstsze, ale dobrze sobie z tym poradziłem z prostym skłonem do tyłu. Chociaż zauważyłem trochę większy nacisk na dłoń niż zwykle. Większość wędek przechyla się o 5 stopni w górę i można je wtoczyć w powierzchnię mocowania trzpienia zgodnie z własnymi upodobaniami. Początkowo usunąłem zmęczenie dłoni na dolny przód, ale może warto wziąć pod uwagę uchwyty poślizgowe, jeśli zaczniesz czuć się tu nieswojo. Zmniejszyłem też szerokość z 820 mm do 770 mm i nigdy nie czułem, że jest zbyt sztywny.

RockShox Super Deluxe: Ten szok w połączeniu z kinematyką zawieszenia jest fenomenalny. Możliwości kręcenia pokręteł jest spore i nie jest to przesadnie skomplikowane. Bez względu na wielkość uderzenia, amortyzator zjadł wszystko z tolerancją i wsparciem w razie potrzeby, wykorzystując tylko idealną ilość skoku. Posunąłbym się na tyle daleko, by powiedzieć, że poza silnikiem jest to najbardziej wyróżniający się element motocykla.

READ  Aktualizacje wiadomości na żywo: Akcje wspieranej przez Marka Wahlberga sieci siłowni F45 spadają o 70% przy niższych oczekiwaniach

Jak porównujesz?

Szczerze mówiąc, nie ma wielu innych rowerów w tej lekkiej klasie e-MTB, przynajmniej od głównych marek. Dwóch głównych graczy, zanim Fuel EX-e wkroczył na scenę, to Orbea Rise i Specialized Turbo Levo SL. Rise wykorzystuje pełnowymiarowy silnik EP8 Shimano, ale został zmodyfikowany pod kątem mocy i działa na mniejszej baterii, podczas gdy Levo SL wykorzystuje inny silnik niż jego duże rodzeństwo „S” e-MTB. Wszyscy trzej rywale występują w ofertach z ramami z włókna węglowego i oscylują wokół znaku 18-19 kilogramów.

Różnią się one drastycznie od poziomu dostarczania mocy, mocy wyjściowej i szumów. Silnik Shimano w Rise ma dużo zacięć, ale jest najmniej dokładny, a biegi są najbardziej na zjazdach. Geometria ramy Rise ma również bardziej konserwatywne wrażenie z bardziej stromym kątem główki wynoszącym 65,5 stopnia. Z drugiej strony Levo SL nie ma ekstremalnej geometrii, a minimalna moc silnika emituje dźwięk głośniejszy niż Rise. Dostarczanie mocy jest płynniejsze niż w Rise, chociaż wszystkie trzy rowery można dostroić za pomocą aplikacji.

Do tego dochodzi jeszcze czynnik kosztowy. Tak, ten wysokiej klasy paliwo EX-e 9.9 XX1 AXS ma wszystkie karbonowe dzwonki i gwizdki, ale w porównaniu z jego odpowiednikiem S-Works Turbo Levo SL jego cena jest niższa niż 14 000 USD. Oba są dobrze wyposażonymi i bardzo stylowymi motocyklami, ale dodatkowa moc i minimalny hałas w Fuel EX-e wygrywają o milę. Patrząc wstecz na Orbea, cena jest rozsądna, ale silnik handluje mocą, aby uzyskać mniej dopracowane wrażenia.

Mówiąc najprościej, nic nie może się równać z Fuel EX-e, gdy malujesz obraz całego doświadczenia roweru górskiego. W górę iw dół wzgórza silnik TQ porusza się pod żółtym dywanem z włókna węglowego w cichy sposób, w którym ledwo wiesz, że tam jest. Należy również wziąć pod uwagę gęstość momentu obrotowego i pakowanie. Spójrz na nią – jest mała i silna.

READ  Wielka Brytania uważa, że ​​płatności na rzecz dostawców energii chronią konsumentów przed wysokimi rachunkami

Jedyny sposób, w jaki mogłem zobaczyć, jak się poprawia, to włożenie przerzutki AXS z powrotem do akumulatora i użycie pilota o podobnej wielkości w ECU bez przewodów. Wiem, że jest to sprzeczne z pigułką łączenia wszystkich tych maszyn z centralnym bankiem energii, ale wolałbym pozbyć się tych małych przewodów, zanim pozbędę się ich po drodze.

moment obrotowy
Turbo Levo SL: 35 Nm
Wysokość Orbii: 60 Nm
Paliwo Trek EX-e: 50 Nm

baterie
Turbo Levo SL: 320 Wh + 160 zewn.
Orbea Rise: 360 Wh + 252 zewn.
Trek Fuel EX-e: 360 W + 160 boczników.