Organ nadzorujący edukację twierdzi, że pandemia Covid-19 nadal szkodzi ocenom uczniów, a niektórzy uczniowie są już ponad rok za tym, co powinni.
Raport Education Review Office (ERO) mówi, że wskaźniki osiągnięć NCEA spadły, a uczniowie z biednych społeczności byli najbardziej w tyle.
Powiedziała, że jest bardzo zaniepokojona trwałymi skutkami i nie będzie łatwo wyzdrowieć.
Prawie połowa dyrektorów (43 procent) stwierdziła, że nauka była gorsza niż oczekiwano o tej porze roku – znaczny wzrost w 2021 r., kiedy liczba ta wyniosła 27 procent.
Wskaźniki ukończenia 2. poziomu NCEA były niższe niż przed pandemią.
Wielu dyrektorów podkreśla, że pisanie jest ich największym obszarem zainteresowania.
W latach 2020-2022 wprowadzono korekty w celu przyznawania dodatkowych punktów w celu uznania trudności, z jakimi borykali się studenci podczas pandemii.
Gdyby te zmiany nie zostały wprowadzone, osiągnięcie w 2022 r. byłoby znacznie niższe.
Pandemia miała poważny wpływ na frekwencję.
Regularna frekwencja spadła do 40 procent w drugim semestrze 2022 roku i wzrosła dopiero do 51 procent do końca roku.
Trudne zachowania pozostają ważną kwestią – czterech na dziesięciu menedżerów obawiało się, że zachowanie uczniów jest gorsze, niż się spodziewali – czytamy w raporcie, ponieważ było to około 2021 roku.
Tylko jeden na pięciu dyrektorów uważa, że jego szkoły podniosły się po zakłóceniach spowodowanych przez Covid-19.
Dyrektorzy w biedniejszych społecznościach prawie dwa razy częściej twierdzili, że ich szkoła nie podniosła się po zakłóceniach wywołanych przez Covid-19.
URE powiedział, że jest bardzo zaniepokojony trwałymi skutkami pandemii.
„Biorąc pod uwagę te ustalenia, wiemy, że uczniowie potrzebują większego wsparcia, ale wiemy również, że nauczyciele i dyrektorzy mają trudności. Ta kombinacja problemów jest szczególnie niepokojąca” – powiedziała Ruth Shinoda, przewodnicząca Centrum Oceny Edukacji w ERO.
Uczniowie czują się bardziej związani
Badanie wykazało, że uczniowie byli teraz szczęśliwsi i czuli się bardziej związani z przyjaciółmi niż z przyjaciółmi podczas pandemii.
Powiedziała, że ponad dwie trzecie uczniów (68 procent) czuło się szczęśliwych przez większość czasu lub przez cały czas, w porównaniu z 61 procentami w 2021 roku i 62 procentami w 2020 roku.
raport, Long-Covid: Bieżący wpływ Covid-19 na szkoły i naukęŚledź uczniów i szkoły przez okres trzech lat.
Przebadano ponad 3000 uczniów z 98 szkół. Uczestniczyło w nich około 1200 dyrektorów i 350 nauczycieli.
Badanie wykazało, że pracownicy czuli się niezdolni do zarządzania swoim obciążeniem pracą.
Tylko jedna czwarta (26%) nauczycieli stwierdziła, że ich obciążenie pracą jest możliwe do opanowania (spadek z 42% w 2020 r.), a tylko 16% dyrektorów stwierdziło, że ich obciążenie pracą jest możliwe (spadek z 26% w 2020 r.).
URE zaleca rekompensowanie utraconych możliwości uczenia się poprzez zwiększenie frekwencji i czasu nauki.
„Musimy również pomóc uczniom nadrobić zaległości poprzez lepsze zrozumienie luk w nauce i nadanie priorytetu takim umiejętnościom, jak czytanie, pisanie i liczenie.
„Musimy kierować wsparcie do tych szkół, które najbardziej tego potrzebują, i wspierać nauczycieli w reagowaniu na bieżące wyzwania”.
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Obietnice wyborcze Kamali Harris przypominają obietnice Jacindy Ardern
Wybory w USA: Joe Biden mógł pomóc Trumpowi w jego „śmieciowych” gafach.
Wydarzenie Trumpa w Madison Square Garden zostało zakłócone prymitywnymi uwagami wstępnymi