Raport mówi, że kapitan i drugi pilot Qantas zostali tymczasowo ubezwłasnowolnieni podczas strasznego wypadku trzy lata temu. Zdjęcia/Getty Images
Nowy raport o bezpieczeństwie lotu ujawnił, że kapitan i drugi pilot Qantas byli tymczasowo „bezradni” i „łapiący powietrze” podczas strasznego wypadku trzy lata temu.
Opublikowany w czwartek raport Australijskiego Biura Bezpieczeństwa Transportu ujawnił niepokojące szczegóły dotyczące lotu Express Freighters Australia, który leciał z Brisbane do Melbourne 15 sierpnia 2018 r.
Załoga nosiła maski tlenowe, gdy błysnęła lampka ostrzegawcza, a samolot rozpoczął awaryjne lądowanie.
Ale podczas pierwszej części lądowania kapitan Boeinga 737-376 Qantas został „chwilowo ubezwłasnowolniony” i „wymiotował i łapał oddech”, reagując na zwiększony dopływ tlenu do oddychania z maski, zgodnie z raportem. .
Następnie drugi pilot, znany również jako pierwszy oficer, ogłosił dzień zagrożenia i samolot zaczął kierować na lotnisko w Canberze.
„Pierwszy oficer, który był świadomy, że wcześniej rozmawiali o złym samopoczuciu, zauważył, że kapitan ślizga się do przodu, wymiotując i łapiąc powietrze” – powiedział ATSB.
Pierwszy oficer wskazał, że sprawdzał kapitana podczas tego incydentu, ale nie otrzymał żadnej odpowiedzi.
Po wyzdrowieniu kapitana pierwszy oficer doświadczył „objawów niepełnosprawności zgodnych z hiperwentylacją”
Kapitan Radio skontaktował się z kontrolą ruchu lotniczego, prosząc o obecność służb ratunkowych po przybyciu do Canberry, gdzie samolot bezpiecznie wylądował.
W raporcie zauważono, że „nie było czasu”, piloci byli jednocześnie utrudnieni.
Dochodzenie wykazało przerywane migotanie głównej lampki ostrzegawczej i alarm przegrzania, najprawdopodobniej z powodu awarii elektrycznej w prawym systemie wykrywania wysokiej temperatury ciała.
„Podczas lądowania kapitan wybrał awaryjne spłukiwanie swojej maski tlenowej, które pochłonęło gazowy tlen, powodując ich tymczasowe ubezwłasnowolnienie” – czytamy w raporcie.
„Załoga wykonała nietypową właściwą listę kontrolną, ale wskaźnik przegrzania nie mógł zostać skorygowany z powodu awarii systemu wykrywania przegrzania korpusu skrzydła” – czytamy w raporcie.
Dodatkowa awaria zaworu odcinającego w układzie ciśnieniowym samolotu uniemożliwiła odizolowanie kanału ciśnieniowego prawego skrzydła kadłuba.
To skłoniło załogę do częstszego rozwiązywania problemów, podczas których zmniejszono dopływ powietrza do kabiny.
„W połączeniu z wyższym niż zwykle wskaźnikiem nieszczelności w kabinie, zmniejszony przepływ powietrza obniżył również ciśnienie w kabinie”.
Po wylądowaniu zarówno kapitan, jak i pierwszy oficer zostali zabrani karetką do szpitala w celu przeprowadzenia oceny medycznej.
Badania lekarskie i oceny przeprowadzone po trwałych efektach wyjazdu nie precyzowały.
Podczas kontroli po wypadku inżynierowie Qantas zidentyfikowali „kombinację problemów serwisowych” z zaworami spustowymi w kabinie kadłuba, uszczelką drzwi kadłuba i uszczelką kanału pomocniczego zespołu napędowego, które wpłynęły na zdolność samolotu do utrzymywania ciśnienia w kabinie.
Według raportu, Qantas poinformował ATSB, że wprowadził zmiany konserwacyjne, aby uniknąć podobnych wypadków w przyszłości.
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Badania pokazują, że bogaci ludzie płacą mniej podatków w Nowej Zelandii niż w podobnych stanach
Indyjscy turyści przybywają do Nowej Zelandii, ale odsetek odmów wydania wiz pozostaje wysoki
Australijski zakaz fotografowania na siłowni wywołuje globalną kampanię przeciwko nagrywaniu treningów