Nordic Entertainment Group (Grupa NENT) coraz mocniej zaznacza swoją obecność w Europie Środkowo-Wschodniej.
Założona w 2018 roku po decyzji o podzieleniu Modern Times Group (MTG) na dwie oddzielne firmy, pod koniec zeszłego roku ogłosiła duży plan ekspansji, aby wykorzystać sukces nordyckiej operacji Viaplay SVOD. To zwiększyło bazę abonentów Viaplay do około 10,5 miliona do 2025 roku, z 4,5 milionami poza krajami skandynawskimi. Polska i kraje bałtyckie zostały zidentyfikowane jako nowe rynki, które uruchomią usługę w tym roku, a niedługo potem Stany Zjednoczone.
Grupa NENT postawiła sobie za cel zostanie wiodącą firmą streamingową w Europie i wygląda na to, że ma obiecujący początek. Przed uruchomieniem Viaplay w krajach bałtyckich 9 marca nawiązała strategiczne partnerstwa z Tet z Łotwy i Elisą z Estonii. Rozpoczęła również ogłaszanie serii przejęć praw krytycznych, które prawdopodobnie wesprą sukces Viaplay w Europie Środkowo-Wschodniej w przyszłości.
Na przykład w listopadzie ubiegłego roku Grupa NENT nabyła wyłączne prawa do wyświetlania Bundesligi w Polsce do sezonu 2024-25. Jednocześnie zaczęła również wydłużać listę praw wyłącznych, które posiadała dla krajów bałtyckich, tak że do czasu uruchomienia Viaplay na Litwie, Łotwie i Estonii obejmowała Formułę 1, Bundesligę, Mistrzów UEFA, Europę i Konferencję. Ligi. Umowa na wyłączność z National Hockey League (NHL) na transmisję meczów na Viaplay w trzech krajach do 2026 roku, została podpisana zaledwie kilka dni po premierze.
Przed debiutem Viaplay w Polsce, co oficjalnie potwierdziła Grupa NENT zaledwie kilka dni temu, 3 sierpnia, Grupa NENT zapewniła sobie wyłączne prawa do Formuły 1 dla kraju. Co równie ważne, właśnie ogłosiła nabycie wyłącznych praw do angielskiej Premier League dla Polski, krajów bałtyckich i Holandii na lata 2022-2028.
Jest to szczególnie ważne w przypadku Polski, gdzie prawa posiada Canal+ Vivendi od ponad 25 lat. W rzeczywistości powinno to pomóc w ugruntowaniu pozycji Viaplay jako poważnego konkurenta na wysoce konkurencyjnym polskim rynku nadawczym.
Więcej informacji o Krzysztofie Dziadolu na stronie https://www.chrisdziadul.com
Związane z
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”