Europejskie szkoły biznesu dominują na najwyższych szczeblach w 2023 r. Financial Times Oceny otwartej rejestracji I zwyczaj Programy edukacyjne dla kadry kierowniczej — z kilkoma godnymi uwagi wyjątkami.
Szkoły biznesu z siedzibą w Europie oferują 11 z 12 najlepszych otwartych programów – prowadzonych przez Iese w Barcelonie – oraz dziewięć z 12 wiodących kursów niestandardowych, indywidualnie dostosowanych do organizacji klientów. Jednak Duke Corporate Education z siedzibą w Stanach Zjednoczonych kategorycznie przeciwstawia się temu trendowi, obejmując prowadzenie w dedykowanym rankingu.
Duke CE podąża zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez Francję wewnątrzI HEC ParyżI tak I ESMT W Niemczech. University of Michigan: Ross w USA zajął 6. miejsce i Fundacja Dom Cabral Brazylia jest na jedenastym miejscu.
Wśród 12 najlepszych szkół w rankingu otwartych naborów, Fundacja Dom Cabral Jest jedynym pozaeuropejskim dostawcą, zajmującym łącznie siódme miejsce, podczas gdy inne wysoko oceniane instytucje oksfordzkie to m.in.: PowiedziałI Londyńska Szkoła Biznesu I IMD w Szwajcarii.
Ranking Financial Times Executive Education 2023
Zobaczyć plik Podwójna aranżacja mistrzowska Do zwyczaj I otwarta rejestracja Programy edukacyjne dla kadry kierowniczej oraz połączone programy Table Top 50.
Europejscy dostawcy, na czele z HEC Paris, Iese i francuskim Inseadem, również prowadzą w połączonej tabeli, opartej na dobrych wynikach w dwóch głównych rankingach kursów otwartych dla wszystkich i programów dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Duke CE nie oferuje otwartych kursów rekrutacyjnych, więc nie jest to pokazane tutaj.
Edukacja kadry kierowniczej zazwyczaj składa się z krótszych programów bez dyplomu. Rankingi Financial Times dotyczące otwartych zapisów i kursów dostosowanych do indywidualnych potrzeb nie są wyczerpujące: każdy zawiera listę 75 najlepszych szkół ze 105 szkół, które wzięły udział w tym procesie. Niektóre szkoły nie uzyskały wystarczającej liczby ocen od uczestników i klientów, aby mogły zostać uwzględnione, podczas gdy inne, w tym niektóre w Stanach Zjednoczonych, odmówiły udziału.
Dane pokazują ciągłą różnorodność i siłę dostawców kształcenia kadry kierowniczej w szkołach biznesu, pomimo presji na szkolenia i budżety rozwojowe ze strony pracodawców oraz konkurencji ze strony alternatywnych dostawców, w tym firm zajmujących się technologią edukacyjną, konsultantów i trenerów.
„Zainteresowanie kształceniem kadry kierowniczej rośnie wśród szkół, które często mają silne regionalne relacje z firmami” — mówi Andrew Crisp, partner-założyciel firmy konsultingowej ds. edukacji CarringtonCrisp. „Na szerszym rynku czynnikiem jest niepewność ekonomiczna, a także zwolnienia w sektorze technologicznym, gdzie szkolenia są często pierwszą ofiarą presji wydatków korporacyjnych”.
Kursy są często prowadzone na wielu uniwersytetach, aby dać studentom możliwość poznania różnych kultur i odzwierciedlenia ich rozmieszczenia geograficznego. Na przykład programy Iese Spanish School są prowadzone w USA, Niemczech i Brazylii, HEC w Katarze i INSEAD w Singapurze i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, wraz z ich oddziałami we Francji.
Napięcia geopolityczne wokół Chin i Rosji ograniczyły niektóre programy międzynarodowe. Jednak Xiangping, dziekan z Pekinu Absolwent Szkoły Biznesu w Cheung KonguMówi, że popyt krajowy pozostaje silny, a także opracowuje kursy skoncentrowane na jego biznesie „jednorożca” w Singapurze, Korei Południowej, Dubaju, Japonii, Włoszech i Stanach Zjednoczonych. „Głównym motorem jest nasza globalizacja” – mówi.
Wiele kursów dla kadry kierowniczej zostało mocno dotkniętych przez pandemię, ponieważ pracodawcy koncentrują się na utrzymaniu swojej działalności, ale częściowo poprawiły się, ponieważ firmy oferują coaching jako sposób na zatrzymanie i motywację pracowników, odkrywanie nowych strategii, budowanie zespołów i doskonalenie umiejętności w obszarach takich jak transformacja cyfrowa. Przywództwo wraz z tematami takimi jak sztuczna inteligencja, zarządzanie pracownikami zdalnymi, zrównoważony rozwój i różnorodność należą do tematów, które często badają menedżerowie.
Jednak szkoły biznesu są hamowane przez ekspansję alternatywnych form nauczania online w następstwie pandemii Covid-19 i pojawienie się nowych technologii, w tym odradzającej się sztucznej inteligencji.
Niektóre programy dla kadry kierowniczej w szkołach biznesu, które miały oferować „gotowe” szkolenia, „traciły swój blask”, mówi Josh Bersin, konsultant ds. szkoleń korporacyjnych, ale klienci korporacyjni byli „skłonni wydawać duże pieniądze na specjalistyczne, dostosowane do potrzeb programy przywódcze”.
Zmniejszając zakres kontaktu osobistego, kursy online i hybrydowe obniżyły również koszty szkoleń i zmniejszyły bariery w podróżowaniu dla uczestników i prelegentów z całego świata.
Kilka szkół biznesu, z których niektóre nie znalazły się w rankingach FT, nadal się rozwija i dostosowuje, w tym Chicago Booth, które przenosi swój azjatycki piedestał do Hongkongu po krótkiej przeprowadzce do Singapuru podczas pandemii.
Oceniane szkoły muszą zostać zatwierdzone przez amerykańską agencję akredytującą AACSB lub EFMD, ich europejski odpowiednik, i odnotować przychody w wysokości co najmniej 1 miliona USD w wyznaczonych lub otwartych domenach programu edukacji kadry kierowniczej w 2022 r., w zależności od oceny. Są one uszeregowane na podstawie szeregu kryteriów, w tym ocen uczestników na podstawie szeregu czynników, w tym projektu kursu, kontynuacji i danych z ankiet szkolnych dotyczących różnorodności wykładowców i uczniów.
Wśród kursów otwartych Iese zajmuje pierwsze miejsce pod względem ogólnego zadowolenia; HEC Paris zajął drugie miejsce i pierwsze miejsce pod względem projektowania kursów, metod nauczania, wydziału i działań następczych. Pięć szkół, w tym Iese, zgłosiło równowagę płci 50:50. Uniwersytet Leona Koźmińskiego w Polsce miał najwyższy odsetek studentek, 67 proc.; the Indyjski Instytut Zarządzania, Ahmedabad Był najniższy o 20 proc.
Spośród wyznaczonych kursów Duke CE został oceniony przez klientów jako pierwszy za projekt programu, metody nauczania i materiały, a Michigan: Ross za jakość swojego wydziału. Insead dostarczył nowych umiejętności i nauki, a ESMT Berlin otrzymał najwyższe noty za osiągnięte cele i stosunek jakości do ceny.
W przypadku programów otwartych szkoły oferują jeden lub dwa ogólne kursy zarządzania trwające co najmniej trzy dni oraz jeden lub dwa zaawansowane kursy zarządzania trwające co najmniej pięć dni. W przypadku kursów niestandardowych każda szkoła musi mieć co najmniej 15 klientów, z których co najmniej pięciu musi przejść ocenę.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji