Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Quick Kiwi prowadzi kontrowersyjny dzień testów supersamochodu

Quick Kiwi prowadzi kontrowersyjny dzień testów supersamochodu

Andre Heimgartner pomyślnie ukończył obie jednodniowe sesje testowe swoim nowym Camaro.

dostarczone

Andre Heimgartner pomyślnie ukończył obie jednodniowe sesje testowe swoim nowym Camaro.

Lider zespołu Brad Jones Racing, Andre Heimgartner, okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszego dnia testów „all in” Supercars sezonu 2023, które odbyły się w Sydney Motorsport Park.

Za sterami nowego Chevroleta Camaro trzeciej generacji Heimgartner ustanowił czas 1:29,8268 w czterogodzinnej popołudniowej sesji, pokonując Coke Erebus Camaro Willa Browna i Brodiego Kosteckiego.

Heimgartner skutecznie przetoczył dzień testu, będąc najszybszym również podczas porannej sesji, na którą miała wpływ pogoda.

Shane van Gisbergen był szybki na początku dnia, kończąc czterogodzinną sesję na siódmym miejscu.

dostarczone

Shane van Gisbergen był szybki na początku dnia, kończąc czterogodzinną sesję na siódmym miejscu.

Broniący tytułu Shane van Gisbergen był siódmy najszybszy w swoim Red Bull Camaro, osiągając najlepsze czasy na początku dnia.

Czytaj więcej:
* Shane van Gisbergen kwalifikuje się do swojego szóstego zwycięstwa w Supercars w 2022 roku
* Awaria opony psuje wyścig Shane’owi van Gisbergenowi, gdy Chazz Mostert wygrywa Bathurst 1000
* Kiwi to pozycja obowiązkowa na tegorocznym Bathurst 1000
– Shane van Gisbergen powiększa swoją przewagę w Supercars, gdy Anton Di Pascual wygrywa w Sydney

Test okazał się kontrowersyjny, a ze względu na wyniki dnia mówiono o deficycie wydajności nowego Forda Mustanga w porównaniu z Camaro.

Todd Hazelwood z Team Cooldrive był najszybszym kierowcą Forda Mustanga i jedynym, który ukończył wyścig w pierwszej dziesiątce.

dostarczone

Todd Hazelwood z Team Cooldrive był najszybszym kierowcą Forda Mustanga i jedynym, który ukończył wyścig w pierwszej dziesiątce.

Dzień zakończył się, gdy kierowcy Camaro zamknęli się w pierwszej ósemce (McAuley-Jones i Jack Smith zajęli czwarte i piąte miejsce, a Mark Winterbottom ósmy).

Wiodący sprinter Forda, Todd Hazelwood, był dziewiąty. Następnie trzeba było wrócić na 13., 14. i 16. miejsce, aby znaleźć kolejnych biegaczy Mustanga – odpowiednio Chazza Mosterta, Antona DiPascuala i Camerona Watersa.

Mustangi również zakończyły wyścig od 17 do 20 dnia, na czele z innym rodowitym Nowozelandczykiem – pełnoetatowym debiutantem Mattem Payne.

READ  Kiwi Ferns czuje Amelię Pasicalę przygotowującą się do operacji naprawy zwichniętej kostki
Nowicjusz Matt Payne z Oakland pokonał innego weterana Davida Reynoldsa.

dostarczone

Nowicjusz Matt Payne z Oakland pokonał innego weterana Davida Reynoldsa.

Wynik wywołał prowokacje związane z parytetami ze strony niektórych kierowców Forda, a także wywołał oskarżenia o „obrzucanie workami z piaskiem” ze strony zespołów Camaro. Motorsport.com donosi, że kilka zespołów Forda zaprzeczyło zarzutom.

Wiodący kierowca Tickforda, Waters, napisał w mediach społecznościowych, że zajął czwarte miejsce „w klasie” i 15. „w klasyfikacji generalnej” – cios zadany Camaro w swojej własnej klasie.

Barry Ryan, prezes Erebus Motorsport, powiedział, że wierzy, że zespoły Forda nie naciskały tak bardzo, jak mogły, zauważając, że niektóre nie używały nowych ram.

„Byłem tam cały dzień i obserwowałem go, ponieważ wszyscy się go obawialiśmy”, powiedział Ryan dla Motorsport.com. „A kiedy są tylko na twardych oponach i można stwierdzić, że to stara miękka opona, ponieważ biel zeszła z boku, to jest śmieszne.

„Dziś wieczorem pojawią się raporty, że w pierwszej dziesiątce jest tylko jeden Ford – i mam to gdzieś. Ufam systemowi VCAT i jest on sprawdzony przez lata. Nie mieliśmy problemu z parytetem, odkąd Ford zrobił to samo ostatnim razem.