Qatar Airways Cargo zwiększył swoją zdolność przewozową w zakresie transportu lotniczego w Azji i Europie dzięki nowemu połączeniu towarowemu do stolicy Polski, Warszawie, a także dwóm nowym trasom pasażerskim do kluczowych rynków w Chinach kontynentalnych w Chengdu i Chongqing. Pisze Thelma Etim.
Oczekuje się, że warszawski serwis towarowy – który rozpoczął się 1 października 2023 r. i działa raz w tygodniu i zapewnia 100 ton zdolności przewozowej w każdym kierunku – ma przynieść korzyści firmom w Polsce chcącym przewozić towary bezpośrednio na pokładzie głównym w celu importu i eksportu, Z oświadczenia wynika, że większość z nich będzie obsługiwała przesyłki towarów ogólnych i towarów łatwo psujących się.
Podczas gdy Warszawa, obsługująca 10 tygodniowych lotów pasażerskich, jest obecnie jedynym przystankiem obsługiwanym przez przewoźnika w Polsce, dział cargo Qatar Airways obsługuje również usługi cargo i pasażerskie do i z sąsiednich europejskich miast przesiadkowych, takich jak Budapeszt, Praga, Bukareszt, Zagrzeb, Belgrad i Polska. Sofia.
Elizabeth Odekerk, starsza wiceprezes ds. sprzedaży ładunków i planowania sieci w przewoźniku, uważa, że uruchomienie nowej usługi zapewni spójne i niezawodne usługi frachtu lotniczego pomiędzy Polską a Katarem. „[The] – Samoloty towarowe latające do Warszawy uzupełnią loty pasażerskie do tego ważnego miasta – dodaje.
Tymczasem linia lotnicza z siedzibą w Doha kieruje swoje usługi do eksporterów i importerów na kluczowych chińskich rynkach, oferując specjalne trasy pasażerskie do Chengdu i Chongqing. Obydwa terminale skupią się przede wszystkim na eksporcie – obejmującym głównie ładunki wrażliwe i technologiczne – natomiast import obejmie drobnicę, owoce morza i towary łatwo psujące się. Z oświadczenia wynika, że usługi belly będą łącznie zapewniać tygodniową przepustowość 84 ton w każdym kierunku. Loty pasażerskie samolotem A330-300 rozpoczynały się trzy razy w tygodniu odpowiednio 23 i 25 września.
Dział cargo Qatar Airways działa od 20 lat do miejsc docelowych w całych Chinach, w tym do Pekinu, Kantonu, Hangzhou, Szanghaju, Shenzhen i Zhengzhou, zapewniając łączny tygodniowy wzrost frachtu – włączając nowe trasy – o ponad 2700 ton na każdą. Metoda – twierdzi firma.
Oudkerk podkreślił: „Qatar Airways Cargo obsługuje rynek chiński od 2003 roku, kiedy to po raz pierwszy rozpoczął loty samolotami pasażerskimi do Szanghaju”.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu