Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pytania o to, w jaki sposób Starling Bank udziela 15 000 pożyczek Covid miesięcznie | Usługi bankowe

Bank internetowy, który były minister rządu wyróżnił za skuteczność środków zapobiegających oszustwom, „utworzył” średnio 15 000 nowych klientów miesięcznie podczas kryzysu Covid, według analizy przeprowadzonej przez obserwator.

Dane z ostatniego rocznego raportu Starling Bank pokazują, że ośmioletni pożyczkodawca zwiększył swoją bazę klientów z 87 000 przed pandemią do 330 000 kont firmowych na wiosnę zeszłego roku.

Banki są prawnie zobowiązane do przeprowadzania rygorystycznych kontroli nowych klientów w celu zapobiegania oszustwom i praniu brudnych pieniędzy.

Analiza raportu rocznego banku potwierdzona Starling pokazuje, że w okresie od listopada 2019 r. do marca 2021 r. powitała do 243 000 nowych klientów – średnio ponad 15 000 klientów miesięcznie. Stało się tak pomimo tego, że zatrudniała tylko 1245 pracowników, z których tylko część miała zbadać potencjalne problemy.

Liczba nowych kont jest znacznie wyższa niż w przypadku największych pożyczkodawców w Wielkiej Brytanii. Źródła w niektórych z tych banków potwierdziły, że miesięcznie otrzymują zwykle od 1500 do 8000 nowych klientów komercyjnych.

Starling powiedział, że skorzystał na zamknięciu Covid, kiedy większość głównych pożyczkodawców zamknęła swoje oddziały i starała się nadążyć za wymaganiami obecnych klientów. Cyfrowy pożyczkodawca powiedział, że jego technologia umożliwiła mu wejście do nowych klientów, w tym tych poszukujących pożyczek Covid wspieranych przez rząd, w tempie, którym nie były w stanie zarządzać większe banki opierające się na starszej technologii.

Jednak liczba nowych klientów, a także skokowy wzrost liczby pożyczek, jakie Starling rozdysponował podczas pandemii, wzbudziły wątpliwości co do jego zdolności do przeprowadzania właściwych kontroli.

W zeszłym miesiącu bank był Oskarżony przez byłego ministra Lorda Agnew o braku właściwej oceny pożyczkobiorców przed udzieleniem pożyczek zabezpieczonych przez podatników, chociaż dyrektor naczelna Starling, Anne Boden, od tego czasu zagroziła możliwością podjęcia kroków prawnych przeciwko jej konserwatywnemu odpowiednikowi w związku z tym, co powiedziała, że ​​były „oszczerczymi oświadczeniami”.

READ  Wskazówki dotyczące menopauzy i okresów to „wielki krok naprzód”

Kevin Hollenrik, przewodniczący Parlamentarnej Grupy ds. Sprawiedliwej Bankowości Biznesowej, powiedział, że Starling ma pytania, na które trzeba odpowiedzieć. Pieniądzom publicznym zawsze powinna towarzyszyć kontrola publiczna. Chociaż nie widzę jeszcze żadnych rozstrzygających dowodów na niewłaściwe udzielanie pożyczek, Starling musi pilnie odpowiedzieć na bardzo właściwe pytania, w tym aktualne i przyszłe wskaźniki niewypłacalności i oszustw w przypadku pożyczek wspieranych przez rząd.

Przed pandemią Starling pożyczył tylko 23 miliony funtów, nie licząc pożyczek zakupionych od innych firm. Według jednej firmy do czerwca 2021 r. Aktualizacja handlowaRozdał 1,6 miliarda funtów pożyczek zwrotnych. Program dostarczony przez konsultanta Rishi Sunak oferował do 50 000 funtów na klienta. Pożyczki były dystrybuowane przez duże banki, które w zamian za dystrybucję pieniędzy naliczają odsetki – aczkolwiek w zdyskontowanej stawki 2,5% – ale podatnik jest odpowiedzialny za zwrot 100% w przypadku zwłoki klienta.

Starling, który został założony w 2014 roku przez Boden, byłego dyrektora Royal Bank of Scotland i Allied Irish Banks, powiedział, że jego systemy są zaprojektowane i zbudowane tak, aby rutynowo obsługiwać liczbę klientów na tym poziomie i nie tylko. Rzecznik firmy powiedział, że ma „jedną z najlepszych platform bankowych na świecie, zbudowaną od zera” i że jej systemy są „zaprojektowane i zbudowane tak, aby rutynowo obsługiwać liczbę klientów na tym poziomie i nie tylko”.

Starling powiedział, że każdy wniosek o pożyczkę był sprawdzany pod kątem oznak oszustwa, a on twierdził, że wprowadził więcej kontroli niż wielu innych pożyczkodawców i więcej niż wymagał plan. Powiedział, że na przykład automatycznie sprawdzał zwróconych kandydatów w rejestrze korporacyjnym, sprawdzając datę założenia firmy.