Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Puchar Szpiega – Dzień 17: Puchar Louisa Vuittona – Finał Dzień 3

Puchar Szpiega – Dzień 17: Puchar Louisa Vuittona – Finał Dzień 3

Spy Cup – Dzień 17: Puchar Louisa Vuittona – Finały Dzień 3 – Nie dla osób o słabym sercu

Autor: Richard Gladwell Sail-World NZ, 29 września, 13:51 PST
30 września 2024 r

Luna Rossa i Ineos Britannia – Finały Pucharu Louisa Vuittona – Wyścig 4 – Dzień 17 – 29 września 2024 r. – Barcelona © Ian Roman / America’s Cup


Dzisiejsze wyścigi są transmitowane na żywo (wyścigi 3 i 4), a kamery pokładowe i dźwięk (rufa) dla każdego AC75 tutaj:



Komentarz – Fortuna sprzyja odważnym

Krytycy AC75 i jego przydatności jako zawodnika Pucharu Ameryki powinni przełknąć słowa po niedzielnym wyścigu na oślep w Barcelonie.

INEOS Britannia wygrała ponowny żagl w opuszczonym wyścigu 3, po tym jak Luna Rossa została zdyskwalifikowana za naruszenie przepisów po tym, jak załoga pomocnicza była na pokładzie i pomagała w wymianie grota, po pęknięciu kilku listew (więcej komentarzy poniżej).

Obie załogi stoczyły ze sobą walkę na początku czwartego wyścigu, a załoga Luna Rossa, w skład której wchodzili Jimmy Spithill i Francesco Bruni, wyprzedziła swoich odpowiedników Bena Ainslie i Dylana Fletchera. Był to pierwszy z kilku incydentów, podczas których bardzo doświadczony włoski sternik spotkał się z gniewnymi protestami Brytyjczyków, którzy naciskali na łodzie i zasady do absolutnych granic.

Niektórzy z nas widzieli już ten film – San Francisco podczas Pucharu Ameryki 2013 – gdzie Jimmy Spithill zastosował niezwykle agresywną taktykę w strefie startu w ostatnim tygodniu regat, przez co Nowozelandczycy drapali się po głowach i byli zdezorientowani.

Warunki panujące podczas tych trwających dekadę regat były podobne do dzisiejszych w Barcelonie – świeży powiew, który wiał z górną granicą wiatru – był nagrodą za szybką, ostrą i agresywną jazdę. To nie jest miejsce dla osób o słabym sercu.

Brytyjska załoga wezwała do kilku „protestów”. Wszystkie zostały oznaczone przez sędziów kabinowych „zieloną flagą” z prostego powodu: włoska łódź pozostała nieobecna, jeśli rzeczywiście to była ta łódź, która została oddana.

Po kolejnym incydencie oznaczonym zieloną flagą kapitan drużyny INEOS Ben Ainslie powiedział: „To żart, stewardzi”.

Na pokładzie włoskiej łodzi wszystkie dyskusje na temat tego, co powinno wydarzyć się dalej, były bardzo spokojne i zrównoważone.

Po wyścigu, w strefie mieszanej, Spithill został zapytany o swoją reakcję na brytyjskie protesty na wodzie: „Nie będę przez to dużo spał”.

W przeciwieństwie do swojego trenera gramatyki Ben Ainslie wydawał się bardziej filozoficzny w kwestii pchania i popychania. „Jest bardzo zapełniony, gdy płynie się z prędkością 47 węzłów, a ty znajdujesz się 10–20 metrów od drugiego jachtu i próbujesz ocenić, czy powinieneś zapiąć pasy, czy nie. Myślę, że właśnie dlatego bierzemy udział w wyścigach: bo chcemy, żeby nas do tego zmuszano był na szczycie limitu, a my zdecydowanie wypchnęliśmy go dzisiaj do granic możliwości.

Odpowiedz na konkretne pytania dotyczące Zawsze doskonała przyczepność wewnętrzna Jeśli chodzi o interakcję z zespołem sędziowskim, brytyjski trener ds. zasad Ian Williams powiedział, że rozmawiał już z głównymi sędziami na temat ich decyzji.

READ  Alarmujący trend na stragany w nowozelandzkim rugby

„Rozmawiałem z nim, żeby poznać jego pierwszą reakcję, ale oni… [the umpiring team] Opowiadają także, czy są zadowoleni z decyzji, czy też nie, lub czy postąpiliby inaczej. „Spotkam się z nim również jutro, aby omówić informacje, które przeprowadził, przekazać im niektóre z naszych opinii i uzyskać od nich opinie”.

W Luna Rossa dużą część zasługi za występ Włochów musi przypisać współdyrektor Francesco Bruni. Bruni siedzi na lewym fotelu kierowcy i sterowałaby łodzią w wielu sytuacjach wymagających dokładnego określenia pozycji łodzi. Jimmy Spithill w pierwszym momencie znajduje się po prawej stronie steru, co pozwala mu na początku kontrolować AC75, gdzie może dobrze wykorzystać swoje znaczne talenty w wyścigach meczowych.

Zespół Old Firm płynie po raz drugi w ramach Pucharu Ameryki jako współkapitanowie AC75. Dobrze trenowali i pomogli Nowozelandczykom w zdobyciu trzech zwycięstw, trzy dni po niedawnym Pucharze Ameryki.

Brytyjczycy podjęli bardzo późno decyzję o zastąpieniu Gilesa Scotta na stanowisku współkapitana. Od dawna kibicuje Benowi Ainslie’emu, zarówno podczas Pucharu Ameryki w 2021 r., jak i podczas SailGP. Ainslie zdecydował się odejść od obowiązków pilota SailGP i przekazać rolę dowódcy/sternika Scottowi.

Nowy skład jest bardzo skuteczny przy słabym wietrze, ale przy dzisiejszym wyraźnym wietrze nie byli tak dopracowani jak włoska załoga.

Dzisiejszy dzień był brutalny, nawet jak na standardy AC75 – poza częstymi podmuchami wiatru ograniczającymi prędkość – a w wyścigu ustanowiono nowy rekord prędkości AC75 wynoszący 55,2 węzła, czyli szybciej niż F50 w wyścigach SailGP.

Prawdziwą różnicą nie była dzisiaj żadna cecha konstrukcyjna ani zbieg okoliczności w wyborze przekładni z napędem na przednie koła, ale po prostu fakt, że jedna grupa sterników była skłonna zwiększyć zakres osiągów mocniej niż druga. Ta pewność wynika z doświadczenia połączonego w kombinację i zaufanie.

Spithill jest doskonały jako lider – zawsze spokojny, mówiący słowa właściwe w danej sytuacji i wyraźnie wzbudzający w swojej załodze pewność siebie – cechy, które były dziś bardzo widoczne.

Być może najbardziej zaskakującym aspektem dnia było to, jak mało rozmawiano na włoskim statku.

Wyścig odbędzie się w poniedziałek, który jest dniem rezerwowym, na który zaplanowano dwa wyścigi.

Wygląda na to, że ostatni etap Pucharu Louis Vuitton dobiega końca. Wielu wierzy, że siłowanie się na rękę stworzy silnego konkurenta; Być może tak właśnie będzie. Ale ci, którzy mają długie wspomnienia, pamiętają pierwszy finał Pucharu Louis Vuitton Luny Rossy, który był zaciętą walką pomiędzy Włochami a America One. Luna Rossa w swoim pierwszym meczu Pucharu Ameryki przegrała z Nowozelandczykami 5:0.

Broniący tytułu mistrza Pucharu Ameryki trenuje i wydaje się, że podobają mu się klasyczne warunki regatowe, ale AC75 zawsze wyglądają świetnie, gdy pływają samotnie, prawda?


Komentarze do wyścigu


Finał 3: INEOS Britannia (GBR) (wejście na lewą burtę) vs Luna Rossa Prada Pirelli (ITA) (wejście na prawą burtę) Czas rozpoczęcia o 14:10 CET lub 12:10 UTC

READ  Reprezentacja Nowej Zelandii rozpoczyna erę „Brzytwy” od trudnego zwycięstwa nad Anglią

Włosi wymienili grot i wygląda na to, że wszystko w porządku. Wiatr przekracza maksimum, a nowy czas rozpoczęcia to 16:12 CET i 14:12 UTC.

Wygląda na to, że w Wielkiej Brytanii uszkodzony fok i opuszczony żagiel, a działania zaradcze nie są jasne.

Po kilku opóźnieniach spowodowanych rozpoczęciem Wyścigu 3, wiatr osiągnął górną granicę i sekwencja startu została rozegrana.

Luna Rossa (ITA) miała kilka uszkodzonych listew w jednym ze swoich poszyć grota i podjęła decyzję o wymianie grota i listew – zajęło to 30 minut. Na nieszczęście dla Włochów w wyznaczonym czasie wiatr nie przekroczył maksimum i na cztery minuty przed startem sędziowie wyścigu zmuszeni byli zezwolić na start.

Luna Rossa zaczęła już opuszczać grot i miała na pokładzie AC75 załogę pomocniczą, która pomagała w tym procesie. Kilka sekund po planowanym czasie startu sędzia główny zadecydował przez radio o dyskwalifikacji Luny Rossy, przyznając wyścig INEOS Britannia, co dało Brytyjczykom prowadzenie 2:1 pod względem łącznej liczby punktów w finale. Zastosowano DSQ, ponieważ na łodzi nie było załogi żeglarskiej – przekraczała ona liczbę ośmiu osób dozwolonych w załodze w regatach (z technicznego punktu widzenia zespoły znajdowały się przed startem i na początku wyścigu).

Choć Luna Rossa posiadała kartę 15-minutowego opóźnienia, nie została ona mądrze wykorzystana. Pomiędzy wyścigami jest minimum 35 minut, a Luna Rossa prawdopodobnie również wykorzysta swoje 15-minutowe opóźnienie, aby wydłużyć ten czas.

Szwajcarska drużyna Alinghi Red Bull Racing brała udział w żaglu próbnym/prawdopodobnie żagiel zaproszeniowym przy silnym wietrze i miała nieszczęście wywrócić się. AC75 pozostał na boku, ale jego powrót do zdrowia zajął trochę czasu i będzie wymagał pełnego remontu systemów, zanim AC75 będzie mógł ponownie żeglować. Podczas holowania z powrotem do bazy zespołu pracowały automatyczne pompy usuwające wodę z wnętrza kadłuba.



Finał 4: Luna Rossa Prada Pirelli (ITA) (wejście na lewą burtę) vs INEOS Britannia (GBR) (wejście na prawą burtę) Czas rozpoczęcia o 16:12 CET lub 14:12 UTC

Mark 1:03m30s prowadził ITA z przewagą GBR wynoszącą 4 sekundy. Łodzie pływają z prędkością 55 węzłów na dystansie 20 węzłów.
Mark 2: 06 m 16 s ITA prowadziła GBR o 6 sekund. Margines odległości na znaku wynosił 120 metrów. GBR spowodował zakłócenia wiatru na ITA i nazwał to „protestem”. Bez wypadku.
Mark 3: 10 min 13 s ITA prowadzony z 5-sekundową przewagą GBR. ITA zaokrąglono do 52 węzłów. ITA zrobiła niezłą drwinę i podwyższyła do 200 metrów. ITA nieco zwolnił w nodze i Brytyjczycy zbliżyli się.
Mark 4: 13:01 s ITA prowadzona przez GBR o 11 s. GBR osiągnął szerokość 100 m, a ITA osiągnął margines 200 m rozciągający się do 400 m w połowie stacji 5. Łodzie płyną z prędkością 39–40 węzłów.
Mark 5: 16 minut 46 sekund ITA prowadzona przez GBR o 19 sekund. Ma odległość wodną 421 metrów i rozciąga się do 460 metrów.
Mark 6: 19 minut i 36 sekund prowadzenia ITA z marginesem GBR wynoszącym 20 sekund. Dystans na starcie siódmego etapu wynosi 294 metry.
Koniec: 26 m 38 s ITA LED GBR Margines 04 s lub odległość 76 m.

READ  Amy Fisher pokonuje mistrzynię olimpijską DAM Lisę Carrington w epickim finale krajowych regat


Kluczowe statystyki dla Final Race 4:

  • Zwycięzca wyścigu: Luna Rossa; Czas: 26 minut i 38 sekund; Margines: 4 sekundy; Odległość: 76 metrów;
  • Prędkość maksymalna: 55,2 węzła (ITA) 52,5 węzła (GBR); Średnia: 41,3 węzłów (ITA) 41,4 węzłów (GBR);
  • Prędkość wiatru: 37,9 węzłów (ITA) 38,4 węzłów (GBR); Prędkość kierunku wiatru: 45,8 węzłów (ITA) 45,5 węzłów (GBR)
  • Średnia VMG: 25,3 węzłów (ITA) 25,1 węzłów (GBR)
  • Odległość przelotu: 33 920 m (ITA) 34 162 m (GBR)
  • Skoki: 15 (ITA) 14 (GBR); Gibbsa 9(ITA) 10(GBR); Suma śrub/gipsu 24 (ITA) 24 (GBR)


Prognoza pogody:

Partner pogodowy Pucharu Ameryki Przewiduj wiatr został przedstawiony A Centrum pogody wyścigowej Daje fanom dostęp do szczegółowych informacji o codziennej pogodzie, kamer internetowych na żywo, historycznych danych o pogodzie i codziennych zestawień pogody pisanych przez meteorologów.


Tymczasowa prognoza na 17. dzień wyścigu:


niedziela 29

Rano z północnego zachodu w okolicach Barcelony będzie słaby prąd morski. Do południa wiatr zmieni kierunek na lewy i południowo-zachodni. Po południu wiatr wzrośnie z około 10 węzłów do 15–17 węzłów, w porywach do 20 węzłów. Kierunek wiatru będzie stały i będzie wynosił 220 stopni.

Stan morza 0,6 m od południa i krótki czas trwania 3 sekundy. Częściowo pochmurny dzień z temperaturami o kilka stopni wyższymi do 24°C i silnym wiatrem będzie świetnym dniem na wyścigi.

Arnaud Mongis, były meteorolog drużyny Pucharu Ameryki


Wirtualne oko

Po wyścigu możesz odtworzyć kluczowe punkty lub wykorzystać cały wyścig Wirtualne oko od ARL

Możesz od razu przejść do relacji z Pucharu Ameryki Virtual Eye Klikając tutaj Kliknij „Obejrzyj poprzedni”, a następnie wybierz wyścig, który chcesz obejrzeć. Virtual Eye to przeglądarka 3D, dzięki której możesz powiększać, pomniejszać, przesuwać, w górę i w dół, tak jak w helikopterze.

Wczorajszy wyścig dobiegł końca — przejdź do 2 minut i 12 sekund i zobacz, jak ogromny postęp wykonała INEOS Britannia i jak ogromny wpływ wywarło to na VMG — dając im 220-metrową przewagę.


Sugerowany harmonogram meczów:

  • Finał 3: INEOS Britannia (GBR) (wejście na lewą burtę) vs Luna Rossa Prada Pirelli (ITA) (wejście na prawą burtę) Czas rozpoczęcia o 14:10 CET lub 12:10 UTC
  • Finał 4: Luna Rossa Prada Pirelli (ITA) (wejście na lewą burtę) vs INEOS Britannia (GBR) (wejście na prawą burtę) Czas rozpoczęcia o 15:15 CET lub 13:15 UTC


Strona internetowa kursu:


Listy załogi: –

Zapisz się do newslettera SW