Puchar Kobiet Puig – Dzień 5 – Wyczekiwanie dobiegło końca
Autor: Richard Gladwell / Sail-World NZ, 11 października, 11:13 PST
12 października 2024 r
Artemis (Szwecja), Luna Rossa (Włochy) i Emirates Team New Zealand (Nowa Zelandia) – Grupa A – Puchar Ameryki Puig Kobiet – 11 października 2024 r. © Ricardo Pinto / Puchar Ameryki
Po serii opóźnień w oczekiwaniu na powiew wiatru, a także po zatrzymaniu dwóch wyścigów po podmuchu wiatru, kierownictwo wyścigu przebiegło bardzo sprawnie i zakończyło wszystkie zaplanowane wyścigi – 15 minut przed zachodem słońca.
Dzień rozpoczął się trzema wyścigami, które miały zakończyć Grupę A – sześć drużyn zrzeszonych w sześciu drużynach Pucharu Ameryki. Choć intencje były dobre, aby złapać ostatnie ślady nocnej bryzy, nie udało się. Szósty z ośmiu wyścigów musiał zostać wstrzymany, aby wziąć udział w kwalifikacjach Grupy 1, gdy wiatr ucichł i zespoły wróciły do Port Olympique.
Wrócili o 14:00 z zamiarem rozpoczęcia regat o 14:10, po ukończeniu pozostałych trzech wyścigów, po czym nastąpiła zmiana załóg i oznaczeń grotów, aby można było rozpocząć półfinały i finał, w którym zwycięzca bierze wszystko który zostanie wypłynięty pierwszego dnia Pucharu Ameryki.
Trzy AC75 zostały wysłane zarówno przez INEOS Britannia, jak i Emirates Team New Zealand w celu ostatecznego przeglądu i przeglądu przed rozpoczęciem 37. Pucharu Ameryki. Luna Rossa Barda Pirelli również wypłynęła w rejs ze swoją młodą załogą w ramach przekazania łodzi przez sterników Jimmy’ego Spithilla i Francesco Bruni.
Po przepłynięciu dwóch wyścigów, podczas których Wielka Brytania i Włochy wypadły zgodnie z oczekiwaniami, prawie udało się znaleźć pierwszych dwóch półfinalistów. Ale trzecie miejsce spadło do ostatniej rundy czwartego wyścigu.
Nowa Zelandia zajmuje czwarte miejsce, pięć punktów za Szwajcarią, a najlepszą opcją było zwycięstwo. Po tym jak nowozelandczycy ponieśli porażkę na początku meczu, a następnie otrzymali podstawowy rzut karny, wydawało się, że los nowozelandzkiej drużyny jest przesądzony, zwłaszcza po tym, jak Szwajcaria objęła prowadzenie w pierwszym meczu. Po wejściu do bramki 2 przy bramie portowej obie drużyny dotarły do finału. Podejście od strony lewej burty. Szwajcarzy woleli się ruszyć, niż drwić, ale skręcili zbyt szybko, przez co ster został przewietrzony i wypłukany. Wyszli z folii i Nowa Zelandia popłynęła pod znakiem i wokół niego.
Ponieważ Nowozelandczycy byli już na drugim miejscu, jedyną drogą powrotną było udaremnienie Szwajcarów i wyprzedzenie piątych Włochów. Było bardzo ciężko i kiedy Włosi przekroczyli linię mety, Szwajcarzy zrównali się punktami z Nowozelandczykami. Prowadzenie uległo przełamaniu na korzyść tego, kto w wyścigu finałowym zajął wyższe miejsce, co przypadło bardzo wygodnej załodze Kiwi, która awansowała do półfinału.
Cztery półfinały rozpoczęły się wkrótce po godzinie 17:15, a słońce miało zachodzić dwie godziny później.
W pierwszych dwóch wyścigach było jasne, kto zajmie miejsce w finałowej dwójce – Włochy i Wielka Brytania – wynik ten został potwierdzony, gdy sześć łodzi ukończyło czwarty wyścig w żółtym świetle i słabnącym wietrze.
Transmisja na żywo z wyścigu:
Dzisiejszy wyścig można obejrzeć na żywo tutaj:
Listy załogi:
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”