Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

PS5: Deweloperzy chcieli prędkości SSD 1 GB/s, a Sony dostarczyło jej 5 razy więcej

Twórcy gier początkowo chcieli mieć dysk SSD NVMe o prędkości co najmniej 1 GB/s. Sony wyszło poza to, oferując 5 razy więcej.

PS5: Deweloperzy chcieli prędkości SSD 1 GB/s, Sony zaoferowało 5 razy 3233 |  TweakTown.com

Zobacz galerię – 2 zdjęcia

W niedawnym wywiadzie z przewodowyWedług architekta PlayStation 5, Marka Cerny’ego, deweloperzy mają skromne wymagania, jeśli chodzi o pamięć masową. Większość programistów chciała mieć w PS5 dysk półprzewodnikowy, który zapewniałby prędkość odczytu co najmniej 1 GB/s, ale Sony ma inne plany z ultraszybką technologią SSD. PS5 faktycznie zapewnia pięciokrotnie wymaganą wydajność, której wymagali programiści, z prędkością do 5,5 GB/s dla nieskompresowanych danych (skompresowane dane można odczytać z prędkością 9,9 GB/s dzięki potężnej technologii kompresji Kraken zastosowanej w PS5).

„Twórcy poprosili o dysk SSD NVMe o prędkości odczytu dochodzącej do gigabajtów na sekundę. Zarezerwowaliśmy to i zdecydowaliśmy się na 5x lub 10x większą prędkość. Zawsze dobrze jest mieć tam wysoki cel „. – powiedział Cerny.

Sony nie poprzestało na tym. Połączyli siły z Marvell, aby stworzyć niestandardowy 12-kanałowy kontroler pamięci, który pomoże zwiększyć prędkość poprzez zarządzanie danymi. PS5 wykorzystuje niestandardowy kontroler flash Marvell Titania 2 przez PCIe 4.0, aby zapewnić duże prędkości.

Recenzja PlayStation 5: Złota era gier konsolowych

Specyfikacje dysków SSD PS5

  • Interfejs — PCIe 4.0
  • Pojemność – 825 GB (do wykorzystania 667 GB)
  • Szybkość – nieskompresowany transfer danych 5,5 Gb/s, skompresowany 9 Gb/s
  • Flash — pamięć Kioxia / Toshiba TH58LJT0T24BA4M 96-warstwowa pamięć flash TLC 3D BiCS (niepotwierdzone)
  • Kontroler pamięci — 12-kanałowy dedykowany kontroler pamięci, Marvell Titania 2
PS5: Deweloperzy chcieli prędkości SSD na poziomie 1 GB/s, a Sony dało 5 razy więcej niż 323 |  TweakTown.com

Cerny opowiedział też krótko o niestandardowym IO PS5, który obsługuje dekompresję sprzętową – jedną z najważniejszych funkcji konsoli. Deweloperzy mogą teraz skalować swoje gry dzięki automatycznym systemom kompresji opartym na Oodle Kraken firmy RAD Tools.

„Zdecydowaliśmy się na strategię, którą nazwaliśmy Integrated IO. Największą zaletą zintegrowanego wejścia, przynajmniej z punktu widzenia programisty, jest niewidoczna kompresja.

„Deweloperzy muszą poświęcać dużo czasu i wysiłku na ładowanie danych z nośnika, niezależnie od tego, czy jest to dysk twardy, czy dysk SSD. Dzięki zintegrowanemu IO zajmujemy się tym wszystkim. Programiści przekazują swoje dane naszym narzędziom wdrożeniowym , a potem czas Uruchamianie gry prosi tylko o dane, a my zajmujemy się ich odciążeniem.

„Umieściliśmy jak najwięcej funkcji w dedykowanym module na naszych układach głównych”.

Gry takie jak Subnautica są o 70% mniejsze na PS5, a Control Ultimate Edition jest przecięta o połowę. To dopiero początek, a gry będą się kurczyć jeszcze bardziej, ponieważ programiści dodadzą do swoich gier tekstury 4K UHD.