W 1991 roku samplowanie wkroczyło w złotą erę z De La Soul’s 3 Feet High and Rising, NWA’s Straight Outta Compton i Beastie Boys’ Paul’s Boutique. Byłem na drugim roku liceum, sfrustrowany, że nie stać mnie na gramofony, nie mówiąc już o pobieraniu próbek. Próbowałem samplować biednego faceta, nagrywając nagrania bezpośrednio na czterościeżkowy magnetofon, próbując oszukać branżę, w którą byłem bardziej wyposażony.
Zebrałem wszystkie pieniądze, poszedłem do centrum gitarowego w San Francisco i kupiłem Akai MPC60. Kiedy ktoś kupuje instrument muzyczny, zawsze mówi, że wraca do domu i nie śpi dwa i pół dnia, po prostu grając. Dokładnie to zrobiłem. Możesz samplować tylko 2,5 sekundy ze stereo i zapisać 13 sekund, więc zajmę się beatem, melodią i tempem, i pójdę do studia Dana Automatora, producenta, który miał wczesną formę multitrackingu przy użyciu taśm VHS. Dla mieszanki siedmiu cali wyłączanieChciałem samplować film Heat z 1995 roku, więc powiedziałem: „Upewnij się, że masz magnetowid. Wypożyczę film”.
Chciałem, żeby ludzie zrozumieli, że samplowanie ma długie rodowód, więc napisy końcowe znajdują się w notatkach. „Daj nam listę Wielkiej Ósemki”, powiedział James Lavell z Mo’Wax. Więc zidentyfikowałem próbki, które najprawdopodobniej powodują problemy, takie jak Metallica, Björk i grający na pianinie Północ w idealnym świecie To pochodzi z piosenki The Human Abstract Davida Axelroda z 1969 roku. Po kilku tygodniach powiedziałem: „Chcesz więcej?” „Nasze ręce są nadal pełne”, powiedział, „dzięki”.
Spędziłem lato 1996 w Wielkiej Brytanii promując album. Kiedy miałem 23 lata, wydawało mi się, że panuje taka optymistyczna aura. Album ukazał się w Stanach Zjednoczonych dopiero rok później. Liczyłem przez telefon na wywiad i spotkam się w zdezorientowanej ciszy: Ludzie myśleli, że jestem Brytyjczykiem.
Wiem, że niektórzy fani myślą, że nie lubię mówić o Endtrending, jakby to był jakiś albatros, ale to nieprawda. Była też historia, z którą James i ja się nie zgadzaliśmy. tam ona ma Było w tym trochę prawdy, ale ja bym byle co Jeśli chodzi o Jamesa, jestem pewien, że czuje to samo.
Jamesa Lavella, miesiącZałożyciel etykiet woskowych
Miałem 17 lat i pracowałem w Honest Jon’s na Portobello Road w Londynie. Specjalizuje się w kolekcjonerskim black soulu, funku, R&B, jazzie i reggae. Za moją sugestią zacząłem gromadzić nagrania z mojej sceny DJ-skiej – kwaśnego jazzu, amerykańskiego hip-hopu, Massive Attack, New Soul London – i stałem się trochę centrum.
Byłem DJ-em w Nowym Jorku i Los Angeles i jeździłem po amerykańskich wytwórniach płytowych w celu promocji hiphopowych płyt winylowych. Doin’ Damage in My Native Language, afrykański hip-hop Zimbabwe, prawdziwy Zimbabwe, nie radził sobie zbyt dobrze. Ale po stronie B pojawił się nowy miks tego DJ-a, o którym nigdy nie słyszałem – dj cień – Nazywa się Shadow’s Legitimate Mix, pełen skreczów i sampli. Był piękny i nietypowy, choć nie miał nic wspólnego z oryginałem, a zacząłem go grać w swoich setach DJ-skich. Przypadkowo wymyśliłem trip-hop: mieszanie niezwykłej muzyki hip-hopowej z innymi płytami elektronicznymi w celu stworzenia pejzażu dźwiękowego.
Poprosiłem przyjaciela z Tommy Boy Records, aby przedstawił mnie Shadow. Rozmawialiśmy godzinami przez telefon o brytyjskim hip-hopie i NME. Miałem dziewiętnaście lat i dorastałem w Oksfordzie. Miał 21 lat i dorastał w Davis w Kalifornii. Oboje czuliśmy się, jakbyśmy pochodzili z przedmieść, poza głównymi miastami. Powiedziałem: „Czy jesteś zainteresowany nagraniem dla Mo’Wax, mojej wytwórni? Nie martw się o refreny i zwrotki, po prostu wepchnij swój głos w ten świat”.
Produkcja albumu zajęła półtora roku. Spędziliśmy dużo czasu w San Francisco i Londynie. próbki Bardzo łatwo było to wymazać. Inaczej jest, gdy samplujesz szwedzkie roller breaki z 1970 roku, niż gdy samplujesz Jamesa Browna czy Rolling Stones. Ludzie mówili: „Nikt nie będzie słuchał hip-hopu”. Ale myślałem o wielkich pejzażach dźwiękowych, takich jak Pink Floyd czy Beethoven.
Cool Britannia to głównie zespoły gitarowe, ale w 1996 roku Portishead, Massive Attack, Chemical Brothers i Underworld przeniosły się do głównego nurtu. Koncert osiągał moment po chwili i był albumem nr 5 na NME roku. Nadal ma ponadczasową i opatentowaną jakość, dzięki czemu jest bez polegania na technologii. Próbowała zmienić świat, ale w bardzo subtelny i subtelny sposób.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Zdjęcia do „Pasji” rozpoczną się na początku 2025 roku
Ikona bicia serca Nick Perry jest nie do poznania na nowych zdjęciach po przejściu na emeryturę | Wiadomości o gwiazdach | Świat sztuki i telewizji
Piosenkarz i autor tekstów J.D. Souther umiera w wieku 78 lat: Piosenkarz i autor tekstów, który napisał hity dla The Eagles i Lindy Ronstadt, zmarł w swoim domu w Nowym Meksyku