Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Przybyły duże dźwigi, aby usunąć gruz z mostu w Baltimore

W miejscu zawalenia się mostu na autostradzie w Baltimore pojawił się dźwig, gdy załogi przygotowywały się do rozpoczęcia usuwania gruzu, który utrudniał poszukiwania czterech zaginionych pracowników i uniemożliwiał statkom wpływanie do ważnego portu miasta i wypływanie z niego.

Dźwig, który może unieść 1000 ton – określany jako największy na wschodnim wybrzeżu – miał przybyć późnym wieczorem w czwartek (czasu lokalnego), jak podali wcześniej urzędnicy, a drugi dźwig, który może podnieść 400 ton, miał przybyć w sobotę. Zostanie on wykorzystany do oczyszczenia kanału ze skręconych metalowych i betonowych pozostałości mostu Francisa Scotta Key Bridge oraz statku towarowego, który zderzył się z nim w tym tygodniu.

Nurkowie wydobyli już ciała dwóch mężczyzn z pickupa na rzece Patapsco, ale charakter i lokalizacja wraku skomplikowały wysiłki mające na celu odnalezienie czterech pracowników, którzy nadal byli zaginieni i uznani za zmarłych.

„Nurkowie mogą położyć rękę na panelu przednim i nawet nie będą jej widzieć” – powiedział Donald Gibbons, instruktor w East Atlantic Carpenters Technical Centers. „Mówimy więc o zerowej wizji. To trochę jak zamknięcie się w ciemnej szafie w ciemną noc i niemożność zobaczenia czegokolwiek”.

Nurkowie muszą przeciąć gruz, aby go usunąć, powiedział Gibbons, porównując to do zabawy kijami, ponieważ przedmioty na dnie nie mogą się poruszać bez naruszenia całego stosu.

„Dlatego używamy rozwiązań do podwodnego wypalania i cięcia, aby zmniejszyć te kawałki, tak aby podczas ich wycinania nie miało to wpływu na cały stos” – powiedział Gibbons, który nie był zaangażowany w przedsięwzięcie w Baltimore.

Rano mieszkańcy Baltimore zatrzymywali się przy punktach widokowych, aby obserwować żurawie. Ronald Hawkins (71 lat), który widzi most ze swojego domu, pamięta, że ​​widział go wybudowany w 1972 r. Został otwarty w 1977 r.

READ  Rosyjskie pociski trafiły do ​​ukraińskiego portu kilka godzin po podpisaniu umów zbożowych

Teraz, niestety, zatrzymał się przy jednym z pominięć, szukając zamknięcia.

„Będę tu codziennie, bo chcę zobaczyć, jak most wychodzi z wody” – powiedział Hawkins. „To bolesna sprawa”.

Gubernator Wes Moore powiedział, że nad planami wydalenia pracują „najlepsze umysły na świecie”. Korpus Inżynieryjny Armii Stanów Zjednoczonych w rejonie Baltimore poinformował gubernatora, że ​​wraz z Marynarką Wojenną szybko mobilizował zasoby z całego kraju.

„Nie chodzi tylko o Maryland” – powiedział Moore, demokrata. „Tu chodzi o gospodarkę kraju. Port obsługuje więcej samochodów i sprzętu rolniczego niż jakikolwiek inny port w Ameryce”.

Podziękował administracji prezydenta Joe Bidena za zatwierdzenie natychmiastowej pomocy w wysokości 60 milionów dolarów (100 milionów dolarów nowozelandzkich). Biden powiedział, że rząd federalny pokryje pełne koszty odbudowy mostu.

Ruch statków w porcie w Baltimore pozostaje zawieszony, ale w piątek (czasu lokalnego) administracja portu Maryland podała, że ​​ciężarówki nadal są obsługiwane w terminalach morskich.

„Istnieje wiele spekulacji na temat ponownego otwarcia kanału” – stwierdziła agencja. – Prawda jest taka, że ​​nie wiemy.