Keitha Bernsteina/Netflixa
Długo oczekiwana brytyjska ustawa o mediach, która po raz pierwszy obejmuje regulację usług przesyłania strumieniowego zgodnie z zaleceniami nadawców, została wreszcie poparta w przemówieniu króla.
Król Karol III właśnie przedstawił różne ustawy, które teraz przejdą przez parlament – stając się pierwszym monarchą, który to zrobił od siedmiu dekad – w tym długo oczekiwaną ustawę medialną. Przemówienie zostało stworzone przez premiera Wielkiej Brytanii i odczytane przez króla podczas wielowiekowej ceremonii w parlamencie.
Kluczowa polityka zawarta w ustawie o mediach została opublikowana na początku tego roku i stanowi krok mający na celu poddanie amerykańskich streamerów na żywo ramom regulacyjnym Ofcom, co oznacza, że mogą zostać ukarani grzywną w wysokości do 250 000 funtów (308 000 dolarów) lub ograniczeniami w… Całkowicie w Wielkiej Brytanii, jeśli złamią zasady . Substancje szkodliwe, które od dziesięcioleci stosowane są w przypadku nadawców publicznych.
W memorandum rządu w sprawie przemówienia króla stwierdzono, że ustawa „lepiej ochroni dzieci poprzez zastosowanie podobnych standardów telewizyjnych do gigantów zajmujących się streamingiem”. „Ustawa zapewni utrzymanie standardów usług wideo na żądanie poprzez nowe, proporcjonalne prawo dotyczące wideo na żądanie, które zostanie opracowane i wdrożone przez Ofcom”.
Firmy takie jak Netflix krytykowały to posunięcie w niedawnej przeszłości, twierdząc, że zasady neutralności mogą mieć „mrożący” wpływ na ich apetyt na udostępnianie brytyjskiej publiczności filmów dokumentalnych. Zgłoszenie Netflix do Komisji Kultury, Mediów i Sportu brytyjskiego parlamentu na początku tego roku groziło zapobiegawczym usunięciem filmów i programów telewizyjnych z brytyjskiej biblioteki, aby uniknąć naruszenia nowych przepisów, jeśli zostaną one opieczętowane.
Posunięcie to będzie jednak stanowić odpowiedź na wezwania do lepszego dostosowania streamerów do nadawców, biorąc pod uwagę ilość brytyjskich treści produkowanych przez amerykańskich gigantów i liczbę brytyjskich talentów, które nabyli w ciągu ostatnich kilku lat.
Sława i kanał 4
Projekt ustawy zawiera także długo oczekiwaną aktualizację zasad dotyczących istotności dla brytyjskich nadawców, którzy od kilku lat domagają się, aby główne platformy dały im pierwszeństwo. Nowe przepisy zmuszą globalne platformy telewizyjne do „wyraźnego” udostępniania odtwarzaczy VoD, takich jak iPlayer, ITVX i Channel 4. Rząd stwierdził, że „zapewni to, że treści będące usługami publicznymi będą zawsze przesyłane na podłączonych urządzeniach i platformach internetowych oraz będą łatwe do znalezienia” widzów w Wielkiej Brytanii”. „.
„Dostęp do Internetu i usługi przesyłania strumieniowego zasadniczo zmieniły sposób, w jaki widzowie uzyskują dostęp do nadawanych treści, ale nasi nadawcy publiczni podlegają przepisom pisanym od 20 lat” – dodał rząd. „Ustawa o mediach jest niezbędna, aby umożliwić nadawcom publicznym (PSB) konkurowanie w nowym świecie, aby mogli nadal rozwijać umiejętności i napędzać rozwój branż kreatywnych w Wielkiej Brytanii”.
Ustawa uchwala także kontrowersyjne nowe przepisy, które po raz pierwszy w 40-letniej historii pozwalają Channel 4 na produkcję programów i posiadanie praw do nich. Sieć może teraz kontynuować model w stylu „Channel 4 Productions” podobny do BBC Studios i ITV Studios, co pozwoli jej zarabiać na części swoich treści poprzez sprzedaż stronom trzecim. Posunięcie to spotkało się z ostrą krytyką ze strony brytyjskiej organizacji producentów Pact i nastąpiło w następstwie odsunięcia się rządu od prywatyzacji Channel 4.
W innym miejscu projekt ustawy „zaktualizowałby „deklarację misji” tych nadawców”, aby „zachęcić do skupienia się na tym, co czyni ich wyjątkowymi” poprzez nowe ramy.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”