Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Przepełnienie na londyńskiej stacji Euston „naraża pasażerów na ryzyko” | Przemysł kolejowy

Przepełnienie na londyńskiej stacji Euston „naraża pasażerów na ryzyko” | Przemysł kolejowy

Pasażerowie kolei korzystający ze stacji Euston w Londynie są narażeni na ryzyko ze względu na wysoki poziom przeludnienia – ostrzegł organ nadzorujący transport.

London TravelWatch stwierdził, że stacja obsługująca połączenia do i z takich miejsc jak Birmingham, Liverpool i Glasgow „trudno sobie poradzić” w przypadku opóźnień pociągów.

Organ nadzorczy powiedział, że pomimo spotkania z właścicielem stacji, firmą Network Rail, w celu wyrażenia swoich obaw, pasażerowie w dalszym ciągu byli zmuszeni spieszyć się na perony ze względu na ogłoszenia podawane w ostatniej chwili, a personel często sprawiał wrażenie „przytłoczonego samą liczbą osób”. . radzić sobie z.

W zeszłym tygodniu Euston spotkał się z powszechną krytyką ze strony pasażerów po tym, jak post na kanale X autorstwa dziennikarza Guardiana, Barneya Ronai, w którym opisał tę stację jako „najgorszą stację główną w Europie Zachodniej”, stał się wirusowy.

Euston jest z pewnością najgorszą stacją główną w Europie Zachodniej. To jakby zostać zastrzelonym w lesie przez wielu producentów telefonów komórkowych i napojów bezalkoholowych. Gratulacje dla wszystkich uczestników pic.twitter.com/uclZj46awK

– Barney Ronay (@barneyronay) 22 września 2024 r

London TravelWatch, niezależna organizacja działająca na rzecz osób podróżujących po stolicy, stwierdziła: „Nawet w dobry dzień wrażenia pasażerów na lotnisku London Euston nie dorównują jego znaczeniu jako głównej stacji kolejowej prowadzącej do czterech największych miast Wielkiej Brytanii.

„Jednak gdy usługi kolejowe są zakłócone, stacji naprawdę trudno jest sobie z tym poradzić, ponieważ wysoki poziom przeludnienia naraża pasażerów na ryzyko”.

Network Rail stwierdziła, że ​​w przypadku zakłóceń w świadczeniu usług nie było wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów, co spowodowało „niewygodne i nieprzyjemne otoczenie”.

We wrześniu ubiegłego roku Urząd Kolei i Dróg wydał zawiadomienie w sprawie usprawnienia sieci kolejowej Odnośnie stacjiTwierdzenie, że tłok osiągnął niedopuszczalny poziom i oskarżanie właściciela o brak kontroli tłumu.

Znaleziono także doniesienia o drobnych obrażeniach w wyniku zatłoczenia, które, jak stwierdzono, „prawdopodobnie doprowadzi do poważniejszych konsekwencji w przyszłości”.

W grudniu ORR stwierdziło, że Network Rail zastosowało się do zawiadomienia i wdrożyło środki mające na celu „zarządzanie przepływem ruchu pasażerskiego i przepełnieniem”.

London TravelWatch stwierdził, że od grudnia niewiele się zmieniło, a niedawno zainstalowane ekrany informacyjne „niewiele, jeśli w ogóle cokolwiek, zrobiły, aby poprawić sytuację pasażerów w przypadku zakłóceń w świadczeniu usług”.

Pomiń poprzednią promocję newslettera

We wtorek Network Rail ostrzegła pasażerów, aby w okresie świątecznym omijali stację przez 10 dni, ponieważ zamknięcie Paddington i Liverpool Street ze względu na prace inżynieryjne spowodowałoby, że na stacji byłby bardzo zatłoczony.

Network Rail planuje rozbudowę hali w Euston, ale jest to uzależnione od otrzymania przez nią dalszych funduszy rządowych.

Stacja również przejdzie remont w ramach projektu HS2, ale rząd nie potwierdził jeszcze, czy linia zakończy się w Euston – zgodnie z pierwotnym planem – czy w Old Oak Common, niedaleko Acton w zachodnim Londynie.

W zeszłym roku ówczesny konserwatywny premier Rishi Sunak powiedział, że linia kolei dużych prędkości zostanie przedłużona do Euston tylko wtedy, gdy uda mu się zapewnić wystarczające inwestycje prywatne. W ubiegły weekend dziennik „Sunday Times” doniósł, że kanclerz Rachel Reeves prawdopodobnie zatwierdzi finansowanie stacji w ramach swojego budżetu jeszcze w tym miesiącu.

Stacja Euston, zanim została wybudowana, była terenem rolniczym i została otwarta w 1837 r. Obecnie obsługuje ponad 40 milionów pasażerów rocznie – ponad dwukrotnie więcej niż została zaprojektowana. Według rządu.

Rzecznik Network Rail powiedział: „Euston został zaprojektowany na inną epokę i zdajemy sobie sprawę, że wymaga znacznych inwestycji i modernizacji.

„Jednakże bezpieczeństwo jest podstawą naszej działalności i na żadnej z naszych stacji nie możemy pójść na kompromis.

„Przez większość czasu stacja działa; Jednak w czasach zamieszania po prostu nie ma wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów, a wiemy, że może to skutkować niewygodnym i nieprzyjemnym otoczeniem.

READ  Baza danych ubezpieczeń samochodowych AskMID nie działa i błędnie pokazuje, że tysiące kierowców w Wielkiej Brytanii nie jest ubezpieczonych