Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Przejechałem 1000 mil samochodem elektrycznym i jeszcze nie zrezygnuję z benzyny

Przejechałem 1000 mil samochodem elektrycznym i jeszcze nie zrezygnuję z benzyny

Nie minęło dużo czasu, zanim wszystkie nowe samochody sprzedawane w Wielkiej Brytanii będą działały na bateriach, a rząd zakazał nowych samochodów benzynowych w salonach w 2030 roku. Przy zerowej emisji jest to wyraźnie lepsze dla środowiska, ale jak to naprawdę jest mieć samochód elektryczny (EV) A czy Wielka Brytania jest naprawdę gotowa na tę ogromną transformację? Aby przetestować tę najnowszą technologię, Express.co.uk wziął wielokrotnie nagradzany Hyundai IONIQ 5 i wyruszył w epicką podróż.

Nasza podróż zabrała nas z Londynu do Jezior, a następnie do Newcastle, zanim wróciliśmy do stolicy. Z kilkoma widokami po drodze przejechaliśmy prawie 1000 mil i wszystko bez kropli paliwa. IONIQ 5 to jeden z najlepszych samochodów elektrycznych na rynku, a dzięki takim technologiom, jak adaptacyjny tempomat i inteligentny asystent pasa ruchu, z łatwością wykorzystaliśmy przebieg. Z pełną baterią możesz uzyskać około 230 mil zasięgu, co jest imponujące, ale nie jest wystarczająco blisko, aby dotrzeć tam, gdzie chcieliśmy się udać.

Oznacza to nieuniknione przystanki na stacjach benzynowych i supermarketach, które próbują przywrócić sprawność. Ku naszemu zaskoczeniu większość z tych paczek była bezstresowa z krótką przerwą i szybką filiżanką herbaty, która dawała nam wystarczająco dużo siły, aby iść dalej.

Jednak to nie wszystkie dobre wieści, ponieważ niektóre z największych stacji serwisowych w Wielkiej Brytanii są na wyczerpaniu ładowarek, a jeśli nie masz szczęścia, może być długo czekać na dostawę. porty. Biorąc pod uwagę, że uzupełnianie zajmuje około 40 minut, jest to dość kłopotliwe i oznacza, że ​​lepiej być przygotowanym na picie dużej ilości kawy Starbucks podczas spędzania czasu.

Są też takie paczki, w których cena wysyłki waha się od śmiesznie taniej do drogiej. Znaleźliśmy Tesco w Newcastle, które oferowało szybkie ładowanie za około 25 pensów za kWh, ale opiera się na M6, a ich koszt skacze do 65 pensów za kWh. Jeśli nie będziesz ostrożny, koszt napełnienia baku może kosztować tyle samo, co benzyna. Po rozpoczęciu wysyłki do karty płatniczej doliczana jest również irytująca opłata za przechowywanie w wysokości 30 GBP. Większość stacji obejmuje zwrot tej dodatkowej opłaty, ale już po kilku dniach – ze względu na liczbę przejechanych mil, prawie 100 funtów zostało usuniętych z naszego salda bankowego, zanim powoli zostało zwrócone.

Przejście na elektryfikację to oczywiście przyszłość samochodów, ale dopóki ładowanie w całej Wielkiej Brytanii nie zostanie posortowane w całym kraju, z pewnością nie jest to najwygodniejszy sposób podróżowania.

Hyundai IONIQ 5 jest pod ogromnym wrażeniem i jest tak dobry, jak każdy samochód benzynowy. Niestety tego samego nie można powiedzieć o brytyjskiej infrastrukturze ładowania. Korzystanie z energii elektrycznej nie jest bezproblemowe, a nasze drogi wydają się być dalekie od przygotowania na przyszłość samochodów.