Transport for London potwierdził w piątek, że za dwa tygodnie zostanie otwarta pierwsza w tym stuleciu rozbudowa metra.
Projekt warty 1,2 miliarda funtów obejmuje dwie nowe elektrownie – Battersea Power Station i Nine Elms – i zapewnia tętniącą życiem nową dzielnicę kulturalną i mieszkaniową w odległości 15 minut od West Endu i miasta.
Burmistrz Sadiq Khan powiedział: „Po niesamowitym wysiłku ogromnej liczby osób, które pracowały nad tym projektem, wspaniale jest, że jesteśmy teraz w końcowym odliczaniu do otwarcia przedłużenia linii Północnej pod koniec tego miesiąca.
„Dwa nowe zakłady w Nine Elms i Battersea Power Station to pierwsze dwa nowe zakłady na linii północnej od 80 lat.
„Znacznie poprawią komunikację [with] pozostałej części Londynu i odgrywa kluczową rolę w odbudowie stolicy po pandemii, wspierając tysiące nowych miejsc pracy, domów i firm”.
Część przebudowy rzeki Battersea, znana jako West Circus Village, jest już domem dla ponad 1500 osób oraz szeregu sklepów i restauracji.
Przebudowana dawna elektrownia klasy II* zostanie otwarta w przyszłym roku z ponad 100 sklepami, restauracjami i kawiarniami, miejscem na 1400 osób, nowymi biurami, w tym nowym kampusem Apple w Londynie, oraz 254 mieszkaniami.
Zwiedzający będą mogli wspiąć się na szczyt jednego ze słynnych czterech kominów, które zamieniono w 360-stopniową panoramiczną platformę widokową.
„Rozbudowa linii Northern Line jest przełomem w tej części Londynu i bardzo ważnym kamieniem milowym w renowacji Battersea Power Station” – powiedział Simon Murphy, dyrektor generalny Battersea Power Station Development Company.
Dwie nowe stacje metra będą znajdować się w Dystrykcie Pierwszym. Pociągi będą kursować przez Charing Cross. Pasażerowie, którzy chcą mieć oddział banku Northern Line, będą musieli przesiąść się w Kennington.
Początkowo będzie pięć pociągów na godzinę, a w godzinach szczytu liczba ta wzrośnie do sześciu. W przyszłym roku podwoi się do 10 i 12 pociągów na godzinę. W najbardziej ruchliwych godzinach porannych nastąpi również wzrost poziomu usług w oddziale Morden.
Przedłużenie podwójnego tunelu o długości 1,8 mili jest pierwszym w metrze od czasu otwarcia linii Jubilee Line w 1999 roku.
Został on zatwierdzony w 2015 roku przez ówczesnego burmistrza Borisa Johnsona i pierwotnie miał zostać otwarty w grudniu 2020 roku, ale został opóźniony po zmianie specyfikacji elektrowni w Battersea Power Station.
TfL zdołało jednak utrzymać poprawiony harmonogram pomimo spowolnienia spowodowanego pandemią.
„To będzie wspaniały moment, kiedy ta kwitnąca dzielnica w południowym Londynie po raz pierwszy pojawi się na mapie metra” – powiedział Stuart Harvey, dyrektor głównych projektów w TfL.
Rada Wandsworth przeznaczyła 259 milionów funtów na pokrycie kosztów projektu, korzystając z wkładu infrastrukturalnego z lokalnych inwestycji, w tym elektrowni Battersea. Rada Lambeth zobowiązała się do 7,3 miliona funtów.
Ravi Govindia, przewodniczący rady Wandsworth i współprzewodniczący partnerstwa Nine Elms Vauxhall, powiedział: „Ta ogromna inwestycja w transport o wartości 1 miliarda funtów w celu przedłużenia linii północnej do Battersea i elektrowni Nine Elms trwa już ponad 10 lat, więc my Cieszymy się, że ta rozrastająca się dzielnica Wandsworth jest w budowie i jest teraz mocno obecna na mapie londyńskiego metra”.
Duża nowa stała grafika autorstwa brazylijskiego artysty z Londynu Alexandre da Cuna jest instalowana w Battersea Power Station w ramach inicjatywy Art on the Underground. Praca zatytułowana Zachód słońca, wschód słońca, zachód słońca ma około 100 metrów długości.
Przestrzeń została wykopana przez dwie nudne maszyny o nazwie Helen i Amy na cześć pierwszych brytyjskich astronautów Helen Sharman i brytyjskiej pionierki lotnictwa Amy Johnson.
Jedyna ekspansja Tube potrwa prawdopodobnie przez co najmniej dekadę, ponieważ rozszerzenie linii Bakerloo zostało opóźnione najwcześniej do 2030 r. z powodu problemów z finansowaniem TfL.
Remont terminalu bankowego o wartości 700 milionów funtów ma zostać zakończony do września lub października przyszłego roku. Oddział banku Northern Line będzie zamknięty przez 17 tygodni od 15 stycznia do połowy maja przyszłego roku między Kennington a Moorgate, aby umożliwić zintegrowanie nowej platformy i wejścia z istniejącym terminalem.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa