Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Prorosyjskie reklamy na Facebooku rozprzestrzeniają się wśród wyborców we Włoszech i w Polsce – POLITICO

Prorosyjskie reklamy na Facebooku rozprzestrzeniają się wśród wyborców we Włoszech i w Polsce – POLITICO

Nadal, znaleziska Wydarzenie to ma miejsce w czasie, gdy setki milionów Europejczyków przygotowuje się do głosowania na nowy Parlament Europejski w dniach 6–9 czerwca. Wybory te są uważnie obserwowane przez ekspertów ds. dezinformacji i urzędników zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Którzy boją się rosyjskiej ingerencji.

Wiele osób nie może się również doczekać, aby zobaczyć, jak główne platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook i Instagram należącej do Meta, ograniczą lokalne kłamstwa, zwłaszcza dzięki unijnej ustawie o moderowaniu treści, Prawo o usługach cyfrowych (DSA) jest ważny.

Komisja Europejska skorzystała miesiąc temu ze swoich nowych uprawnień nadzorczych, aby wszcząć dochodzenie w sprawie Meta po tym, jak pojawiły się podejrzenia, że ​​firma nie ogranicza rozprzestrzeniania się dezinformacji zgodnie z przepisami o ochronie danych. Urzędnicy Komisji stwierdzili wówczas, że niewystarczające monitorowanie reklam wyświetlanych na jej platformie przez Meta uczyniło ją „łatwym celem” rosyjskich manipulacji zagranicznych.

„Meta sprawdza, zatwierdza i dostarcza reklamy reklamowe milionom obywateli UE na kilka dni przed wyborami” – powiedział Paul Bouchaud, jeden z badaczy. „Jeśli uda nam się wykryć takie obce zakłócenia w czasie rzeczywistym, Meta również powinna to zrobić”.

„Fala nielegalnych reklam przechodząca przez zasady platform to sygnał alarmowy dla Meta i organów regulacyjnych, aby w sposób bardziej kompleksowy egzekwowali prawo dotyczące diet” – powiedział Amaury Lesblingart, współzałożyciel organizacji pozarządowej CheckFirst.

Korzystając z dobrze znanych zasad gry ujawnionych w poprzednich dochodzeniach, badacze odkryli setki fałszywych kont, na których można było kupować reklamy w serwisie Meta w celu promowania swoich wiadomości w kilku dużych krajach europejskich. Algorytm stworzony przez Bouchauda znalazł reklamy najprawdopodobniej powiązane z procesem nazwanym Doppelganger, który po raz pierwszy odkryto w 2022 roku.