Projektant znanego emblematu British Rail ostrzegł przed rządowymi planami przeróbki symbolu i odrzucił próbę nadania mu zielonej metamorfozy jako „ładunek starych taśm”.
Minister transportu Grant Shapps powiedział, że jego plany dotyczące nowych brytyjskich kolei będą obejmować: Zaktualizowane wersje klasycznego logo „podwójnej strzałki”. Kiedy system zostanie uruchomiony w przyszłym roku. Obiecał „a Jedna znana marka Z nową, odważną wizją dla pasażerów – dokładne usługi, prostsze bilety i nowoczesna, zielona kolej, która spełnia potrzeby narodu”.
Rail Delivery Group (RDG) rozpoczęła w środę kampanię mającą na celu podkreślenie korzyści dla środowiska płynących z podróży koleją, na której widnieje tradycyjne logo, ale jest pokolorowane w czterech odcieniach zieleni.
Grupa, która reprezentuje branżę, chciała, aby projektant oryginalnego logo z lat 80-tych, Jerry Barney, poparł zmianę. Ale kiedy Strażnik pokazał mu przebarwioną wersję, był przerażony.
– Myślę, że to bzdura – powiedział. „Zrozumiałbym, gdyby zastąpili czerwony zielonym. Ale dlaczego, u licha, mają tak wiele kolorów? To ładunek starych muszli. To tylko bałagan”.
82-letni Barney był zaskoczony zmianą, ponieważ RDG działał Reklama telewizyjna od sierpnia Który bardzo wyraźnie wykorzystuje czerwone logo wersji. „Dobrze, że używają go ponownie i używają go poprawnie, więc dlaczego mieliby chcieć to zmienić?” Powiedział.
RDG przygotowało ofertę wspierającą Barney, popierającą zieloną zmianę. odrzucić. „Niemożliwe”, powiedział, kiedy przeczytałem to w jego domu w Epsom.
Barney, który zaprojektował logo z podwójną strzałką jako 24-letni artysta piszący, ostrzegł również przed planem Shappsa, aby zaktualizowane logo było oparte na oryginalnej wersji.
„Nie wiem, czy można go zaktualizować, to bardzo proste” – powiedział. „Powinni go zostawić w spokoju – jeśli nie jest zepsuty, nie naprawiaj go”.
Barney wpadł na pomysł logo podczas dojazdu do pracy w projekt Jednostka badawcza w 1964 roku od Ealing Broadway do Bond Street.
„Jedyne, co przyszło mi do głowy, to to, że koleje przychodzą i odchodzą”, wspomina. „Narysowałem szkic na tubie z tyłu koperty. To była naprawdę koperta i chciałbym ją teraz znaleźć, być może wart fortunę. Kiedy zacząłem pracować, narysowałem to. „
Projekt został wybrany przez Zarząd Kolei Brytyjskich, na którego czele stanął wówczas dr Richard Beeching. Słynął z zapieczętowania tysięcy mil odgałęzień z sieci, znanych jako „bukowa siekiera”, i zażądał hasła „wystarczająco silnego, by symbolizować usługę, którą reprezentuje”.
Chociaż udało mu się spełnić wymagania, Barney nigdy nie spotkał Beechinga. „Nie wolno mi było, byłem za młody” – powiedział. „Nie dostałem nawet podziękowania”.
ten Projekt został ujawniony w styczniu 1965 r. W galerii logo jest wyświetlane na wszystkim, od kieliszków do wina i dywaników po bilety i pudełka zapałek.
Początkowy odbiór podwójnej strzały był mieszany. „Ludzie mówili, że nie wiedzą, czy przyjechać, czy odejść” — powiedział Barney. W tamtym czasie The Guardian powiedział, że zapas munduru sprawiał, że żeński personel wyglądał „staromodnie”.
Ale logo utkwiło i szybko stało się wizualnym akronimem dla pociągów i stacji. Barney powiedział: „Kiedy zaczęli umieszczać go na znakach drogowych, zacząłem zdawać sobie sprawę, że to przetrwa. Jestem zdumiony, że trwało to tak długo, ale teraz będzie im trudno go wymienić, ponieważ jest na każdym znak drogowy prowadzący do stacji.”
Hasło przetrwało prywatyzację w 1996 roku, co doprowadziło Partię Pracy do oskarżenia konserwatywnego ministra transportu o „używanie emblematu brytyjskiej kolei jako listka figowego, by ukryć swoje zakłopotanie z powodu zniszczenia sieci kolejowej”.
Barney obawia się teraz, że jego logo może zostać użyte do ukrycia awarii systemu, którego nazwa została zmieniona na Prywatny. Uważam, że koleje powinny zostać całkowicie zrenacjonalizowane. Posiadanie różnych firm i regionów to stek bzdur. Ponieważ każda linia ma swoją własną tożsamość, jesteś całkowicie zdezorientowany. Jedyną krzepiącą rzeczą jest logo, które pokazuje, że jesteś na stacji.
Zawsze chciał śmielej używać logo. „Za pierwszym razem, gdy go narysowałem, pokryłem nim cały pociąg, od sufitu po szyny, aby można było go zobaczyć z odległości mili. Wyglądało świetnie, ale oni nie. Byli bardzo przepraszający i potraktowali go jak odznaka, a nie rzecz. Są z tego dumni”.
Barney sugeruje, że jego oryginalna, odważna koncepcja może być sposobem na aktualizację logo teraz.
Może to aplikacja jest sekretem jej aktualizacji. Nie ma sensu go zmieniać. Powinni robić to, co powiedziałem na początku i robić to masowo”.
Ale nie spodziewa się, że skontaktują się z nim urzędnicy kolejowi z powodu jego poglądów na odnowione logo. – Może nie wiedzą, że wciąż żyję – powiedział.
Barney i jego żona świętowali swoje 82. urodziny w zeszły piątek podróżą pociągiem do Kornwalii.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa