LCRD jest w drodze!
Misja Laser Communications Demonstration (LCRD) została pomyślnie uruchomiona, zakończyła dwa oparzenia silnika Centaur i jest w drodze! Misja Departamentu Obrony (DOD) Space Test Program 3 (STP-3) wysłała dwa satelity, w tym statek kosmiczny 6 (STPSat-6) do programu testów kosmicznych, który gościł dwa NASA Ładunki — LCRD i Naval Research Laboratory NASA oraz US Ultraviolet Spectro-Corongraph Pathfinder (UVSC) — w kosmos. STPSat-6 ma oddzielić się od Centaura na orbicie geosynchronicznej za około 6 godzin.
Poprzednia aktualizacja:
Pierwsza poważna awaria silnika, czyli MECO-1, została potwierdzona w górnym stopniu rakiety Atlas V Centaur United Launch Alliance (ULA).
Atlas uruchomił program badań kosmicznych 3 (STP-3) Departamentu Obrony (DOD), w którym odbywa się NASA Wyświetlacz przekaźnika komunikacji laserowej (LCRD) oraz Pathfinder z NASA i US Naval Research Laboratory w Ultraviolet Spectroscopy Coronagraph (UVSC).
Poprzednia aktualizacja:
Pocisk United Launch Alliance (ULA) Atlas V 551 pozbył się pięciu dopalaczy rakietowych i jest bliski wyeliminowania ładunku użytecznego.
W tym momencie wznoszenia Atlas V spala paliwo z prędkością 2000 funtów na sekundę, pokonuje ponad 7500 mil na godzinę i znajduje się 64 mile i 150 mil poniżej zasięgu.
Awaria głównego silnika miała miejsce około minuty po wycofaniu boostera, a wkrótce potem oddział Atlas Centaur.
Nasz start! O 5:19 rano rakieta Atlas V 551 United Launch Alliance jest w drodze na orbitę, niosąc satelity i eksperymenty technologiczne w ramach misji Departamentu Obrony i programu badań kosmicznych US Space Force 3.
Poprzednia aktualizacja:
Pozostawia!
Nasz start! O 5:19 rano rakieta Atlas V 551 United Launch Alliance jest w drodze na orbitę, niosąc satelity i eksperymenty technologiczne w ramach misji Departamentu Obrony i programu badań kosmicznych US Space Force 3.
Poprzednia aktualizacja:
Pięć minut na uruchomienie – wszystko wydaje się w porządku
Przygotowania do startu są w toku, a my wciąż jesteśmy w drodze do startu o 5:19 rano dla misji Departamentu Obrony (DOD) Space Test Program 3 (STP-3), obsługiwanej przez Dowództwo Systemów Kosmicznych USSF ( SSC), z kompleksu Launch 41 w Cape Canaveral Space Force Station na Florydzie.
Rakieta Atlas V 551 United Launch Alliance (ULA) będzie przenosić satelity i eksperymenty technologiczne, w tym demonstrację przekaźnika obciążenia laserowego (LCRD) NASA oraz Pathfindera spektroskopii ultrafioletowej (UVSC) Laboratorium Badawczego Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych.
W tej chwili nie są śledzone żadne problemy i istnieje 90% szans na to, że pogoda będzie odpowiednia do startu.
Poprzednia aktualizacja:
Zaktualizowane środowisko wykonawcze
Przygotowania do startu są w toku, ale ze względu na szybkie wiatry na wyższych poziomach, nowy czas startu to 5:19 EDT dla misji Departamentu Obrony Space Test Program 3 (STP-3), obsługiwanej przez Siły Kosmiczne Stanów Zjednoczonych ( USSF) Dowództwo Systemów Kosmicznych (SSC), z kompleksu startowego 41 na stacji kosmicznej Cape Canaveral na Florydzie.
Rakieta Atlas V 551 United Launch Alliance (ULA) przeniesie w kosmos satelity i eksperymenty technologiczne, w tym demonstrację przekaźnika obciążenia laserowego (LCRD) NASA i Pathfindera US Navy (Ultraviolet Research Laboratory (UVSC)).
Poprzednia aktualizacja:
Poprzednia aktualizacja:
Zobacz, co jest na pokładzie
Dzisiejsza misja Space Test Program 3 (STP-3) zawiera doświadczenia technologiczne z instytucji rządowych, wojskowych i badawczych, w tym dwa ładunki NASA, które pomogą w przyszłości eksploracji kosmosu. Podstawowym ładunkiem dla NASA, znajdującym się na pokładzie statku kosmicznego 6 (STPSat-6) programu badań kosmicznych Departamentu Obrony USA, jest wyświetlacz przekaźnika komunikacji laserowej (LCRD).
Podobnie jak wcześniejsze oferty technologiczne, LCRD jest ogromnym krokiem w kierunku urzeczywistnienia operacyjnej komunikacji laserowej lub optycznej. LCRD o rozmiarze king size będzie wysyłać i odbierać dane za pomocą laserów na podczerwień z szybkością 1,2 gigabita na sekundę z orbity geosynchronicznej na Ziemię.
Ile danych możemy przesłać jednocześnie za pomocą komunikacji laserowej? Wyślij mapę w wysokiej rozdzielczości Mars Dotarcie na Ziemię z obecnymi systemami radiowymi na pokładzie statku kosmicznego zajęłoby około dziewięciu tygodni, ale mniej niż dziewięć dni z komunikacją laserową. Ta „prędkość” (a dokładniej szybkość przesyłania danych) jest atrakcyjna dla przyszłych eksploracji i ekspedycji naukowych. Systemy oferują również mniejszą wiązkę — systemy komunikacji laserowej mogą zajmować mniej miejsca, masy i energii na statku kosmicznym.
LCRD pomoże to wszystko urzeczywistnić. Misja będzie działać przez co najmniej dwa lata. Zacznie „rozmawiać” ze stacjami naziemnymi w Kalifornii i na Hawajach, aby przetestować niewidzialne lasery bliskiej podczerwieni. Inżynierowie będą przesyłać dane do iz satelity (który znajduje się ponad 22 000 mil nad Ziemią), aby poprawić transmisję, zbadać różne scenariusze operacyjne i zoptymalizować systemy śledzenia. Informacje i dane są niezbędne do przygotowania systemu komunikacji laserowej do misji operacyjnej, ponieważ nie możemy odtworzyć tych samych warunków za pomocą testów naziemnych. LCRD będzie również badać wpływ oporu (czynnik, który nie wpływa na obecną komunikację kosmos-Ziemia) i inne potencjalne zakłócenia, aby zidentyfikować realne rozwiązania.
LCRD pomoże również NASA zaktualizować sposób komunikowania się astronautów w kosmosie i poza nim. W dalszej części misji LCRD będzie prowadzić przekaźniki komunikacji optycznej z przyszłą stacją na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Wraz z powrotem NASA na Księżyc, komunikacja laserowa może umożliwić tworzenie zrównoważonych struktur komunikacyjnych i pomóc nam w ludzkiej obecności na Marsie.
Spójrz od środka na rozwój LCRD za pomocą File Zobacz połączenia laserowe Z NASA Edge.
Niewidzialna sieć NASA Podcast zadebiutuje dziś specjalną serią LCRD, a dodatkowe odcinki zostaną wydane w ciągu najbliższych czterech środy. Podcast naświetli przyszłość technologii komunikacji laserowej zademonstrowaną przez tę misję oraz ludzi, którzy za nią stoją.
Przejażdżka STPSat-6 to także wspólny eksperyment NASA i US Naval Research Laboratory poświęcony badaniu pochodzenia cząstek energii słonecznej (SEP) – najniebezpieczniejszej formy promieniowania słonecznego.
UVSC Pathfinder – skrót od Ultraviolet Spectro-Coronagraph Pathfinder – będzie wpatrywać się w najniższe regiony zewnętrznej atmosfery Słońca, czyli korony, skąd przypuszcza się, że pochodzą SEP. UVSC Pathfinder to najnowszy dodatek do floty obserwatoriów fizyki słonecznej NASA. Misje NASA Heliophysics badają rozległy, połączony system od Słońca do przestrzeni wokół Ziemi i innych planet oraz do skrajności wiecznie płynącego strumienia wiatru słonecznego. Program UVSC Pathfinder dostarcza kluczowych informacji na temat SEP, umożliwiając przyszłą eksplorację kosmosu.
Poprzednia aktualizacja:
Misja Dowództwa Systemów Kosmicznych Sił Kosmicznych USA (STP-3)
Rakieta United Launch Alliance (ULA) Atlas V 551 jest gotowa do startu w kompleksie startowym 41 na stacji kosmicznej Cape Canaveral (CCSFS) dla programu testów kosmicznych USSF Space Systems Command (SSC) 3 (STP-3). Laser Communications Relay Show (LCRD) NASA oraz Pathfinder z laboratorium badawczego US Naval Research Laboratory (UVSC).
Premiera zaplanowana jest na 4:04 EST, z dwugodzinnym oknem startowym. Kontynuuj dalej NASA TV do transmisji na żywo.
Prognozy z 45. Eskadry Meteorologicznej Sił Kosmicznych USA przewidują, że przy sprzyjającej pogodzie będzie ponad 90% szans na start.
Oto spojrzenie na niektóre z dzisiejszych kamieni milowych odliczania i podchodzenia. Wszystkie czasy są przybliżone:
odliczanie
godzina/minuta/sekunda zdarzenie
00:55:00 Rozpoczęcie końcowych przygotowań do kontroli lotu w celu podniesienia ciśnienia hydraulicznego
– 00:45:00 Spręż układ pneumatyczny ciśnienia powietrza silnika głównego
00:16:00 początek sekwencji napełniania paliwa
00:10:00 Odprawa pogodowa z pracownikiem pogodowym Atlas Launch
– 00:05:00 Sekwencja napełniania paliwa została zakończona; Przeprowadzana jest regulacja ciśnienia roboczego systemu zanurzenia w wodzie; Atlas L02 na poziomie lotu; Centaur L02 na poziomie lotu; Centaur LH2 na poziomie lotu
– 00:04:00 zakończenie monitorowania niebezpiecznych gazów; Komputerowy zautomatyzowany sekwencer kontroluje wszystkie krytyczne zdarzenia podczas startu; Regeneracja Atlas LO2 Phase 1 jest zabezpieczona, umożliwiając ciśnienie w zbiorniku w locie
– 00:03:00 Ciśnienie lotu czołgów Atlas
00:02:00 Pierwszy stopień Atlasa i górny stopień Centaura przekształcają się w energię wewnętrzną; L02 i LH2 zatrzymają się na głowie Centaura za 10 sekund
00:01:30 Uruchomiono kontrolę startu
Wystrzeliwanie i dystrybucja statków kosmicznych
Wszystkie czasy są przybliżone
godzina/minuta/sekunda zdarzenie
00: 00: 00.1 zapłon silnika RD-180
00: 00: 01.1 Atlas V startuje
00:00: 03.9 start pochylenia / manewr zbaczania
00: 00: 34,7 Macha 1
00:00:48,7 Max Q (moment szczytowego naprężenia mechanicznego na pocisku)
00:01:46.7 Pozbywanie się stałego pocisku
00:03:30.2 Utylizacja ładunku
00:04:27.4 Części serwosilników Atlas (BECO)
00:04:33.4 Rozdział Atlas Centaur
00:04:43.3 Pierwsze uruchomienie silnika głównego Centaura (MES-1)
00:10:38.4 Pierwsze odcięcie głównego silnika Centaura (MECO-1)
01:07:22.1 Centaur 2. główny rozruch silnika (MES-2)
01:12:25.6 Główne części silnika Centaur II (MECO-2)
06:24:48.2 Centaur trzeci główny rozruch silnika (MES-3)
06:27:26.3 Główne części silnika Centaur III (MECO-3)
06:30: 15.4 STPSat-6 rozdział
07:10: 02.4 Separacja LDPE-1
08:08:02.3 koniec misji
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków