Gdyby Apple był osobą, wydaje się, że (nadal) żyje na szczycie świata. Wciąż pełne pieniędzy, napinając mięśnie prywatności dzięki ostatecznemu wydaniu iOS 14.5, a następnie zyskując więcej dzięki iOS 15, co oznacza wzrost o 29% rok do roku. Ale podobnie jak czołowy pomocnik roku, który ma już trzy trofea, oczekiwania są wysokie i kiedy nie są spełnione, nieuchronnie pojawia się rozczarowanie.
Weźmy na przykład orzeczenie z września, które umożliwiło twórcom aplikacji kierowanie graczy na alternatywne platformy w celu dokonywania płatności, unikając 30% opłaty za sklep z aplikacjami. Było to względne zwycięstwo Epic Games w walce firmy o „uczciwą konkurencję” między Metody płatności w aplikacji I magazyny aplikacji dla miliardów konsumentów w systemie aplikacji. Szacuje się, że utrata przychodów Apple wyniesie około połowy z 6,3 miliarda dolarów, które otrzymuje teraz.
Jak więc Apple planuje zwiększyć przychody w przyszłości? Jaki jest ich plan gry?
Przewidywanie nr 1: Apple zwiększy swoją działalność reklamową w wyszukiwarkach, zwłaszcza w zakresie odkrywania aplikacji.
Dlaczego ludzie tak myślą:
- Prywatność zasadniczo porusza główne obstrukcyjne sieci reklamowe, a teraz ogranicza ich możliwość kierowania do użytkowników, w szczególności do odkrywania aplikacji poza App Store.
- Apple dał jasno do zrozumienia inwestorom, że jego linia biznesowa „Usługi” jest kluczowym czynnikiem przyszłego rozwoju biznesu, a przy potencjalnym spadku udziału w przychodach z innych aplikacji, uzyskanie większej liczby reklam (wydawcy płacą za odkrycie) wydaje się łatwe do zdobycia.
- Przychody z reklam w wyszukiwarkach stanowią większość obecnie wartego 3 miliardy dolarów biznesu reklamowego, który zaledwie cztery lata temu wynosił zaledwie 300 milionów dolarów. Prognozy wskazują, że w ciągu kolejnych 2-3 lat może osiągnąć 7-10 miliardów dolarów.
Dlaczego się mylą:
Podczas gdy Apple jest całkowicie możliwe, aby podążać za modelem Amazona i założyć znaczącą firmę reklamową, nie sądzę, aby w ten sposób zmierzali. Wyszukiwanie oparte na reklamach to ogromny bałagan i nadal opiera się na śledzeniu zachowań konsumentów, a tym samym jest sprzeczne ze stanowiskiem firmy dotyczącym prywatności.
Przepowiednia nr 2: Apple uruchomi sieć reklam displayowych.
Dlaczego ludzie tak myślą:
- Z tego samego powodu związanego z danymi, co w przypadku potencjalnej reklamy w wyszukiwarce, Apple może zaoferować reklamodawcom jedyny sposób na dotarcie do wysokiej jakości użytkowników w ogóle, przy użyciu danych Apple, podczas gdy firma „chroni” je przed osobami trzecimi.
- Firma ma więcej danych niż zwykła sieć reklam displayowych, takich jak aplikacje, które zainstalowała lub odinstalowała, zakupy w aplikacji i inne działania behawioralne niezwiązane z wyszukiwaniem słów kluczowych.
- Apple ma wiele zastrzeżonych aplikacji (stock, news itp.), w których mogą wyświetlać reklamy natywne i graficzne premium, a te aplikacje mają nieuczciwą przewagę nad innymi, ponieważ AppTrackingTransparency nie jest domyślnie stosowana, jak w przypadku wszystkie aplikacje innych firm.
Dlaczego się mylą:
Chociaż Apple zatrudnił (i szybko zwolnił) jednego z najsłynniejszych mózgów sieci reklamowych na początku tego roku, sprawiając wrażenie, że jest to kierunek, w którym zmierzają, istnieje powód, dla którego firma wycofała iAd w 2016 roku. I trzymaj się z dala od idei sieć reklamowa. Są bardzo skoncentrowani na tworzeniu premium doświadczeń użytkowników i nie widzę pełnoekranowych reklam wideo ani banerów multimedialnych, bez względu na to, jak dobrze działają, dotrzymując kroku tej misji.
Spekulacja nr 3: skupią się na zarabianiu w aplikacjach, aby uzyskać więcej pieniędzy od programistów.
Dlaczego ludzie tak myślą:
- Apple zawsze był po stronie programistów i chce im pomóc zarabiać na swoich aplikacjach, więc byłoby to zgodne z tym partnerstwem.
- Odkrywanie (reklamy w wyszukiwarce i UA) oraz dostarczanie treści premium pozostaje najwyższym priorytetem dla marki; Widzieliśmy, jak potajemnie kupują reklamy Google za zakupy HBO, Tinder i Masterclass w App Store, aby móc zbierać swój udział w przychodach z subskrypcji.
Dlaczego się mylą?
Epicki werdykt to dopiero początek Myślę, że dni „krojenia” całych jabłek są policzone, a oni o tym wiedzą. Pieniądze, które należy zarobić, spoczywają na największych programistach, a oni nie będą dalej kłamać i pozwalać Apple’owi na zgarnięcie dużej części ich ciężko zarobionych dochodów bez oporu.
Moja teoria: Apple stworzy największe studio gier na świecie.
Dlaczego tak myślę:
- Apple otrzymuje teraz różne aplikacje, takie jak Dark Sky, i przekształca je (i/lub ich funkcje) w natywne aplikacje na iOS, w tym przypadku własną aplikację pogodową. Mogą zrobić to samo w grach lub …
- budować własne. Mając dostęp do własnych danych od programistów, mogą podążać za modelem Amazon, w którym biorą to, co wiedzą, że konsumenci kupują, i tworzą własną wersję tego samego produktu, który z pewnością odniesie sukces.
- Następnie mogą również wykorzystywać własne dane pochodzące z monetyzacji tych aplikacji, aby wspierać rozwój innych aplikacji w swoim portfolio, podobnie jak firmy zajmujące się technologiami reklam mobilnych zamieniają treści w odesłanie w czarnej skrzynce.
- Gorące subskrypcje. Wracając do skupienia się na „usługach”, które napędzają rozwój biznesu, w tym subskrypcji, tutaj marże zysku są wyższe. Subskrypcje Apple mają teraz 745 milionów subskrybentów i pomimo trudności, szykują się na większe pozyskiwanie abonentów i skalowalny wzrost.
Studio gier Apple
Granie to doskonały proces subskrypcji, który firma może wydać, aby zdobyć ekskluzywne tytuły i przyciągnąć publiczność do dwóch miliardów graczy na urządzeniach mobilnych na całym świecie. Co więcej, ponieważ Apple Arcade już istnieje, mogą testować własne gry, umieszczając je w tym pakiecie.
W ten sposób Apple może również tworzyć nowe rynki w nowe technologie Jak na przykład rzeczywistość rozszerzona. Pozwoli to Apple wykorzystać pion gier jako akcelerator techniczny, podobnie jak Niantic zrobił to z AR za pośrednictwem Pokémon GO. Można to zrobić za pomocą istniejących ofert lub ofert, które nie zostały jeszcze ogłoszone. Tak czy inaczej, z zamiłowaniem do gier, Apple może pionowo zintegrować zawartość i technologię, łącząc swój najnowszy sprzęt z uwielbianą przez konsumentów marką Apple.
Ta treść jest możliwa dzięki autorowi lub sponsorowi gościowi; Nie została napisana i niekoniecznie odzwierciedla opinie redakcji App Developer Magazine.
Subskrybuj magazyn App Developer Magazine za jedyne 5,99 USD miesięcznie i korzystaj ze wszystkich tych korzyści.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów