Gdyby Apple był osobą, wydaje się, że (nadal) żyje na szczycie świata. Wciąż pełne pieniędzy, napinając mięśnie prywatności dzięki ostatecznemu wydaniu iOS 14.5, a następnie zyskując więcej dzięki iOS 15, co oznacza wzrost o 29% rok do roku. Ale podobnie jak czołowy pomocnik roku, który ma już trzy trofea, oczekiwania są wysokie i kiedy nie są spełnione, nieuchronnie pojawia się rozczarowanie.
Weźmy na przykład orzeczenie z września, które umożliwiło twórcom aplikacji kierowanie graczy na alternatywne platformy w celu dokonywania płatności, unikając 30% opłaty za sklep z aplikacjami. Było to względne zwycięstwo Epic Games w walce firmy o „uczciwą konkurencję” między Metody płatności w aplikacji I magazyny aplikacji dla miliardów konsumentów w systemie aplikacji. Szacuje się, że utrata przychodów Apple wyniesie około połowy z 6,3 miliarda dolarów, które otrzymuje teraz.
Jak więc Apple planuje zwiększyć przychody w przyszłości? Jaki jest ich plan gry?
Przewidywanie nr 1: Apple zwiększy swoją działalność reklamową w wyszukiwarkach, zwłaszcza w zakresie odkrywania aplikacji.
Dlaczego ludzie tak myślą:
- Prywatność zasadniczo porusza główne obstrukcyjne sieci reklamowe, a teraz ogranicza ich możliwość kierowania do użytkowników, w szczególności do odkrywania aplikacji poza App Store.
- Apple dał jasno do zrozumienia inwestorom, że jego linia biznesowa „Usługi” jest kluczowym czynnikiem przyszłego rozwoju biznesu, a przy potencjalnym spadku udziału w przychodach z innych aplikacji, uzyskanie większej liczby reklam (wydawcy płacą za odkrycie) wydaje się łatwe do zdobycia.
- Przychody z reklam w wyszukiwarkach stanowią większość obecnie wartego 3 miliardy dolarów biznesu reklamowego, który zaledwie cztery lata temu wynosił zaledwie 300 milionów dolarów. Prognozy wskazują, że w ciągu kolejnych 2-3 lat może osiągnąć 7-10 miliardów dolarów.
Dlaczego się mylą:
Podczas gdy Apple jest całkowicie możliwe, aby podążać za modelem Amazona i założyć znaczącą firmę reklamową, nie sądzę, aby w ten sposób zmierzali. Wyszukiwanie oparte na reklamach to ogromny bałagan i nadal opiera się na śledzeniu zachowań konsumentów, a tym samym jest sprzeczne ze stanowiskiem firmy dotyczącym prywatności.
Przepowiednia nr 2: Apple uruchomi sieć reklam displayowych.
Dlaczego ludzie tak myślą:
- Z tego samego powodu związanego z danymi, co w przypadku potencjalnej reklamy w wyszukiwarce, Apple może zaoferować reklamodawcom jedyny sposób na dotarcie do wysokiej jakości użytkowników w ogóle, przy użyciu danych Apple, podczas gdy firma „chroni” je przed osobami trzecimi.
- Firma ma więcej danych niż zwykła sieć reklam displayowych, takich jak aplikacje, które zainstalowała lub odinstalowała, zakupy w aplikacji i inne działania behawioralne niezwiązane z wyszukiwaniem słów kluczowych.
- Apple ma wiele zastrzeżonych aplikacji (stock, news itp.), w których mogą wyświetlać reklamy natywne i graficzne premium, a te aplikacje mają nieuczciwą przewagę nad innymi, ponieważ AppTrackingTransparency nie jest domyślnie stosowana, jak w przypadku wszystkie aplikacje innych firm.
Dlaczego się mylą:
Chociaż Apple zatrudnił (i szybko zwolnił) jednego z najsłynniejszych mózgów sieci reklamowych na początku tego roku, sprawiając wrażenie, że jest to kierunek, w którym zmierzają, istnieje powód, dla którego firma wycofała iAd w 2016 roku. I trzymaj się z dala od idei sieć reklamowa. Są bardzo skoncentrowani na tworzeniu premium doświadczeń użytkowników i nie widzę pełnoekranowych reklam wideo ani banerów multimedialnych, bez względu na to, jak dobrze działają, dotrzymując kroku tej misji.
Spekulacja nr 3: skupią się na zarabianiu w aplikacjach, aby uzyskać więcej pieniędzy od programistów.
Dlaczego ludzie tak myślą:
- Apple zawsze był po stronie programistów i chce im pomóc zarabiać na swoich aplikacjach, więc byłoby to zgodne z tym partnerstwem.
- Odkrywanie (reklamy w wyszukiwarce i UA) oraz dostarczanie treści premium pozostaje najwyższym priorytetem dla marki; Widzieliśmy, jak potajemnie kupują reklamy Google za zakupy HBO, Tinder i Masterclass w App Store, aby móc zbierać swój udział w przychodach z subskrypcji.
Dlaczego się mylą?
Epicki werdykt to dopiero początek Myślę, że dni „krojenia” całych jabłek są policzone, a oni o tym wiedzą. Pieniądze, które należy zarobić, spoczywają na największych programistach, a oni nie będą dalej kłamać i pozwalać Apple’owi na zgarnięcie dużej części ich ciężko zarobionych dochodów bez oporu.
Moja teoria: Apple stworzy największe studio gier na świecie.
Dlaczego tak myślę:
- Apple otrzymuje teraz różne aplikacje, takie jak Dark Sky, i przekształca je (i/lub ich funkcje) w natywne aplikacje na iOS, w tym przypadku własną aplikację pogodową. Mogą zrobić to samo w grach lub …
- budować własne. Mając dostęp do własnych danych od programistów, mogą podążać za modelem Amazon, w którym biorą to, co wiedzą, że konsumenci kupują, i tworzą własną wersję tego samego produktu, który z pewnością odniesie sukces.
- Następnie mogą również wykorzystywać własne dane pochodzące z monetyzacji tych aplikacji, aby wspierać rozwój innych aplikacji w swoim portfolio, podobnie jak firmy zajmujące się technologiami reklam mobilnych zamieniają treści w odesłanie w czarnej skrzynce.
- Gorące subskrypcje. Wracając do skupienia się na „usługach”, które napędzają rozwój biznesu, w tym subskrypcji, tutaj marże zysku są wyższe. Subskrypcje Apple mają teraz 745 milionów subskrybentów i pomimo trudności, szykują się na większe pozyskiwanie abonentów i skalowalny wzrost.
Studio gier Apple
Granie to doskonały proces subskrypcji, który firma może wydać, aby zdobyć ekskluzywne tytuły i przyciągnąć publiczność do dwóch miliardów graczy na urządzeniach mobilnych na całym świecie. Co więcej, ponieważ Apple Arcade już istnieje, mogą testować własne gry, umieszczając je w tym pakiecie.
W ten sposób Apple może również tworzyć nowe rynki w nowe technologie Jak na przykład rzeczywistość rozszerzona. Pozwoli to Apple wykorzystać pion gier jako akcelerator techniczny, podobnie jak Niantic zrobił to z AR za pośrednictwem Pokémon GO. Można to zrobić za pomocą istniejących ofert lub ofert, które nie zostały jeszcze ogłoszone. Tak czy inaczej, z zamiłowaniem do gier, Apple może pionowo zintegrować zawartość i technologię, łącząc swój najnowszy sprzęt z uwielbianą przez konsumentów marką Apple.
Ta treść jest możliwa dzięki autorowi lub sponsorowi gościowi; Nie została napisana i niekoniecznie odzwierciedla opinie redakcji App Developer Magazine.
Subskrybuj magazyn App Developer Magazine za jedyne 5,99 USD miesięcznie i korzystaj ze wszystkich tych korzyści.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć