Kamery punkt-punkt śledzą średnią prędkość i są instalowane na sześciu drogach wiejskich w Auckland. Po wypróbowaniu na dwóch drogach w Auckland.
Na sześciu drogach w Auckland zainstalowano nowe kamery typu punkt-punkt, które wyłapują kierowców przekraczających prędkość i dają im szansę na zwolnienie, zanim zostaną zauważeni.
Od stycznia firma Auckland Transport (AT) testuje sześć kamer, a obecnie nawiązała współpracę z agencją transportową Waka Kotahi w Nowej Zelandii, aby od października zainstalować je na sześciu trasach wiejskich.
Kamery punkt-punkt są powszechnie używane za granicą do określania średniej prędkości między dwoma punktami, a badania pokazują, że są one bardziej skuteczne niż kamery działające w jednym miejscu.
Wybrano sześć dróg wiejskich o wysokim ryzyku wypadku ze względu na konstrukcję drogi i obecne prędkości.
reklama
Są to Matakana Road w Warkworth, Kahikati Flat Road w Dairy Flat, East Coast Road w Readville, Whitford Road w Shamrock Park oraz Glenbrook Road w Karaka i Glenbrook.
Badanie AT wykazało, że na Nelson Street prowadzącej do centrum miasta prędkość przekraczała prawie trzykrotnie dopuszczalną prędkość 40 km/h, a na Upper Harbor Drive – 50 km/h.
Nagrano kierowców, którzy jechali z prędkością od 45 km/h do 110 km/h, a podczas procesu otrzymali ostrzeżenia.
Tara McMillan, szefowa strategicznych programów regulacyjnych w Waka Kotahi, powiedziała, że nowe fotoradary będą wyraźnie oznakowane i pozwolą kierowcom sprawdzić prędkość i w razie potrzeby zwolnić.
reklama
„Podczas pracy w trybie średniej prędkości kierowcy otrzymują mandaty tylko wtedy, gdy ich średnia prędkość na całym dystansie między obiema kamerami przekracza dopuszczalny limit – nie może ich „złapać” żadna kamera” – powiedział McMillan.
Odległość między kamerami waha się od 3 km do 6 km.
Stacey van der Putten, dyrektor generalna transportu publicznego w AT, powiedziała, że kamery odegrają ważną rolę w zachęcaniu do bezpiecznej prędkości podróżowania i bezpieczniejszego zachowania kierowców.
„Ostatecznie jest to kolejny element układanki w zakresie bezpieczeństwa drogowego, który może pomóc nam zmniejszyć liczbę osób zabitych i poważnie rannych na drogach w Auckland” – powiedział Van der Putten.
Instalacja rozpocznie się w tym miesiącu na Matakana Road, a testy rozpoczną się w grudniu. Kamery będą działać w trybie testowym przez około trzy miesiące, po czym w połowie 2024 r. zostaną przełączone w tryb kontrolny.
Korzystanie z fotoradarów punkt-punkt w Nowej Zelandii umożliwiło niedawne przyjęcie ustawy zmieniającej o transporcie lądowym (bezpieczeństwo drogowe).
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Obietnice wyborcze Kamali Harris przypominają obietnice Jacindy Ardern
Wybory w USA: Joe Biden mógł pomóc Trumpowi w jego „śmieciowych” gafach.
Wydarzenie Trumpa w Madison Square Garden zostało zakłócone prymitywnymi uwagami wstępnymi