Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Próba prędkości w Auckland: Na sześciu drogach w Auckland instalowane są nowe fotoradary punkt-punkt

Próba prędkości w Auckland: Na sześciu drogach w Auckland instalowane są nowe fotoradary punkt-punkt

Kamery punkt-punkt śledzą średnią prędkość i są instalowane na sześciu drogach wiejskich w Auckland. Po wypróbowaniu na dwóch drogach w Auckland.

Na sześciu drogach w Auckland zainstalowano nowe kamery typu punkt-punkt, które wyłapują kierowców przekraczających prędkość i dają im szansę na zwolnienie, zanim zostaną zauważeni.

Od stycznia firma Auckland Transport (AT) testuje sześć kamer, a obecnie nawiązała współpracę z agencją transportową Waka Kotahi w Nowej Zelandii, aby od października zainstalować je na sześciu trasach wiejskich.

Kamery punkt-punkt są powszechnie używane za granicą do określania średniej prędkości między dwoma punktami, a badania pokazują, że są one bardziej skuteczne niż kamery działające w jednym miejscu.

Wybrano sześć dróg wiejskich o wysokim ryzyku wypadku ze względu na konstrukcję drogi i obecne prędkości.

Są to Matakana Road w Warkworth, Kahikati Flat Road w Dairy Flat, East Coast Road w Readville, Whitford Road w Shamrock Park oraz Glenbrook Road w Karaka i Glenbrook.

Badanie AT wykazało, że na Nelson Street prowadzącej do centrum miasta prędkość przekraczała prawie trzykrotnie dopuszczalną prędkość 40 km/h, a na Upper Harbor Drive – 50 km/h.

Nowe kamery to kolejny element układanki dotyczącej bezpieczeństwa drogowego, mówi Stacey van der Putten z AT.  Zdjęcie/123RF
Nowe kamery to kolejny element układanki dotyczącej bezpieczeństwa drogowego, mówi Stacey van der Putten z AT. Zdjęcie/123RF

Nagrano kierowców, którzy jechali z prędkością od 45 km/h do 110 km/h, a podczas procesu otrzymali ostrzeżenia.

Tara McMillan, szefowa strategicznych programów regulacyjnych w Waka Kotahi, powiedziała, że ​​nowe fotoradary będą wyraźnie oznakowane i pozwolą kierowcom sprawdzić prędkość i w razie potrzeby zwolnić.

„Podczas pracy w trybie średniej prędkości kierowcy otrzymują mandaty tylko wtedy, gdy ich średnia prędkość na całym dystansie między obiema kamerami przekracza dopuszczalny limit – nie może ich „złapać” żadna kamera” – powiedział McMillan.

Odległość między kamerami waha się od 3 km do 6 km.

Stacey van der Putten, dyrektor generalna transportu publicznego w AT, powiedziała, że ​​kamery odegrają ważną rolę w zachęcaniu do bezpiecznej prędkości podróżowania i bezpieczniejszego zachowania kierowców.

READ  George Santos głosował z Izby Reprezentantów USA, szóstego w historii izby

„Ostatecznie jest to kolejny element układanki w zakresie bezpieczeństwa drogowego, który może pomóc nam zmniejszyć liczbę osób zabitych i poważnie rannych na drogach w Auckland” – powiedział Van der Putten.

Instalacja rozpocznie się w tym miesiącu na Matakana Road, a testy rozpoczną się w grudniu. Kamery będą działać w trybie testowym przez około trzy miesiące, po czym w połowie 2024 r. zostaną przełączone w tryb kontrolny.

Korzystanie z fotoradarów punkt-punkt w Nowej Zelandii umożliwiło niedawne przyjęcie ustawy zmieniającej o transporcie lądowym (bezpieczeństwo drogowe).