Kampania sir Jima Ratcliffe’a mająca na celu spowodowanie, że konkurent Land Rovera Defendera poniesie duże straty w związku z trudnościami w uzyskaniu części z powodu zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw.
Straty przed opodatkowaniem w Ineos Automotive, spółce zależnej miliardowego konglomeratu chemicznego, podwoiły się w zeszłym roku do 212 milionów euro (186 milionów funtów), jak wynika z rachunków prowadzonych w programie Companies House. Od momentu powstania w 2017 r. poniosła łączne straty w wysokości 506 mln euro, a w zeszłym roku zaciągnęła dodatkową pożyczkę od spółki dominującej w wysokości 944 mln euro, oprócz 471 mln euro w 2020 r. Planuje spłatę pożyczki z przyszłych przychodów z pojazd terenowy.
Ratcliffe, jeden z najbogatszych Brytyjczyków, planuje zbudować SUV-a – nazwanego Grenadier na cześć jego ulubionego londyńskiego pubu – który, jak twierdzi firma, połączy „silnego brytyjskiego ducha z niemiecką rygoryzmem inżynieryjnym”. W kwietniu uruchomiła pełną broszurę cyfrową, a od połowy maja otrzymuje zamówienia sprzedaży i depozyty, z planami rozpoczęcia produkcji jeszcze w tym roku.
Jednak data premiery – wstępnie zaplanowana na początek 2022 r. – Może się wielokrotnie poślizgnąć W obliczu problemu z pozyskiwaniem niektórych części z powodu pandemii Covid-19 i zakłócenia światowego handlu.
Menedżerowie firmy i kadra kierownicza wyższego szczebla byli na bieżąco z warunkami dostaw, aby zrozumieć główne obawy i [are] Przejrzyj opcje, aby przezwyciężyć potencjalne opóźnienia.
Wyższe ceny surowców i komponentów elektronicznych w szczególności grożą wzrostem kosztów spółki i wskazują, że nie zabezpiecza ona aktywnie ryzyka wzrostu cen komponentów elektronicznych surowców.
Ratcliffe, jeden z najwybitniejszych zwolenników Brexitu, planował zbudować samochód w Bridgend, Południowa Walia Jednak nadzieje na odrodzenie tamtejszych samochodów zostały rozwiane, wybierając fabrykę inteligentnych samochodów w hambach we wschodniej Francji.
Silnik terenowy będzie początkowo wykorzystywał silnik spalinowy, ale Ineos poszukuje również technologii wodorowych ogniw paliwowych, która mogłaby ostatecznie zostać wykorzystana do napędzania ciężarówek i sprzętu budowlanego. W latach 2019-20 otrzymał od rządu Wielkiej Brytanii 124 000 funtów za studium wykonalności dla wodorowych ogniw paliwowych, które nie emitują żadnych spalin poza wodą, i zawarł umowę z Hyundaiem na wykorzystanie technologii południowokoreańskiego producenta samochodów.
Według Sunday Times majątek osobisty Ratcliffe’a wynosi ponad 6 miliardów funtów. Wliczając jego interesy biznesowe, uważa się, że jest wart 13 miliardów funtów. Jednak idź Do Monako w 2020 roku w celach podatkowych Chociaż jest zdeklarowanym zwolennikiem wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
W sierpniu miliarder pochodzący z Greater Manchester Zainteresowanie kupnem Manchesteru United Z oblężonych właścicieli klubu rodzina Glazerów. Wcześniej chciał kupić Chelsea od Romana Abramowicza.
Ineos nie można uzyskać komentarza.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa