Nie jest to zaskakujące Cyberpunka 2077Trudne uruchomienie gry obniżyło morale dewelopera CD Projekt Red. Reżyser gry Gabe Amatangelo rozpoczął swoje przemówienie w DICE w 2024 roku od potwierdzenia tego faktu. Ignorowanie tego nie miałoby sensu. Jeśli chcesz porozmawiać o tym, jak studio przekształciło grę z bałaganu z błędami (wersja na PlayStation 4 miała mnóstwo błędów, a wersja na PS5 została usunięta z sklep cyfrowy Playstation) Do sprzedawcy, który to potrafi Wydanie premium DLC zapewniło grze wielomilionowy sukcesTrzeba patrzeć porażce w twarz.
Ale było tego więcej Cyberpunka 2077Początkowa walka jest tym, co rzuca się w oczy. Amatangelo podzielił się kilkoma kluczowymi anegdotami z pierwszych tygodni aktywacji Cyberpunka 2077 Co mówi nam więcej o wpływie takich niepowodzeń poza studiem i o tym, jak wpłynęły one na osobistą dumę i poczucie tożsamości niektórych ludzi w Polsce, ojczyźnie firmy.
CD Projekt Red to popularna firma w Polsce. Adaptacja serii Wiedźmin (którą pod względem popularności niektórzy polscy deweloperzy nazywali „polską wersją Władcy Pierścieni”) odniosła światowy sukces, a wielu fanów Wiedźmina w kraju pokochało studio i autora. Andrzeja Sapkowskiego można uznać za znaczący eksport kulturalny. Reklamy dla Cyberpunka 2077 Warszawskie wieżowce rozświetliły się Oczekiwania na pomyślny start były ogromne, a potem nastrój się popsuł, gdy start się nie udał.
W studiu Amatangelo pamięta desperację, jaka panowała wśród wielu pracowników, którzy dołączyli do firmy po ukończeniu studiów i spędzili lata pracując nad grą. Jednak wkrótce po tym, jak zepsuła się słuchawka prysznicowa w jego mieszkaniu, zdał sobie sprawę, że na zewnątrz firmy szykują się kłopoty. Amerykański emigrant (którego język polski wciąż wymaga polerowania) złożył wniosek o naprawę, ale właściciel przez tygodnie nie wysyłał technika zajmującego się konserwacją. Poszedł do biura właściciela i zapytał, czy ktoś może przyjść.
„Czy pracujesz w CD Projekt Red?” Zapytał swojego przyjaciela. „Tak” – odpowiedział Amatangelo.
„Kupiłem Cyberpunka. Mam PlayStation 4.” Mężczyzna odpowiedział.
Wyczerpany Amatangelo był uwikłany w kontrowersje dotyczące sposobu, w jaki firma pracowała nad grą, próbując usprawnić zarządzanie pamięcią, usprawnić przesyłanie strumieniowe zasobów i wprowadzić inne poprawki techniczne. „Pracujemy nad tym, pracujemy nad tym” – dodał.
Następnie zapytał o słuchawkę prysznicową. Otrzymał poważną odpowiedź: „Pracujemy nad tym”.
Być może była to infiltracja ze strony niezadowolonego gracza, ale sprawy przybrały inny obrót, gdy Amatangelo odwiedził jego lokalną kawiarnię. To tam ćwiczył język polski z kelnerem, który zdawał się nie mówić zbyt dobrze po angielsku. „Pewnego dnia po obiedzie przyszedłem napić się kawy, miałem dobry dzień, i poszedłem – ona nigdy nie mówiła do mnie po angielsku i to był pierwszy raz [she did.]”
„To było jak CD Projekt. Co się stało?”
Jeśli kelner nagle zmienia język, aby zapytać Cię o premierę gry wideo, coś poszło bardzo nie tak.
Gry wideo, na dobre i na złe, są głównym nurtem kultury popularnej
Wystąpienie Amatangelo zeszło na temat tego, jak CD Projekt Red opracowuje plan naprawy Cyberpunka 2077, z dyskusjami na temat morale zespołu, próbami ominięcia poprawek błędów i promowaniem fantazji o mocy w cyberpunkowym świecie. Jednak jego dyskusja na temat tego, czego doświadczył wśród Polaków, jest przełomowym momentem w ewolucji sztuki i nauki o tworzeniu gier.
„Eksport kultury” może wydawać się tak niewidoczny dla mieszkańców krajów, które produkują tak dużo mediów i rozrywki, że zapominamy, jak mało tych produktów konsumujemy z zagranicy. Być może najlepszym tego przykładem są Stany Zjednoczone, gdzie hollywoodzkie filmy i programy telewizyjne cieszą się ogromną popularnością na całym świecie. Dlatego też inne kraje dotują produkcję medialną i nakładają na nadawców i media wymogi dotyczące dodawania do swojej oferty produkcji lokalnych.
Gry wideo powoli zaczynają zyskiwać na popularności Kwestia tych dotacji Jednak możliwości wywarcia nacisku na Steam, Xbox, PlayStation i Nintendo, aby nadały priorytet dystrybucji lokalnej, są niewielkie. Spadająca sprzedaż detaliczna gier wideo osłabia także zdolność do organizowania lokalnego rozwoju kulturalnego.
Na szczęście entuzjazm dla lokalnych zabawek pojawił się w takich miejscach jak Niemcy i Polska. Ale ta siła kulturowa podnosi stawkę dla studiów takich jak CD Projekt Red. Kiedy Waszyngton opierał się na 343 branżach Starałem się wykorzystać dobrą premierę Halo InfinitePóźniejszy spadek morale Zdecydowanie hit Najtrudniej jest pracownikom, byłym pracownikom, przyjaciołom i rodzinie.
Ale jak zwróciła mi uwagę Holly Green, redaktorka Game Developer Community, większa część Seattle jest domem dla ponadgabarytowych flaneli, grunge rocka i wielu marek kawy premium. Słaby debiut Halo można spokojnie zignorować.
Deweloperzy, którzy chcą rozwijać rozwój gier na całym świecie, powinni przyjrzeć się reakcji Polski Cyberpunka 2077 Zacznij z pewną powagą. Jeśli nasza branża poszukuje ogólnoświatowych ulg podatkowych i dotacji w celu promowania tworzenia gier jako bodźca gospodarczego i kulturalnego, musi wykorzystać siłę dumy kulturowej.
To ekscytujące widzieć, że gry potrafią sprostać tak powszechnemu szumowi, ale niedotrzymanie chwili może sfrustrować jeszcze więcej programistów i ludzi grających w Twoją grę.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
W Polsce odkryto setki artefaktów, w tym hełm celtycki z brązu
Giełdy w Polsce spadają pod koniec sesji; Indeks WIG30 spada o 0,45% Według Investing.com
Ukraiński mistrz boksu Oleksandr Usyk został zwolniony po krótkim zatrzymaniu w Polsce