Wszyscy znamy to uczucie, gdy publikujemy zabawny film na TikToku, oczekujemy reakcji od znajomego, a potem otrzymujemy zwykły emoji ze śmiechem lub, co gorsza, żadnej reakcji. Widoczny Firma chce rozwiązać ten problem poprzez nową aplikację społecznościową, w której znajomi nagrywają na żywo interakcję wideo z treścią, którą im wysyłasz.
Współzałożycielami aplikacji do przesyłania wiadomości wideo, dostępnej na urządzenia z systemem iOS, jest doświadczony przedsiębiorca Fahim Kaji i aktorka Karen Gillan, najbardziej znana z roli Nebuli w filmie „Strażnicy Galaktyki”.
Dzięki Seen możesz wysyłać filmy w prywatnych wiadomościach iMessage jeden na jednego lub w rozmowach grupowych z maksymalnie 11 osobami. Gdy treść jest wysyłana do odbiorców, muszą oni nagrać swój film, który oglądają tylko nadawca i znajomi biorący udział w czacie grupowym. Nadawca musi następnie odwdzięczyć się filmem, na którym reaguje na reakcję przyjaciela. Firma ma nadzieję, że jej aplikacja stworzy realny i angażujący sposób interakcji ze znajomymi.
Jedną z głównych funkcji aplikacji jest integracja z TikTok, która umożliwia udostępnianie filmów znajomym w serwisie Seen bezpośrednio z aplikacji TikTok. Aplikacja oferuje także przewijany kanał popularnych filmów TikTok, a także możliwość przesyłania filmów z rolki z aparatu iPhone’a. Integracje z YouTube Shorts i Instagram Reels będą oferowane w przyszłości.
Został uruchomiony dnia Sklep z aplikacjami na początku tego miesiąca i ma już tysiące użytkowników. Firma podała, że planuje wkrótce udostępnić wersję na Androida, ale nie podała konkretnej daty premiery.
„Naszym ogólnym celem jest stworzenie platformy, która pomoże ludziom łączyć się ze sobą w bardzo realny sposób” – powiedział Kaji TechCrunch. „[Sharing video reactions] Lepsze to niż po prostu kciuk w górę. Wywołuje to szerszą dyskusję i daje poczucie rezultatu, gdy zobaczysz czyjąś reakcję.
Kaji jest współzałożycielem trzech innych startupów: firmy produkującej napoje Za chwilęZnaleziono główną platformę e-commerce i aplikację społecznościową dla mody (dawniej Basash). Jednocześnie będzie to pierwszy przypadek założenia przez Ceylana startupu technologicznego.
„[Gillan] „Była zaangażowana zarówno w samą koncepcję koncepcji, jak i w szczegółowy proces, co było niesamowite i bardzo nieoczekiwane dla dużej hollywoodzkiej aktorki… Karen jest naprawdę pomocna w sprawach związanych z dystrybucją” – powiedział Kaji.
Oprócz tego, że założycielem jest gwiazda filmowa, która pomaga w zwiększaniu liczby użytkowników, aplikacja otrzymała wsparcie od znanych inwestorów, w tym współzałożyciela Twittera Eva Williamsa, współzałożyciela Twitcha Kevina Lin, byłego dyrektora generalnego Crunchyroll Kun Gao oraz założyciela Prezes firmy Rotten. Tomato Patrick Lee i innych, co daje łączne finansowanie w wysokości 1 miliona dolarów.
Odpowiadanie na prywatne wiadomości wideo to dopiero pierwsza wersja Seen. Później firma planuje wprowadzić publiczny kanał, który inni użytkownicy będą mogli odkryć, a także rozważa możliwość indywidualnej interakcji popularnych twórców z fanami, aby uzyskać ich reakcje przed opublikowaniem filmów. Inne potencjalne zastosowania aplikacji mogą polegać na testowaniu przez komików nowych dowcipów lub obserwowaniu reakcji „inwestora, gdy otwiera on ofertę” – powiedział Kaji.
Firma zamierza także oferować funkcje monetyzacji, takie jak oferty premium, takie jak gry i filtry w aplikacji. Reklama to kolejny obszar, który chcesz zbadać, jednak Seen przyjmuje interesujące podejście, którego celem jest gromadzenie danych o interakcjach użytkowników.
„Gdy przewijasz kanał, zobaczysz trochę treści od użytkowników, trochę treści od znajomych i trochę treści od reklamodawców” – zauważył Kaji, dodając, że użytkownicy będą mieli możliwość interakcji z reklamą, co następnie zrobi Seen. Zbieraj „anonimowe dane dotyczące takich aspektów, jak rodzaj emocji, obszary zainteresowania danej osoby i stopień zainteresowania”. Dostęp do interakcji z reklamami może uzyskać wyłącznie widz, a nie inni użytkownicy czy reklamodawca.
„Te dane są bardzo cenne i nikt inny nie ma do nich dostępu, co czyni je naprawdę interesującymi” – powiedział.
Interaktywne komunikatory były w przeszłości trendem wśród start-upów – takich jak Gather, Reactr i Samba – ale nie wydają się one tak skuteczne, jak liczyli założyciele. Teraz, dziesięć lat później, premiera Seen następuje w momencie rosnącego zapotrzebowania na bardziej autentyczną i znaczącą komunikację online, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia. Twórcy mają nadzieję, że aplikacja ta zaspokoi potrzebę realnych interakcji, zwłaszcza w czasach, gdy wiele osób odczuwa skutki epidemii samotności.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów