Otwórz bezpłatnie Editor's Digest
Rula Khalaf, redaktorka Financial Times, wybiera w tym cotygodniowym biuletynie swoje ulubione artykuły.
Dramatyczny rozłam pomiędzy Microsoftem a chińskim gigantem gier NetEase w zeszłym roku zakończył prawie 15-letnie partnerstwo. Dotknęło to nie tylko inwestorów, ale miliony graczy w Chinach. Pojednanie będzie dobrą wiadomością dla wszystkich zaangażowanych stron.
NetEase i amerykański rywal Microsoft, który w zeszłym roku kupił Activision Blizzard, ogłosili w środę, że wprowadzą popularne gry Blizzarda, takie jak internetowa gra RPG Świat Warcrafta Powrót do Chin latem tego roku. W zeszłym roku nieporozumienie dotyczące kontroli własności intelektualnej doprowadziło do tego, że oboje pozwali się nawzajem, Microsoft zakończył współpracę i przełączył grę w tryb offline.
NetEase może wiele zyskać na pojednaniu. Tytuły Blizzarda cieszą się dużą popularnością w Chinach kontynentalnych. Inne popularne hity to m.in Hearthstone I Diablo III. Świat Warcrafta Tylko ona ma w Chinach ponad 3 miliony graczy. Analitycy szacują, że NetEase, jako wydawca gier Blizzarda w Chinach, przed zakończeniem współpracy generował aż 5 procent całkowitej sprzedaży gier Blizzarda.
To idealne dopasowanie. NetEase szuka wzrostu za granicą. Kluczem jest umieszczenie ich tytułów na konsoli Xbox firmy Microsoft i innych platformach do gier. Microsoft też potrzebuje NetEase. Zagraniczne firmy produkujące gry muszą mieć lokalnego wydawcę, aby oferować gry wideo w Chinach, których rynek gier jest wart 43 miliardy dolarów. Uzyskanie nowych licencji na swoje gry u nowego wydawcy od lokalnych organów regulacyjnych również oznaczałoby opóźnienia ze względu na długi proces zatwierdzania.
Akcje NetEase, które straciły ponad 14 procent po opublikowaniu po raz pierwszy raportów o rozpadzie w 2022 roku, wzrosły w zeszłym roku o 9 procent, choć nadal są notowane ze znacznym dyskontem w stosunku do swoich regionalnych odpowiedników. .
Posiadanie licencji na gry Blizzarda w swoim portfolio nie tylko zwiększa jego zyski. Co ważniejsze, daje NetEase przewagę nad Tencentem, jego największym krajowym konkurentem. Wydarzenie to pojawia się również w idealnym momencie, ponieważ Tencent ma nadzieję na zdobycie kolejnego wielkiego hitu po odnotowaniu słabszego niż oczekiwano wzrostu przychodów w czwartym kwartale, kiedy sprzedaż gier była rozczarowująca. Tencent ma również grę online dla wielu graczy Tarisland, Który jest postrzegany jako bezpośredni konkurent Świat Warcrafta.
Powrót gier Blizzarda do Chin pomoże złagodzić obawy inwestorów, że największy na świecie rynek gier online może zacząć zamykać się na gry zagraniczne. Biorąc pod uwagę, że chińskie organy regulacyjne zwiększyły w tym roku liczbę zezwoleń na licencje komercyjne na nowe tytuły gier wideo, istnieją powody do optymizmu, jeśli chodzi o lokalne firmy zajmujące się grami.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów