Rynek samochodowy to ciekawe miejsce. Różnica jest ogromna. Istnieją setki modeli i chociaż niektóre modele są bardziej popularne niż inne, każdego roku miliony kupujących decydują się na wydanie dziesiątek tysięcy dolarów na model, którego nienawidzą miliony innych – głównie ze względu na styl, tożsamość i kulturę. Oczywiście, jeśli ktoś wydaje od 20000 do 100000 USD na produkt, spędza trochę czasu decydując, czy jest to produkt, którego naprawdę chce, a nie setki innych produktów, a często nie lekceważy się tego, że duże zróżnicowanie na rynku jest ze względu na preferencje mają niewielkie różnice. Czasami te małe różnice są ważne dla konsumentów, nie wspominając o dużych różnicach w kategoriach i cechach, które są również obecne na rynku.
Dobra wiadomość dla tych z nas, którym zależy na ograniczeniu zanieczyszczenia i powstrzymaniu katastrofy klimatycznej, jest taka, że mamy teraz całkiem sporo dobrych / świetnych opcji elektrycznych w niezwykle popularnym segmencie małych SUV-ów / crossoverów – takich jak Ford Mustang Mach-E, Tesla Model. Y oraz Volkswagen ID 4.
Po kilku dniach jazdy Mustang Mach-E i trochę Model Y, chciałem wyjaśnić więcej, dlaczego ktoś mógłby chcieć kupić oba. Ponieważ ID.4 właśnie pojawił się na rynku i ma swoje własne korzyści, dzielę się nim również w dyskusji.
Po pierwsze, nawet gdyby zanieczyszczenie nie istniało, a klimat był tak stabilny jak skała Gibraltaru, trudno byłoby mi zrozumieć, dlaczego ktoś miałby kupić crossovera z benzyną lub olejem napędowym albo SUV-a w samochodzie elektrycznym. Mocne silniki elektryczne, nisko położony środek ciężkości z dużych akumulatorów, a dużo Płynniejsza jazda, wygoda ładowania w domu i znacznie niższe koszty eksploatacji sprawiają, że elektryczny crossover i SUV są moim zdaniem o wiele lepsze, że mam tendencję do mówienia o tym Obiektywny fakt. Można więc powiedzieć, dlaczego nie wszyscy kupują energię elektryczną? Cóż, ludzie nie czują się dobrze z powodu zmiany. Myślę, że to największy czynnik po stronie konsumenta. (Jeśli chodzi o producenta samochodów, prawie nie ma wystarczającej ilości baterii). Nowa technologia często nas przeraża. Uważamy, że nie powinien być jeszcze gotowy, że nie będziemy wiedzieć, jak go używać, lub że generalnie nie jest lepszy i zawsze będzie odpowiednią opcją. Poznanie nowych technologii, przemyślenie ich i rozpoczęcie korzystania z nich wymaga czasu. Nie chcę przez to powiedzieć, że nie ma żadnych pobocznych przypadków, w których prąd po prostu nie działa idealnie dla kupującego, ale myślę, że w rzeczywistości jest to znacznie rzadsze, niż się często zakłada.
A teraz przejdźmy do zabawy. Dlaczego ktoś miałby kupować Forda Mustanga Mach-E, Teslę Model Y lub Volkswagena ID.4? Zanim przejdziemy do kompromisów, dobra wiadomość jest taka, że wszystkie mają duży zasięg do normalnego użytkowania, a sieci ładowania są wystarczająco dobre we wszystkich obszarach, aby potrzeby ładowania były dość łatwe. Ogólnie technologia jest również na znacznie zadowalającym standardzie dla większości kupujących – ale wrócę do tego tematu. Do tego nie są to gigantyczne pojazdy, ale wystarczająco duże, aby zaspokoić potrzeby i pragnienia przeciętnego konsumenta.
Ford Mustang Mach-E
Przede wszystkim każdy chciałby kupić Forda Mustanga Mach-E ze względu na jego styl i dziedzictwo kulturowe. Naprawdę fajny i fajnie wyglądający samochód według standardów wielu ludzi, samochód, który posiadaliśmy przez tydzień, przyciągał więcej uwagi, wzmianek, uśmiechów i pytań niż Tesla w dzisiejszych czasach. (Teslasy są niezwykle popularne w tym regionie). Każdy centymetr Mustanga Mach-E poświęcono ogromnej uwagi, zwłaszcza że Ford wprowadzał kultową nazwę Mustanga do nowego crossovera i nowego segmentu układów napędowych (no cóż, elektryczny samochody istnieją już od ponad wieku, ale wiesz, o co mi chodzi). Wiąże się z dbałością o szczegóły i zaangażowaniem w kontynuowanie sportowej, zabawnej i beztroskiej historii projektowania Mustanga, która, jak sądzę, została zauważona nieco szerzej.
Wewnątrz samochód jest niezwykle wygodny i po raz kolejny ma sportowy, zabawny wygląd „zwykłego człowieka”. Przestrzenna organizacja i konstrukcja konsoli są świetne, siedzenia są mocne, ale wygodne. Naprawdę niczego nie brakuje, jeśli taki styl jest dla Ciebie. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również niebieskie przeszycia siedzeń we wzorze, który testowaliśmy – drobiazg, który nie bez powodu wyróżnia się i podnosi „poziom miłości” o stopień lub dwa (a może powinienem powiedzieć ścieg lub też).
W przypadku crossoverów / SUV-ów jazda jest również bardzo sportowa i przyjemna, z zaskakująco świetnym prowadzeniem. Nie doświadczyliśmy tego tylko na ulicach miast. Zabraliśmy go na słynny Sebring Racecourse i poprosiliśmy profesjonalnego kierowcę wyścigowego (i zwycięzcę), który godzinami pokonywał po schodach, zamieniając kaskiem każdego, kto siedział na siedzeniu pasażera. Konsensus – od kierowcy wyścigowego Blake’a Fullera, trzech właścicieli Tesli i fanatyka Mustanga z tatuażem Mustanga mieszkającego na torze – był taki, że był to zaskakująco fajny samochód na torze ze względu na niski środek ciężkości oraz naprawdę fajną inżynierię. z Team Ford.
Kierownica jest znacznie mniej sztywna niż ta Tesli, co nie było moją ulubioną rzeczą w samochodzie (lubię styl Tesli), ale wiele osób zdecydowanie to woli. Ponadto hamowanie było znacznie bardziej czułe / silniejsze niż hamowanie Tesli Model Y lub nawet Tesli Model 3, kolejny element stylu jazdy, który może przyciągnąć niektórych kupujących w znacznym stopniu.
Jest bardzo jasne, że technologia informacyjno-rozrywkowa podąża za trendem Tesli, który doceni wiele osób. To dla mnie ogromny apel bardziej niż cokolwiek innego niż Tesla. Ale wkrótce wrócę do tego tematu.
Autonomiczne funkcje były bardzo dobre, lepsze niż się spodziewałem. Myślę jednak, że muszę poświęcić na nie cały artykuł, ponieważ mają zupełnie inną aplikację – która ma zarówno zalety, jak i wady – niż ta na Tesli.
System otwierania drzwi jest moim zdaniem najlepszy na rynku i jedną z rzeczy, które uwielbiam w Mustangu Mach-E (to może zabrzmieć szaleńczo). Naciskasz małe kółko, aby otworzyć drzwi, a następnie masz mały uchwyt, aby pociągnąć drzwi palcem. Wygląda na to, że będzie twardy lub ciężki, ale jest bardzo łatwy i wygodny. Jak powiedziałem, najlepszy na rynku.
Mach-E miał również lepszą izolację akustyczną i tłumienie niż Tesla.
Pod koniec dnia, jeśli chodzi o zakup Mach-E do czegoś innego, myślę, że nadrzędnym czynnikiem jest styl i kultura. Jeśli cię zwabi, jest to pojazd dla Ciebie (a może po prostu). Jeśli nie, niech tak będzie. Osobiście lubię jeden w moim garażu. Jednak tak nie jest jak dotąd Tak bardzo, jak wolę Teslę, więc nie mogę używać Mustanga Mach-E – ale jest tyle miłości i szacunku do samochodu.
Tesla Model Y
Oprócz własnego stylu i kultury Tesli, które mogą przyciągać ludzi, Tesla ma kilka cech i punktów sprzedaży, które wyróżniają się z tłumu. Lista potencjalnych klientów może być w porządku. Oto moje główne powody, dla których kupiłem Tesla Model 3 i wszystkie dotyczą Tesli Model Y:
- Najwyższy w swojej klasie wynik bezpieczeństwa NHTSA – w całej historii.
- Funkcje Tesli Autopilot / Full Self Driving są najlepsze w swojej klasie, są stale ulepszane i mogą wkrótce doprowadzić do pełnozakresowego autopilota do jazdy od drzwi do drzwi. (jestem optymistąI Inni są sceptyczni.)
- Sieć doładowania Tesli, która nie ma sobie równych pod względem niezawodności, rozbudowy, łatwości użytkowania i szybkości ładowania serii Y.
- System informacyjno-rozrywkowy – to jedyna w swoim rodzaju liga dzięki świetnemu samochodowemu systemowi kina i gier, który zapewnia dostęp do Netflix, YouTube, Hulu i wielu gier wideo.
- występ. Po raz kolejny Mustang Mach-E był świetny! Ale Y ma większą wydajność, co jest jasne.
Jedyne, co mnie również zaskoczyło, to fakt, że Model Y ma dużo więcej miejsca do przechowywania niż Mach-E. Jak powiedziałem, myślę, że Mach-E ma dość dla zwykłego człowieka, ale Model Y ma wiele, co sprawia, że jest to oczywista cecha Y, którą należy wziąć pod uwagę. Ma również nieco większą powierzchnię ładunkową niż ID.4.
Dostajesz również znacznie większy zasięg Y – wariant o długości 326 mil, w porównaniu do
Volkswagen ID.4
A co z ID.4? Jaki jest duży punkt sprzedaży? Pierwszą musi być jego koszt. Jego sugerowana cena detaliczna startuje znacznie mniej niż Model Y (poniżej 10000 USD *) i znacznie mniej niż Mustang Mach-E, z wyjątkiem modelu Select (który zaczyna się o kilka tysięcy dolarów wyżej). Zyskujesz dodatkową przewagę kosztową w wysokości 7500 USD w porównaniu z Teslą w USA, ponieważ kupujący nadal kwalifikują się do federalnej ulgi podatkowej ZEV. (* Mówi się, że można uzyskać „ listę zatrzymań ” dla niskonakładowego, taniego Modelu Y, ale obecnie nie ma do niej odniesienia na stronie internetowej.)
Dodaj do kosztu eksploatacji pojazdu elektrycznego, ID.4 Kosztuje mniej niż gorszy Volkswagen Tiguan lub Hyundai Tucson, Na przykład.
Silnik Volkswagena ID.4 ma również tę zaletę, że wygląda jak „zwykły” SUV – jeśli jesteś fanem tego typu rzeczy. Nie interesuje mnie to, zdecydowanie wolę styl Mustanga Mach-E lub Model Y, ale rozumiem i szanuję ten urok. Ekrany sterowania i infotainment są również bardziej tradycyjne, co uważam za wadę, ale wiem, że inni pomyślą o tym Miej na uwadze Z formularza.
Ale tak, ID.4 ma niższy koszt w porównaniu z innymi modelami wymienionymi powyżej oraz znacznie lepsze funkcje i osiągi pod względem kosztów w porównaniu do pojazdów napędzanych gazem, które mają podobny koszt posiadania.
Brakuje czegoś?
Nowy podcast: rozmowy na temat rejsów, technologie autonomiczne, przepisy i projektowanie samochodów
Nowy podcast: Polityka dotycząca górnictwa akumulatorowego i trendy regionalne
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów