Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Post-Covid Nowa Zelandia ryzykuje przegraną globalnych wydarzeń

Post-Covid Nowa Zelandia ryzykuje przegraną globalnych wydarzeń

Kalendarz imprez letnich jest w pełnym rozkwicie, przyciągając ogromne tłumy w całym kraju. Ale chociaż sprawy wracają do normy, istnieją obawy, że bez połączenia dobrych pieniędzy i lepszych pomysłów Nowa Zelandia może przegapić duże, duże wydarzenia, a te istotne liczby turystów będą kluczem do ożywienia gospodarczego kraju.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy dyrektor ds. głównych wydarzeń w Tātaki Auckland Unlimited, Chris Simpson, mówi, że supermiasto doświadczyło „obfitości” wydarzeń.

W 2023 r. jednym z największych wydarzeń w kalendarzu wydarzeń w kraju były Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej Kobiet, które kosztowały podatników 25 milionów dolarów. Simpson ostrzega, że ​​wydarzenia takie jak to były zaplanowane przed pandemią, więc jeśli nie zostaną znalezione nowe fundusze, kalendarz wkrótce będzie pusty.

„FIFA będzie ogromna dla Nowej Zelandii, ale w ciągu następnych 12 miesięcy możemy trochę spaść, jeśli nie będziemy mogli znaleźć odpowiednich źródeł finansowania.

„Istnieje wiele wydarzeń, w których wymagania komercyjne i opłaty hostingowe przekraczają nasz budżet”.

Od 2020 r. Tātaki Auckland Unlimited nie jest w stanie wykorzystać docelowej ceny dostawcy zakwaterowania. Borders uznał to zamknięcie za źródło dochodów, a jego powrót został zablokowany w sądzie w oczekiwaniu na wynik apelacji Rady Auckland.

Wyczerpują się również fundusze, które otrzymał z rządowego ożywienia turystyki narodowej.

Ale mówi, że rywalizacja o lukratywne międzynarodowe wydarzenia, które przyciągają ogromne tłumy, zaostrza się, ponieważ kraje po Covid szukają sposobów na zwiększenie swoich gospodarek.

„Jest bardzo konkurencyjny, a nasi sąsiedzi po drugiej stronie rowu w Australii zainwestowali dużo pieniędzy w ważne wydarzenia i wiedzą, że jest to ważny aspekt ożywienia gospodarczego.

Simon Bridges, dyrektor naczelny Izby Handlowej w Auckland, mówi, że można wyciągnąć wnioski z tego, jak Australia wykorzystała wielkie wydarzenia. „Melbourne wydał jakieś 15 dolarów, aby zdobyć Adele” – mówi. „Ok, niektórzy mogą powiedzieć, że to kradzież, ale w rzeczywistości dobrze zrobione, to ogromny efekt mnożnikowy dla dodatkowych pieniędzy”.

READ  Obalamy mity na temat depresji z profesorem Ianem Hickeyem

Simpson i Bridges twierdzą, że rozwiązaniem nie jest tylko władza lokalna i centralna.

„Nie chcemy być zależni od finansowania podatników” – mówi Simpson. „Przyglądamy się innym międzynarodowym modelom [for solutions]. ”

Ale mówi, że inwestowanie w wydarzenia daje realny wynik biznesowy. „Jeśli wydasz 1 dolara, zarobisz 4 dolary. To nie tylko korzyści ekonomiczne, ale także korzyści społeczne, globalna ekspozycja, jaką zapewniają najważniejsze wydarzenia w Nowej Zelandii”.

Szef Izby Gospodarczej mówi, że rozwiązanie dla sektora nieletnich musi być proste i innowacyjne.

„To, co naprawdę się liczy, to nie tylko marzenie biurokraty [a solution] Na zapleczu. To, co musimy zobaczyć, to plan, który sektor prywatny może posiadać i któremu może zaufać” – mówi Bridges. Ponieważ w końcu nadejdzie finansowanie”.

Pełny kalendarz pomoże również zmagającemu się z trudnościami sektorowi turystyki, ponieważ noclegi dla gości pozostaną o połowę mniejsze niż przed Covid.

To był ciężki rok, mówi James Dolan z Hotel Council Aotearoa, i chociaż granice są już otwarte, dostawcy zakwaterowania wciąż mają problemy.

„Hotele nie generują przychodów na takim samym poziomie, jak wcześniej”, mówi. „I narażonych na wiele zwiększonych kosztów”.

Sekretarz rozwoju gospodarczego Stuart Nash przyznaje, że był to trudny czas dla branży, ale spodziewa się wzrostu liczby odwiedzających w okresie letnim, a liczba turystów powracających przed Covid w ciągu kolejnych dwóch do trzech lat.

„Nie możemy dać żadnych gwarancji”, mówi. „Nie możemy zabierać ludzi z ulic i wysyłać ich do Nowej Zelandii”. „Ale mogę im obiecać, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby dotrzeć do kluczowych grup demograficznych, które pozostaną w hotelach”.

Minister mówi, że Tourism New Zealand otrzymał również 130 milionów dolarów na promowanie Aotearoa jako miejsca docelowego. „Oczywiście podczas pandemii nie byli w stanie powiedzieć ludziom, aby przyjechali do Nowej Zelandii, ponieważ granice były zamknięte, ale to, co zrobili, to niesamowita praca, aby utrzymać tę ambicję przy życiu”.

READ  Japońscy urzędnicy przeszukują wrak samolotu w poszukiwaniu dyktafonu Airbusa

Rząd zachęca również organy regulacyjne do wyszukiwania lokalnie i budowania na marce Kiwi.

Dyrektor Departamentu Biznesu, Innowacji i Zatrudnienia ds. ważnych wydarzeń, Kylie Hawker-Green, mówi, że każdego roku przeznacza się do 1 miliona dolarów finansowania dla tych, którzy chcą przekształcić wydarzenia regionalne w ważne wydarzenia kalendarzowe.

„[We] Patrząc na tworzenie prawdziwych wydarzeń Aotearoa. Prowadzimy program inkubacyjny … wspierający te wydarzenia, które mogą rozpocząć się jako mniejsze wydarzenie regionalne, które może osiągnąć poziom znaczenia na poziomie krajowym, ale także na poziomie międzynarodowym.”