Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Portal paszportowy ulega awarii, powodując opóźnienia na lotniskach w Wielkiej Brytanii

Portal paszportowy ulega awarii, powodując opóźnienia na lotniskach w Wielkiej Brytanii

  • Napisane przez Michaela Reese
  • Korespondent biznesowy BBC News

Wyjaśnienie wideo, Obejrzyj: Tłumy gromadzą się na lotnisku Heathrow po zamknięciu elektronicznych bramek paszportowych

„Problem techniczny” dotyczący elektronicznych bramek kontroli paszportowej spowodował długie kolejki na lotniskach w całym kraju.

Lotniska, w tym Heathrow, Gatwick, Edynburg, Birmingham, Bristol, Newcastle i Manchester, potwierdziły, że problemy ze Strażą Graniczną spowodowały opóźnienia lotów we wtorek późnym wieczorem.

W mediach społecznościowych krążą zdjęcia i filmy pokazujące długie kolejki.

Jeden z pasażerów w Manchesterze powiedział, że stał w kolejce przez 90 minut, podczas gdy inny na Heathrow opisał „chaotyczne sceny”.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, które nadzoruje Straż Graniczną, oświadczyło, że współpracuje z agencją i dotkniętymi lotniskami, aby „jak najszybciej rozwiązać problem” i przeprosiło wszystkich pasażerów za spowodowane niedogodności.

Stwierdziła, że ​​nie ma więcej szczegółów do dodania na temat natury usterki technicznej ani sposobu, w jaki do niej doszło.

Bramki elektroniczne to zautomatyzowane bramki wykorzystujące technologię rozpoznawania twarzy do weryfikacji tożsamości danej osoby i umożliwiające jej wjazd na teren kraju bez konieczności rozmowy z funkcjonariuszem Straży Granicznej.

Według rządowej strony internetowej, na której znajduje się ponad 270 takich urządzeń, w 15 brytyjskich portach lotniczych i kolejowych znajduje się ponad 270 takich połączeń, które mają „umożliwiać szybszą podróż do Wielkiej Brytanii”.

Jednak wydaje się, że problem nie dotyczy tylko samych bramek – międzynarodowe lotnisko w Belfaście, które nie ma bramek, twierdzi, że miało to wpływ na „systemy” Straży Granicznej.

Rzecznik lotniska potwierdził, że lotnisko współpracuje ze służbami granicznymi „w celu wdrożenia planów awaryjnych dotyczących przylatujących lotów międzynarodowych do czasu rozwiązania sytuacji”.

Źródło obrazu, Christo Totoszew

Skomentuj zdjęcie, Kolejka w południowym terminalu lotniska Gatwick

Lotnisko w Manchesterze stwierdziło, że jego koledzy z obsługi klienta wspierają pasażerów, rozprowadzając wodę osobom, które doświadczają opóźnień. Dodała, że ​​zniesione zostaną także wszelkie dodatkowe opłaty dla osób spóźniających się z parkingów na skutek tych problemów.

Stephen Brownrigg, który przyleciał na lotnisko w Manchesterze, powiedział BBC, że odbyło się „kilka lotów w krótkich odstępach czasu, co oznaczało, że wielu pasażerów stało w kolejce” do kontroli paszportowej.

„Stałem w kolejce przez około 90 minut” – powiedział. „Pierwszeństwo przyznano rodzinom z małymi dziećmi i pasażerom bezbronnym, a personel rozdał wszystkim wodę butelkowaną”.

„Ogólnie rzecz biorąc, większość była sfrustrowana, ale zaakceptowała sytuację, ale kilka osób było niezadowolonych i kwestionowało personel”.

„całkowicie pusty”

Jeden z pasażerów Heathrow opisał, jak funkcjonariusze graniczni spieszyli się z ręczną obsługą paszportów.

„Wszystkie bramy były całkowicie puste i było wiele chaotycznych scen” – powiedział 32-letni Sam Morter, który wracał z wakacji na Sri Lance.

Powiedział, że przybył na lotnisko około 90 minut później.

Samira, która przyjechała z Hiszpanii, stwierdziła, że ​​ludzie byli przygnębieni i „wszyscy się kłócili”, natomiast Julian, który przyleciał z Lizbony, powiedział: „Więcej czasu spędziłem w hali przylotów niż w powietrzu”.

Port lotniczy Heathrow, największy port lotniczy Wielkiej Brytanii, przeprosił pasażerów za opóźnienia lotów i dodał, że wspiera Straż Graniczną „poprzez swoje plany awaryjne”.

Rzecznik lotniska powiedział: „Służby Graniczne doświadczają obecnie ogólnokrajowego problemu wpływającego na podróżnych przetwarzanych przez granicę”.

Rzecznik Gatwick dodał, że ich pracownicy współpracują z brytyjską służbą graniczną, która prowadzi kontrolę paszportową, w tym bramki elektroniczne, „aby w razie potrzeby zapewnić podróżnym pomoc”.

Dodatkowe raporty Nikki Schiller