Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Porsche Cayenne S z 2004 roku z silnikiem Diesla 1.9 TDI to definicja oszczędnego luksusu

Porsche Cayenne S z 2004 roku z silnikiem Diesla 1.9 TDI to definicja oszczędnego luksusu

Czterocylindrowy młyn współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

W roku modelowym 2024 w USA, nawet w swojej podstawowej formie, Porsche Cayenne jest wyposażone w 3,0-litrowy turbodoładowany silnik V6, który wytwarza 348 KM i 368 funtów na stopę. To czyni go mocniejszym niż Cayenne S pierwszej generacji z wolnossącym 4,5-litrowym silnikiem V8, który miał 335 KM i 310 funtów na stopę. Ale jeśli osiągi i szybkość nie są tym, czego szukasz w Cayenne, Cayenne S z 2004 roku może po prostu spełnić Twoje potrzeby.

Samochód niedawno trafił do sprzedaży na Ukrainie jako dobrze wyglądający Cayenne pierwszej generacji z oryginalnymi kołami i kilkoma modyfikacjami na rynku wtórnym. Design nie jest w nim najważniejszy, ponieważ pod maską flagowego SUV-a Stuggarta znajduje się teraz 1,9-litrowy diesel TDI od Volkswagena. Czterocylindrowy zapłon z bezpośrednim wtryskiem jest połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów pochodzącą z Volkswagena Touarega 2.5 TDI.

To z pewnością wygląda jak Frankenstein złożony z pozornie niezrównanych komponentów Grupy Volkswagen, ale właściciel twierdzi, że dokonali transformacji z wielką dbałością o szczegóły. Montowany wzdłużnie silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 litra wytwarza w tym zastosowaniu 150 KM (112 kW), co prawdopodobnie oznacza, że ​​pochodzi z VW Golfa, Bora/Jetta lub Sharana z lat 2000-2007. Być może najlepszą wiadomością jest to, że fabryczny napęd na wszystkie koła Cayenne wydaje się działać tak, jak powinien, z w pełni funkcjonalnym mechanizmem różnicowym z blokadą.

READ  Podobny do Twittera „Threads” Meta próbuje się rozwijać w obliczu konkurencji z X Elona Muska

Ale jaki jest cel przeszczepu serca? Cóż, według właściciela, Cayenne jest teraz wydajniejsze niż wcześniej. Oryginalny silnik benzynowy V8 z trudem osiągał około 12 mil na galon (około 20 litrów na 100 km), jednocześnie spalając znaczną ilość oleju silnikowego. Po przejściu na czterocylindrowy silnik wysokoprężny SUV jest teraz co najmniej dwa razy bardziej ekonomiczny niż wcześniej, zachowując przy tym znaczną część swoich osiągów na autostradzie.

Jakie inne modyfikacje mogę zobaczyć? Z dobrej strony, oryginalny i przestarzały system informacyjno-rozrywkowy Cayenne został zastąpiony 10-calowym ekranem dotykowym Android. Z drugiej strony diody LED wbudowane w halogenowe reflektory reflektorów OEM z przodu nie są tak naprawdę naszą filiżanką herbaty.