Młodsi Amerykanie wolą Apple od rywali z dużym marginesem, co prowadzi do zmiany pokoleniowej w kierunku urządzeń Apple i presji społecznej czasy finansowe raporty.
Według raportu młodsi konsumenci martwią się wykluczeniem społecznym z powodu braku iPhone’a – zjawisko to skłania młodych ludzi do kupowania innych produktów i usług Apple, zwiększając ich udział w rynku w wielu kategoriach produktów.
Osoby urodzone po 1996 roku, znane również jako pokolenie Z, stanowią 34 procent wszystkich właścicieli iPhone’ów w USA, w porównaniu z zaledwie 10 procentami w przypadku Samsunga. W przypadku starszych pokoleń istnieje względny podział między użytkownikami iPhone’a i Androida. Konsekwencje tej zmiany w kierunku urządzeń Apple wśród młodych dorosłych wykraczają daleko poza iPhone’y, ponieważ ci użytkownicy częściej kupują AirPods, Apple Watch i komputery Mac.
Według badań przeprowadzonych przez Canalys, na każde 100 iPhone’ów sprzedawanych na całym świecie, Apple sprzedaje również 26 iPadów, 17 zegarków Apple Watch i 35 par słuchawek AirPods. W przypadku Samsunga na każde 100 smartfonów przypada mniej niż 11 sprzedanych tabletów, sześć smartwatchy i sześć par bezprzewodowych wkładek dousznych. Dzieje się tak pomimo faktu, że średnia cena sprzedaży iPhone’a jest prawie trzy razy wyższa niż urządzenia z Androidem.
Badacze, którzy doradzają firmom w zakresie preferencji konsumentów pokolenia Z, powiedzieli czasy finansowe Ci klienci są najbardziej połączeni z Internetem ze wszystkich grup wiekowych, spędzając do sześciu godzin dziennie na swoich smartfonach. W rezultacie ekosystem Apple kształtuje podejmowanie decyzji społecznych, ze szczególnym naciskiem na znaczenie iMessage jako sygnału społecznościowego, co jest konieczne ze względu na słabe doświadczenie w przesyłaniu wiadomości i korzystanie z czatów grupowych SMS.
W Europie, gdzie iMessage jest mniej rozpowszechniony, a Android ma większy udział w rynku, ten sam trend jest podobnie widoczny. Badania Canalys wskazują, że 83 procent użytkowników Apple w Europie Zachodniej w wieku poniżej 25 lat planuje nadal używać iPhone’a. Wraz ze starzeniem się pokolenia Z trend ten prawdopodobnie wzrośnie i zwiększy udział Apple w rynku, utrudniając konkurującym firmom przyciąganie nowych klientów i zdobywanie nowych pozycji.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów