Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ponad jedna piąta Brytyjczyków zmaga się, gdy inflacja cen artykułów spożywczych osiąga najwyższy poziom od 13 lat | kryzys kosztów życia

Ponad jedna piąta gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii twierdzi, że z trudem wiąże koniec z końcem, ponieważ tygodniowa cena w sklepie spożywczym wzrasta o 7%, co jest najwyższą inflacją od 13 lat.

Według grupy badawczej Kantar, dziewięć na dziesięć osób wyraża obawy związane z rosnącymi cenami artykułów spożywczych. kryzys kosztów życia To mocno uderza w rodziny.

„Ludzie naprawdę odczuwają presję w supermarketach i muszą zwiększać swoje budżety, aby dostosować się do wyższych cen” – powiedział Fraser McKevitt, szef działu detalicznego i konsumenckiego w Kantar.

„Aby umieścić najnowsze dane w kontekście, jeśli otrzymujesz zapasy dla rodziny smażącej przez długi weekend z tostami, jajkami, kiełbasą, bekonem i fasolą, będzie cię to kosztować 6,83 GBP – to ogromny wzrost o 40 pensów w porównaniu z zeszłym rokiem ”.

Al-Kontar powiedział, że ceny karmy dla psów, smacznych przekąsek i świeżej wołowiny rosły szybciej, ale ceny napojów spirytusowych spadały.

Pomimo podwyżki cen, ogólna sprzedaż w supermarketach spadła o 4,4% w ciągu trzech miesięcy do 15 maja, według Kantara, ponieważ ponowne otwarcie barów, kawiarni i restauracji pozwoliło większej liczbie osób jeść poza domem, zamiast gotować w domu.

Sprzedaż spadła we wszystkich czterech dużych sieciach supermarketów, a Morrisons jest najbardziej dotknięty. Sprzedaż sieci z siedzibą w Bradford spadła o 9,5%, zwiększając swój udział w rynku artykułów spożywczych do 9,5%, o pół punktu procentowego przed Aldi.

Aldi i Lidl były jedynymi sieciami o wyższej sprzedaży, ponieważ kupujący szukali sposobów na zmniejszenie swoich tygodniowych wydatków i nadal otwierali nowe sklepy. Sprzedaż Lidla wzrosła o 6%, a Aldi o 5,8%, zdobywając oba nowe benchmarki na rynku spożywczym – odpowiednio 6,9% i 9%.

McKevitt powiedział, że czterodniowe święto bankowe z okazji platynowego jubileuszu na początku czerwca powinno pobudzić wydatki w supermarketach pomimo trudnych czasów.

„Patrząc wstecz na Diamentowy Jubileusz w 2012 roku, zauważyliśmy 10% wzrost sprzedaży w supermarketach w ciągu tygodnia poprzedzającego uroczystości. Nigdy nie powinniśmy lekceważyć apetytu na przyjęcie, zwłaszcza na przyjęcie królewskie” – powiedział.

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

Kantar spodziewa się gwałtownego wzrostu ilości potraw z grilla, pysznych deserów, piwa, wina i napojów bezalkoholowych, ponieważ rodziny zbierają się, by cieszyć się długim weekendem.

Jednak McFate powiedział, że kupujący mogą być ostrożniejsi niż w 2012 roku, kiedy cena butelki wina musującego wzrosła do 7,05 funta w porównaniu z 5,20 funta dziesięć lat temu.

„Chociaż wszyscy jesteśmy chętni do świętowania w dobrym stylu, kupujący będą uważnie rozważać wszelkie niepotrzebne wydatki, a ceny znacznie różnią się od ostatniego Jubileuszu” – powiedział McKevitt.