Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Polska kwestionuje prawo klimatyczne UE w Sądzie Najwyższym – POLITICO

Polska kwestionuje prawo klimatyczne UE w Sądzie Najwyższym – POLITICO

Minister klimatu Anna Moskowa powiedziała, że ​​Polska będzie próbowała obalić wyłączenie silników spalinowych UE i inne przepisy klimatyczne poprzez odwołanie do Sądu Najwyższego UE.

Wiosną blok uchwalił ustawę, która skutecznie zakazuje sprzedaży nowych samochodów napędzanych paliwami kopalnymi od 2035 roku, mimo sprzeciwu Warszawy.

Moskowa powiedziała Polsce Zeit Radio W poniedziałek ten kraj skieruje sprawę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

„Rozwiązanie polegające na zakazie pojazdów spalinowych w 2035 r. jest szkodliwe dla wszystkich europejskich gospodarek… Uważam, że jeśli dziś podejmujemy decyzję na 2035 r., to już dziś trzeba zastanowić się nad jej konsekwencjami na kolejne lata” – powiedziała.

„Nie ma analizy skutków społecznych i ekonomicznych, co jest skandaliczne” – dodał Mosqua. W każdym razie w najbliższej przyszłości zwrócimy się z tą decyzją do Trybunału Sprawiedliwości.

Ustawodawstwo, któremu sprzeciwiła się Warszawa, jest częścią większej grupy ustaw mających na celu ograniczenie emisji w UE o 55 procent w tej dekadzie.

Moskowa zasugerowała, że ​​Polska może odwołać się także od innych części tzw. pakietu Fit for 55: „Pójdziemy z tym i wieloma innymi dokumentami 'Fit for 55′ do Trybunału Sprawiedliwości”.

Polska była częścią koalicji krajów pod przewodnictwem Niemiec, które starały się zapobiec wejściu ustawy o sprzedaży czystych samochodów z 2035 r. na początku tego roku.

Ale podczas gdy Berlin koncentrował się na uzyskaniu zobowiązania komisji do stworzenia prawnego rozwiązania dla e-paliwa, syntetycznej alternatywy dla benzyny i oleju napędowego, Warszawa chciała uniknąć całkowitego zakazu sprzedaży zanieczyszczających środowisko pojazdów.

Ostatecznie Komisja przychyliła się do żądań Niemiec i ustawa została uchwalona, ​​przy czym tylko Polska głosowała przeciw.

Polski dyplomata, zastrzegając sobie anonimowość, powiedział, że jego rząd był zdenerwowany tym, co uważali za niepowodzenie szefa Zielonego Ładu Fransa Timmermansa w zaangażowaniu warszawskiej opozycji podczas marcowego spotkania w Strasburgu ministrów transportu sceptycznych wobec zakazu samochodowego.

READ  Uchodźcy z powodu wojny na Ukrainie przekraczają 5 mln w miarę nasilania się ataku
Szef Zielonego Ładu Frans Timmermans nie nawiązał współpracy z polską opozycją podczas spotkania w Strasburgu ministrów transportu sceptycznych wobec zakazu samochodowego, mówi dyplomata | James Arthur Gikiri/Belga Mag/AFP za pośrednictwem Getty Images

Rzecznik UNHCR odmówił komentarza w tej sprawie.

„Niech spróbują… Poza tym myślę, że cała Europa patrzy na Polskę, która jest gotowa szanować orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości” – powiedział urzędnik Komisji, któremu zapewniono anonimowość, ponieważ nie byli upoważniony do wypowiadania się w mediach.

Ten artykuł został zaktualizowany w celu usunięcia niezarejestrowanego komentarza rzecznika UNHCR.